Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی و توسعه تجارت می‌گوید: دلیل ترافیک و معطلی کشتی‌ها واردات بیش‌از نیاز کالای اساسی‌ست چراکه در این شرایط باید ذخایر راهبردی و پشتیبانی را کامل کنیم. ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار؛ خبرگزاری انگیسی رویترز مدعی شده 20 کشتی، حامل یک میلیون کالای اساسی کشور، غله، در بندر امام خمینی، هاب کالای اساسی ایران به‌خاطر تحریم های مالی و بانکی بلاتکلیف است، یک منبع آگاه پیشتر در گفت‌وگو با تسنیم گفت: دلیل معطلی این کشتی‌ها ترافیک ورود کالای اساسی‌ست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبر دروغ رویترز درباره کشتی‌‌های بنادر ایران/ تکمیل ظرفیت انبارها تخلیه محموله غلات را کند کرد

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی و توسعه تجارت می‌گوید: دلیل ترافیک و معطلی کشتی‌ها واردات بیش‌از اندازه کالای اساسی به کشور در شرایط فعلی جنگ اقتصادی‌ست است.

حسین مدرس خیابانی در گفت‌وگو با تسنیم می‌افزاید: ارز کالای اساسی به میزان نیاز تامین شده و کسری در این حوزه نداریم  و اعتقاد ما این است که باید در این شرایط ذخایر راهبردی و پشتیبانی را کامل و تکمیل کنیم.

رویترز در گزارشش همچنین مدعی‌ شده تاخیر و معطلی این کشتی‌ها به‌خاطر محدودیت در کانال مالی با چین اتفاق افتاده است، موضوعی که رییس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره‌اش به تسنیم می‌گوید: در 5 ماه گذشته روابط ایران و چین نسبت به مدت مشابه سال گذشته بهتر شده است.

سید امیرحسین عظیمی، منصور کریمدادی

انتهای پیام/ ت

R7843/P/S6,65/CT6

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۷۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲ هزار و ۶۰۰ تن کالای اساسی در کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، طی دو ماه اسفند و فروردین و در چند مرحله بیش از دو هزار و ۶۰۰ تن اقلام اساسی شامل برنج،قند، شکر و گوشت منجمد در سطح استان کرمانشاه توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی چاله چاله، چهارشنبه _ هشتم فروردین _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته، طی اسفند و فروردین و در چند مرحله بیش از دو هزار و ۶۰۰ تن اقلام اساسی شامل برنج، قند و شکر و گوشت منجمد در سطح استان کرمانشاه توزیع شده است.

وی در ادامه با اشاره به جزئیات توزیع اقلام اساسی جهت تنظیم بازار ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان افزود: در دو ماهه اخیر بیش از ۴۵۰ تن برنج هندی تنظیم بازار ،۸۳ تن گوشت قرمز منجمد، ۱۰۰۰ تن شکر مختص به صنایع ،۴۱۷ تن قند و شکر بسته بندی خانوار ،۲۵۰ تن شکر مختص قنادان کرمانشاه ،۲۵۰ تن شکر مختص به نام برنجی‌پزان و ۱۵۰ تن شکر اصناف و قنادان ویژه شهرستان‌های استان در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشندگان معتمد سازمان در سراسر استان توزیع اقلام اساسی صورت گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در پایان ضمن اشاره به تداوم توزیع اقلام اساسی جهت تنظیم بازار کالاهای اساسی افزود: در ایام پایانی سال توزیع اقلام ذکر شده سهم به‌سزایی در کنترل قیمت‌ها و آرامش بازار به همراه داشت.

کد خبر 739706

دیگر خبرها

  • توزیع کالاهای اساسی به نرخ دولتی در شهر قزوین آغاز شد
  • جابه جایی ۴۴۶ هزار تن کالای اساسی از مبدأ بنادر کشور از طریق جاده
  • توزیع ۲ هزار و ۶۰۰ تن کالای اساسی در کرمانشاه
  • ◄ ارتقا عملیاتی بنادر کشور و افزایش توان فنی- تعمیراتی نیروهای بومی در بزرگترین بندر تجاری ایران
  • تامین و توزیع بیش از ۲۳۰ تن کالای اساسی در هندیجان
  • تخصیص سهمیه ویژه اقلام اساسی برای استان های مسافرپذیر
  • تشریح توانمندی های استان آستاراخان در همایش بین المللی روسیه
  • واردات ۱۶ میلیارد دلار کالای اساسی در ۱۴۰۲
  • جزئیات واردات ۲۰ قلم کالای اساسی/ترخیص ۳.۸ میلیارد دلار ذرت
  • واردات ۲۴.۶ میلیون تن کالای اساسی در سال ۱۴۰۲