Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، برخی خبرگزاریهای بین المللی از واکنش مقتدی صدر به اعتراضات اخیر عراق خبر داده اند. با گسترش اعتراضات در عراق، مقتدی صدر، خواستار استعفای دولت این کشور و برگزاری انتخابات زودرس شد. مقتدی صدر روز جمعه ۱۲ مهر در بیانیه‌ای عنوان کرد، برای اجتناب از خشونت‌های بیشتر که طی چهار روز گذشته ده‌ها کشته بر جای گذاشته است، «دولت باید استعفا دهد و انتخابات زودرس تحت نظارت سازمان ملل متحد برگزار شود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بغداد روز جمعه صحنه رویارویی نیرو‌های امنیتی با گروه‌های مختلف معترضانی بود که تلاش می‌کردند خود را به میدان تحریر برسانند.موج اعتراضات مردم عراق از روز سه‌شنبه در واکنش به رشد بی‌کاری، فساد و ضعف دولت در خدمات دولتی شکل گرفت و به سرعت شهر‌های مختلف را متاثر از خود ساخت. بر اساس گزارش رسانه ارتش عراق، دو افسر پلیس و دو شهروند غیرنظامی روز جمعه بر اثر تیراندازی افراد ناشناسی در بغداد کشته شده‌اند. اما برخی خبرگزاریها ادعا کرده اند شمار کشته‌ها در این روز بیشتر این بوده است.



خبرگزاری رویترز به نقل از منابع امنیتی و پزشکی نوشته که شمار قربانیان این اعتراضات در روز جمعه به ۶۵ نفر رسید. خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز تعداد کشته‌ها را ۵۳ نفر عنوان کرده است.

این اعتراضات اولین چالش بزرگ در برابر دولت عادل عبدالمهدی است که تنها یک سال از به قدرت رسیدنش می‌گذرد.در بغداد تا اطلاع ثانوی مقررات منع آمد و شد حاکم شده و اینترنت نیز قطع شده است.به گزارش خبرگزاری رویترز، نیرو‌های امنیتی درحال شلیک به معترضانی که تلاش می‌کردند به میدان تحریر در بغداد برسند دیده شده‌اند. ظاهراً بخش بزرگی از اعتراضات در اطراف این میدان شکل گرفته است.

پیشتر آیت الله سیستانی از مراجع تقلید عراق خشونت‌های نیروهای امنیتی و معترضان را در اعتراضات روزهای اخیر محکوم کرد.آیت الله سیستانی با معترضانی که از فقدان شغل و خدمات عمومی و فساد خشمگین هستند، همدردی کرده و گفته است که دولت در برآورده کردن درخواست‌های مردم در ایجاد اصلاحات شکست خورده است.او گفته دولت باید قبل از آن که خیلی دیر شود، دست به اقدام بزند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اعتراضات عراق پلیس عراق اعتراضات ضد دولتی بغداد عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۴۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکیم: قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی اسرائیل ثابت شد

رییس جریان حکمت ملی عراق در نشستی گفت: قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی ثابت شد.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جریان حکمت ملی عراق، عمار حکیم، رئیس جریان حکمت ملی عراق در نشست مجمع بین‌المللی سلیمانیه گفت: معتقدیم هدف از پاسخ ایران، به آن اندازه که تثبیت حقش در پاسخ بود، تشدید تنش و گسترش دامنه درگیری نبود و رژیم صهیونیستی از دهه‌های گذشته اینگونه رسمی از سوی کشوری مورد حمله قرار نگرفته بود.

رئیس جریان حکمت ملی عراق در ادامه تاکید کرد: پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی خود، یک متغیر ویژه به شمار می‌رود که قدرت ایران در شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی را با وجود همکاری بسیاری از کشورها با آن، ثابت می‌کند.

حکیم با بیان اینکه عراق موضع پیشگامی در یاری ملت فلسطین و همبستگی با فلسطین دارد، عنوان کرد: ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم، جنگ در غزه را متوقف و مصوبه شورای امنیت برای توقف جنگ و وارد کردن کمک‌ها را اجرا کند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: عمار حکیم: تلاش‌های کنونی برای اصلاحات در عراق ثمره جانفشانی‌های تظاهرکنندگان است عمار حکیم: ایران منافعی در عراق و منطقه دارد

دیگر خبرها

  • انفجار در یک پایگاه نظامی در بغداد +فیلم
  • انفجار در یک پایگاه نظامی در بغداد
  • وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌
  • مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
  • وزیر ارتباطات: اپراتورها متعهد به افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت شدند
  • حکیم: قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی اسرائیل ثابت شد
  • قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی ثابت شد
  • آماده بودن تعدادی از ماهواره‌ها برای پرتاب
  • افزایش بی سابقه سرعت اینترنت تا پایان سال
  • رکوردشکنی هوش مصنوعی چینی