Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری مشهد گفت: در ابتدای سال ۹۸ با توجه به نوسان دلار بازار لوازم صوتی و تصویری اندکی دچار بحران شد ولی در حال حاضر با توجه به اینکه کاهش چند درصدی ارز ، تقریبا قیمت ها در بازار صوتی و تصویری افت کرده و نسبت به گذشته متعادل شده است.

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست:متاسفانه یکی از اصلی‌ترین مشکلات صنف فروشندگان صوتی و تصویری در دو یا سه سال گذشته رکود بازار بود، اما امسال این بازار با افزایش قیمت ارز وارد فاز جدیدی شد و التهابات بسیاری را پشت سر گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بطوریکه این بازار در اواخر فروردین ماه امسال بلافاصله به التهابات ارزی واکنش نشان داد و... . با ناصر سلیمان زاده رئیس اتحادیه در خصوص وضعیت بازار این روزها لوازم صوتی و تصویری گفت وگویی ترتیب داده ایم که می خوانید:

قدس آنلاین: وضعیت بازار کالای صوتی و تصویری در سال ۹۸ چگونه بوده است؟

سلیمان زاده:در ابتدای سال ۹۸ با توجه به نوسان قیمت دلار بازار لوازم صوتی و تصویری اندکی دچار بحران شد ولی در حال حاضر با توجه به اینکه چند درصدی قیمت ها  کاهش پیدا کرده است تقریبا قیمت ها در بازار صوتی و تصویری افت کرده است و نسبت به گذشته قیمت ها متعادل شده است و مصرف کنندگان با خیال راحت می توانند برای خرید لوازم مورد نیازشان اقدام کنند.

قدس آنلاین: دوستان و همکاران هم صنف شما با وجود این افت قیمت ها با چه مشکلاتی مواجه شده اند؟

سلیمان زاده: در مجموع هر افت قیمتی یکسری افراد را دچار مشکل می کنند چون برخی از این ها اقلامی را از فلان شرکت ها با قیمت بالا خریداری کرده اند و هنوز در مغازشان موجود دارند و الان که شرکت قیمت هایش را چیزی حدودا ۱۵ درصد کاهش داده است طبیعی است که متضرر شوند چون باید کالایشان را به قیمت روز بفروش برسانند. از طرفی هم ما با توجه به نظارتی که اعمال کرده ایم اگر مغازه داری کالای گران هم خریده باشد الان که قیمت ها کاهش پیدا کرده است موظف است کالایش را به قیمت روز بفروشد.

قدس آنلاین: ولی این کاهش قیمتی در بازار خیلی محسوس نیست؟

سلیمان زاده: دلیلش این است که خریدار قیمت های امروز بازار را با قیمت لوازم صوتی تصویری یکسال پیش مقایسه می کنند مثلا کالایی که سال قبل ۴ میلیون تومان فروخته می شده است با افزایش دلار امروز حدود ۳ برابر افزایش پیدا کرده است. و این افزایش قیمتی که ایجاد شده الان افت کرده وگرنه اگر کسی بخواهند قیمت های امروز را نسبت به مدت مشابه اش در سال قبل مقایسه کنند قیمت بالاست.

قدس آنلاین: تولید تلویزیون در کشور چطور است و آیا از تولید ایرانی استقبال می شود؟

سلیمان زاده:خوشبختانه در حال حاضر محصولی مثل تلویزیون به لحاظ کیفی در حد همان تولیدات کره ای است حتی در برخی مواقع خیلی کیفیت بهتری هم دارد وخوشبختانه الان ۸۰ درصد از مصرف کننده ها تمایل دارند از محصولات مونتاژ ایرانی استفاده کنند. چون این محصولات خدمات بلند مدت پس از فروش دارد و استفاده از آن مقرون به صرفه است. و من تصور می کنم ما در چند سال آینده صوت و تصویری کاملا ایرانی بدون نیاز به هیچ لوازم خارجی داشته باشیم.

قدس آنلاین: هم اکنون عمده کالاهای صوتی و تصویری از کجا تامین می شود؟ .

سلیمان زاده:از کشورهای کره و چین و در شهرهای اصفهان، تهران و...مونتاژ می شود. ولی تقریبا می توانم به جرات بگویم ۸۰ درصد از محصولات موجود در بازار ایرانی است.

