Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا کشاورزیان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه طی شش‌ماهه نخست امسال تاکنون بیش از ۱۴ تن چوب و زغال قاچاق و محصولات مرتعی در شاهرود کشف و ضبط شد، ابراز داشت: طی مدت مذکور درمجموع ۲۴ فقره پرونده تخلف در منابع طبیعی شاهرود تشکیل‌شده است.

وی افزود: طی مدت مذکور ۱۱۰ اصله چوب تاغ، ۴۴۴ کیلوگرم زغال تاغ، ۹ تن محصول فرعی، چوب تاغ پنج هزار و ۶۲۴ کیلوگرم و چوب جنگلی ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ مترمکعب (شامل سرخدار، اوجا، ممرز وغیره) از قاچاقچیان کشف و ضبط‌شده است.

فعال بودن گشت‌های منابع طبیعی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود بابیان اینکه قاچاقچیان چوب به ازای هر کیلوگرم چوب و زغال جریمه نقدی شده و محصول قاچاق نیز ضبط و توقیف می‌شود، ابراز داشت: چنانچه افرادی با شیوه‌های مختلف قصد دست‌اندازی و بهره‌برداری غیرمجاز از جنگل‌ها و مراتع را داشته باشند برابر قانون سازمان جنگل‌ها و مجازات اسلامی با آن‌ها برخورد خواهد شد.

کشاورزیان از فعال بودن پنج گشت خودرویی و ۱۰ گشت موتوری و پیاده در عرصه‌های ملی و جنگلی و بیابانی شهرستان به‌صورت ۲۴ ساعته خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر آن تلاش شد تا از توان مخبران محلی بهره‌گیری شود تا بتوان از این عرصه وسیع در مقابله با قاچاق چوب و زغال حفاظت کرد.

وی افزود: اجرای طرح‌های ضربتی مبارزه با قاچاق چوب و زغال، افزایش کنترل و نظارت توسط حفاظت و قرق بانان و آگاه‌سازی مردم و استفاده از توان مردم برای حفاظت از منابع طبیعی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در خصوص قطع درختان و قاچاق چوب و زغال است.

لزوم مشارکت مردم

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود بابیان اینکه بخش عمده کشفیات چوب‌ غیرمجاز حاصل فعالیت‌ها و تلاش‌های مأموران حفاظتی منابع طبیعی در مأموریت‌ها و گشت‌های شبانه است، ابراز داشت: حضور مداوم نیروهای حفاظتی در عرصه‌های بیابانی و جنگلی و ایست و بازرسی‌ها تأثیر بسزایی در پیشگیری از قاچاق چوب‌ و محصولات مرتعی در شهرستان دارد.

کشاورزیان در ادامه تصریح کرد: حضور به‌موقع مأموران و مشارکت مردم در امر اطلاع‌رسانی به حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تأثیر بسزایی در شناسایی افراد فرصت‌طلب در امر قاچاق داشته است.

وی افزود: از شهروندان درخواست می‌شود با مشاهده هرگونه اقدام تخریبی به منابع ملی و قاچاق چوب بلافاصله به نیروهای حفاظتی شهرستان یا سامانه ۱۵۰۴ یگان حفاظت استان اطلاع‌رسانی کنند.

کد خبر 4736823

منبع: مهر

کلیدواژه: قاچاق چوب شاهرود اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر قزوین هفته دفاع مقدس شیراز گردشگری گرگان خطبه های نماز جمعه اجلاس جاده ابریشم آتش نشانی مرز مهران ایلام شهرکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۵۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درختان زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شوند + فیلم

مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با تشریح علت ممنوعیت برداشت گیاهان کوهی در زاگرس گفت: اگر این روند ادامه داشته باشد زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سیدیوسف مرادی در جمع برخی از مسئولان منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری جرات نمی‌کند به صورت علنی بگوید ولی من می‌گویم تا 50 سال آینده اثری از زاگرس نخواهد بود، چون زادآوری ندارد و زاگرس تا 50 سال آینده نابود می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر زاگرس نابود شد گرد و غبار سوریه، عراق و عربستان از شیراز تا خراسان را می‌گیرد و هرچه ایرانی در این محدوده ما داریم باید مهاجرت کنند، عنوان کرد: 42 درصد آب ایران متعلق به زاگرس که از این میزان 12 درصد از کهگیلویه و بویراحمد است.

هنوز نتوانسته‌ایم مردم را متوجه کنیم چرا با برداشت گیاهان کوهی مخالف هستیم، الان فصل بهار و زمان زاد و ولد حیات وحش است و این حیات وحش باید کنگر، بیلهر و ریواس را بخورد تا شیردهی بیشتری داشته باشد و بتواند با بیماری‌های گوارشی مقابله کند و اگر سنجاب نباشد چه کسی بلوط می‌کارد، اگر دارکوب نباشد چه کسی بلوط را حجامت می‌کند و اگر عقاب نباشد چه کسی اینها را پاکسازی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بدون مشارکت مردم امکان حفاظت از منابع طبیعی وجود ندارد زیرا منابع طبیعی نیروی انسانی کافی و اعتبار لازم را ندارد.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فردی که متهم به قطع درختان بود در گرگان دستگیر شد
  • جذب ۴ هزار نیرو در یگان حفاظت منابع طبیعی کشور
  • هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران
  • سبزی کوهی؛ نچینیم و نخریم؛ چرا؟
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان چرام
  • درختان زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شوند + فیلم
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی بابل
  • تخریب دیوار سنگی در چرام برای رفع تصرف اراضی ملی
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی چرام