Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری اعلام کردند که نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان و هیئت طالبان در اسلام‌آباد با یکدیگر دیدار کردند اما هیچ یک از طرفین این دیدار را رد یا تایید نکرده است. ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، یک مقام ارشد پاکستانی به «رویترز» گفت که هیئت طالبان و «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با یکدیگر در اسلام‌آباد دیدار کردند اما گفت‌وگوی رسمی درباره از سرگیری روند صلح صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام که خواست نامش فاش نشود، افزود: این دیدار شامل گفت‌وگوهای رسمی درباره روند صلح نبود و تمرکز آن بر روی اعتمادسازی بود.

«شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان نیز به رویترز گفته که قرار بود طالبان با خلیلزاد در سفر به اسلام‌آباد دیدار کنند اما ادامه داد از محتوای گفت‌وگوها و زمان دیدار اطلاعی ندارد.

با این حال سفارت آمریکا در اسلام‌آباد و وزارت خارجه این کشور از اظهارنظر درباره این دیدار خودداری کرد.

یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا نیز گفت که خلیلزاد برای مشورت با مقامات پاکستانی چندین روز در اسلام‌آباد حضور داشته اما این دیدارها به معنی آغاز دوباره روند صلح افغانستان نیست.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز دیدار هیئت این گروه با خلیلزاد را تایید و یا رد نکرد.

پیش از این اما رسانه‌ها همزمانی سفر طالبان و خلیلزاد به اسلام‌آباد را با هدف دیدار و از سرگیری گفت‌وگوها اعلام کرده بودند.

مقامات افغان اما با تایید خبر دیدار طالبان و آمریکا موضوع آن را گفت‌وگو درباره دو استاد دانشگاه آمریکایی‌ها در کابل خواندند که در سال 2016 توسط «شبکه حقانی» ربوده شدند.

این منابع افزودند که دولت افغانستان تنها در صورت رهبری روند صلح توسط دولت خواستار از سرگیری گفت‌وگوها است.

گفت‌وگوهای آمریکا و طالبان اواسط ماه گذشته بطور یکجانبه توسط ترامپ لغو شد و رئیس جمهور آمریکا دلیل آن را ابتدا کشته شدن یک نظامی آمریکایی در حمله طالبان و سپس عدم تمایل این گروه برای اعلام آتش‌بس عنوان کرد.

انتقاد افغانستان از پاکستان؛ میزبانی و دیدار با طالبان خلاف اصول و روابط بین کشورها استتلاش برای احیای گفت‌وگوهای صلح؛ پاکستان میزبان نماینده آمریکا و طالبان

پس از آن نیز طالبان با تشدید حملات در سراسر افغانستان اعلام کرد که آمریکا مسئول ادامه خونریزی‌ها در این کشور است و تا پایان اشغال به جنگ ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۶۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود

ضمیر کابلوف، نماینده ويژه روسیه برای افغانستان، در دیدار با معاون سیاسی رئیس‌ الوزرای طالبان گفت: مسکو خواهان واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان است.

کابلوف تأکید کرد: روابط مثبت روسیه با افغانستان ادامه خواهد داشت و سرمایه‌گذاران این کشور علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در افغانستان هستند.

عبدالکبیر در این دیدار گفت: تلاش‌های مشترک کابل و مسکو می‌تواند از تهدیدها در منطقه جلوگیری کند.

وی ابراز امیدواری کرد در نشست «فارمت مسکو» به افغانستان عضویت رسمی داده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • دیدار و گفت‌وگوی وزیران نفت ایران و پاکستان
  • تهران و اسلام آباد، علیه تروریسم
  • اخراج پناهجویان قانونی روابط کابل اسلام آباد را بهم خواهد زد
  • نشست رسمی وزرای کشور ایران و پاکستان در اسلام‌آباد
  • فیلم| دیدار وزیر خارجه پاکستان با رئیسی در اسلام‌آباد
  • فیلم/ دیدار وزیر خارجه پاکستان با رئیسی در اسلام‌آباد
  • تلاش تهران و اسلام‌آباد برای تقویت روابط دو جانبه