قدس آنلاین: آیا کالای قاچاق هم در بازار وجود دارد؟ از کجا تامین می آید؟

سلیمان زاده:اصلا! هر چند این محصولات قاچاق از بانه، بند عباس، چابهار و...تامین میشد ولی به هر شکل چون دیگر با این وضعیت دلار برای کسانی که قبلا کالای قاچاق وارد می کردند مقرون به صرفه نیست ما تقریبا هیچ کالای قاچاقی در بازار نداریم و از این گذشته چون ما به همه همکارانمان ابلاغ کرده ایم که اگر کالای قاچاقی را نگهداری و بفروش برساند حتما محل کسبشان پلمپ خواهد شد مطمنا کسی همچین ریسکی نمی کند.

قدس آنلاین: این فروشگاه هایی که از بانه کالا ارسال می کنند آیا در بازار تاثیری دارند یا نه؟

سلیمان زاده:خیر وارد کردن این لوازم از بانه تاثیر چندانی بر بازار نداشته است و از آن جایی که این محصولات هیچ گارانتی و خدمات پس از فروش ندارد خیر خوشبختانه مردم دیگر از این محصولات استقبال نمی کنند.

قدس آنلاین: به نظر شما برای رونق تولید بازار چه باید کرد؟ آیا می توان با تزریق تسهیلات کوچک و اقساطی به بازار رونق داد؟

سلیمان زاده:دولت از تولید کننده ایرانی حمایت کند و مردم هم کالای ایرانی خریداری کنند. چون الان کالای ایرانی ۲۰ درصد از نمونه خارجی اش ارزان تر است.

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کالای قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۵۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید برنج اعلام شد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت انواع برنج در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار به شرح ذیل است:

بیشتر بخوانید: سقوط قیمت برنج ایرانی به ۸۰ هزار تومان

هر کیلوگرم انواع دودی پر محصول غیرتنظیم بازار ۹۳ هزار تومان
هر کیلوگرم هاشمی غیرتنظیم بازار ۱۱۵هزار تومان
هر کیلوگرم دمسیاه غیرتنظیم بازار ۱۱۵ هزارتومان
هر کیلوگرم شیرودی غیرتنظیم بازار ۸۱ هزار تومان
هر کیلوگرم طارم اصل غیرتنظیم بازار ۱۱۵هزار تومان
هر کیلوگرم فجر غیرتنظیم بازار ۹۲ هزار تومان
هر کیلوگرم قهوه ای غیرتنظیم بازار ۹۴ هزار تومان
هر کیلوگرم معطر ایرانی سایر انواع (گرده، چمپا، عنبر بو ...) غیرتنظیم بازار ۷۶ هزار تومان
هر کیلوگرم ندا غیرتنظیم بازار ۴۸ هزار تومان
هر کیلوگرم نیمدانه پر محصول غیرتنظیم بازار ۳۸ هزار تومان
هر کیلوگرم نیمدانه معطر غیرتنظیم بازار ۶۱ هزار تومان
هر کیلوگرم وارداتی پاکستانی غیرتنظیم بازار ۳۸ هزار تومان
هر کیلوگرم هندی وارداتی دانه بلند ۱۱۲۱ غیرتنظیم بازار ۵۲هزار تومان
هر کیلوگرم وارداتی هندی دانه بلند غیرتنظیم بازار برندهای طبیعت، محسن، مژده و غیره ۶۲هزار تومان

انتهای پیام/

کد خبر: 1228337 برچسب‌ها قیمت کالا

دیگر خبرها

  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • توقیف محموله تلفن همراه آیفون قاچاق در بانه
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • صادرات طلای سرخ به ۴۰۰ تن می‌رسد
  • قیمت خودرو‌های ایرانی در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • قیمت جدید برنج اعلام شد
  • کشف ۳۰ میلیارد ریال تلفن همراه قاچاق در بانه
  • توقیف محموله گوشی‌های تلفن همراه در مرز بانه
  • چالشی در خصوص تأمین و قیمت کالای شکر خوزستان ایجاد نشود
  • قیمت زعفران نجومی شد