Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان از افزایش جرایم زیست محیطی و هجمه افراد سودجو برای تخریب پناهگاه حیات‌وحش لوندویل آستارا خبر داد و گفت: مقابله جدی با این فرصت‌طلبان در دستور کار قرار گرفته است. ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

ساسان اکبری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، از اجرای گشت‌های مشترک یگان حفاظت محیط زیست گیلان و نیروی انتظامی در پناهگاه حیات‌وحش لوندویل آستارا خبر داد و اظهار داشت: روند جرایم زیست محیطی و اقدام عده‌ای از افراد سودجو و فرصت‌طلب برای تخریب پناهگاه حیات‌وحش لوندویل افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان اجرای گشت مشترک در شهرستان مرزی آستارا را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: هرگونه اقدام مخرب برخی افراد در پناهگاه‌ حیات وحش لوندویل آستارا و مبادرت آنان جهت تخریب و سوء‌استفاده از محیط‌ زیست آن به شدت توسط عوامل این یگان و محیط‌بانان تحت امر رصد می‌شود.

اکبری‌پور با بیان اینکه یگان حفاظت محیط زیست و نیروی انتظامی پس از هماهنگی‌های لازم گشت‌های مشترکی را اخیراً برگزار کردند ابراز داشت: این گشت‌ها با توجه به مخاطرات موجود با اخذ دستور از مقام قضایی و با همراهی نیروی انتظامی در عرصه پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا انجام شده و همچنان نیز ادامه پیدا می‌کند.

واسطه تبدیل حیات وحش ایران به موش آزمایشگاهی کارشناسان خارجی کیست؟پرداخت "هزینه دادرسی" چگونه باعث تهدید حیات وحش و پایمال شدن "حقوق عامه" شده است؟بزرگ‌ترین پارک حیات وحش شمال‌غرب کشور در سراب ایجاد می‌شود

وی پاکسازی کامل مناطق یاد شده در پناهگاه حیات‌وحش لوندویل آستارا در مراحل نخست این طرح را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در همین‌جا به تمامی افراد سودجو و متخلفانی که با اعمال خلاف و مخرب خود موجبات تخریب پناهگاه‌ها و زیستگاه‌های حیات وحش در سراسر استان گیلان را فراهم می‌کنند هشدار می‌دهم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان از دستگیری سودجویان و توقیف تعداد چهار دستگاه تراکتور و دو دستگاه کامیون خاور در حین ارتکاب جرم توسط آنان سخن گفت و خاطرنشان کرد: هم‌اینک پرونده این افراد جهت برخورد لازم قضایی و گذراندن سایر مراحل قانونی به دادگستری شهرستان آستارا تحویل شده است.

اکبری‌پور با بیان اینکه پناهگاه حیات وحش لوندویل به وسعت هزار و 74 هکتار در مجاورت شهرستان آستارا و دریای خزر قرار دارد افزود: با توجه به ضرورت حفظ مناطق پرارزش زیست محیطی استان گیلان به ویژه در شهرستان مرزی آستارا برنامه‌ریزی جهت ادامه این گشت‌های مشترک تا پاکسازی کامل سودجویان انجام شده است.

وی قرار گرفتن پناهگاه حیات وحش آستارا در مسیر کریدور مهاجرت پرندگان از سیبری به تالاب‌های استان گیلان را از دیگر ویژگی‌های منحصربه فرد این منطقه نامید و تصریح کرد: پناهگاه حیات وحش لوندویل به همراه تالاب استیل جزء نخستین مناطقی هستند که پرندگان مهاجر برای استراحت در آن فرود می‌آیند.

انتهای پیام/ش

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۷۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اشنویه گفت: در راستای برنامه‌های آموزشی  که به مناسبت بزرگداشت هفته زمین پاک در خانه محیط زیست  شهرستان اشنویه برگزار شد از یک دانش آموز فعال زیست محیطی و حافظ حیات وحش تقدیر به عمل آمد.

 کریم خضری افزود : این دانش آموز با عیدانه‌ های خود یک  یک بال پرنده شکاری شاهین را خریداری کرده و به اداره محیط زیست تحویل داده است که این پرنده در دامان طبیعت رهاسازی شد.

 

دیگر خبرها

  • مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)
  • بازدید کارشناسان مرکز بهداشت مهاباد از پناهگاه حیات وحش تالاب بین المللی کانی برازان
  • مشاهده ۴ راس مرال در جنگل های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو شدند + تصاویر
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو + تصاویر
  •  مراسم روز جهانی زمین پاک در خانه محیط زیست آستارا
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه باغ چه بود؟