Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@15:22:39 GMT

با انقلابیگری از توپخانه به موشک بالستیک رسیدیم

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۴۷۹۴۹

با انقلابیگری از توپخانه به موشک بالستیک رسیدیم

مجموعه سپاه باید انقلابی بماند این شاه‌بیت فرمایشات اخیر رهبری در جمع فرماندهان سپاه پاسداران بود؛ فرمایشی که شاید در ظاهر عادی به‌نظر برسد؛ اما در باطن، حامل دغدغه بزرگی است. ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، سپاه انقلابی بماندشکل‌گیری نهاد سپاه پاسداران در اردیبهشت1358 را باید تدبیر بزرگ امام خمینی با هدف حراست از تمامیت آرمان‌های انقلاب اسلامی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپاه در طول عمر 40ساله خود در عرصه‌های مختلف سازندگی، کارنامه درخشانی از خود برجای گذاشته که بخشی از آن‌ها اخیرا در بیانات رهبر انقلاب مطرح شد. قطعا تمامی ثمرات و دستاوردهای سپاه در سایه منش انقلابیگری و دوری از درجازدن بوده است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب، در دیدار با جمعی از فرماندهان سپاه، با اشاره به لزوم حفظ انقلابیگری سپاه فرمودند: «به‌هیچ‌وجه نگذارید سپاه پیر، محافظه‌کار و به وضع موجود قانع شود. باید روزبه‌روز جلو روید و در جهت انقلابی و دینی و کارآمد شدن باید بهتر شوید. منظور از پیرشدن به‌معنای آدم‌های پیر نیست؛ آن البته بی‌تأثیر نیست؛ اما مقصود روحیه است. روحیه جوانِ سپاه باید باقی بماند و می‌شود. می‌توان سازمانی را فرض کرد که با کمک و هدایت الهی، با شیوه‌های گوناگون هرگز به پیری نرسد و همیشه جوان باشد».

رهبر انقلاب در بخش دیگری از فرمایشات خود، با اشاره به راه‌های حفظ روحیه انقلابی در سپاه، به جوان‌گرایی پرداختند و گفتند: «جوان‌گرایی که مدت‌ها است در سپاه شروع شده و توجه به نسل جوان وجود دارد و تربیت دینی و انقلابیِ نسل‌های دوم و سوم. نگذارید انقطاع نسلی به‌وجود بیاید؛ همان روحیه‌ای که شهدای بزرگ و نام‌آور سپاه در میدان‌های نبرد از خودشان نشان دادند». حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره روش دیگر حفظ روحیه انقلابی در سپاه، به حفظ روحیه آماده‌به‌کاری در مواجهه با حوادث بزرگ اشاره کردند و گفتند: «این یکی از خصوصیات سپاه بوده است. سپاه از اولی که متولد شده، در حوادث بزرگ همیشه در خط‌مقدم سینه سپر کرده است. در همان دوران اوایل کار که سپاه تازه متولد شده بود، این حوادث گوناگونِ اطراف کشور،‌ این [بحث] قومیت‌ها و تحریکاتی که می‌شد و در شرق کشور، در غرب کشور، در شمال کشور راه افتاده بود، سپاه سینه سپر کرد، جلو رفت و آماده‌به‌کاریِ خودش را نشان داد». ایشان همچنین با اشاره به حفظ نگاه وسیع جغرافیای مقاومت، به‌عنوان سومین راه حفظ انقلابیگری سپاه فرمودند: «این نگاه فرامرزی را از دست ندهید. به منطقه خودمان قناعت نکنیم. آن کسانی که در خانه نشستند تا به آن‌ها حمله شود، دچار ذلت شدند. این‌گونه نباشد که چهاردیواری‌ای انتخاب کنیم و دیگر کارمان به این نباشد که پشت این دیوار چه کسی است و چه تهدیدی وجود دارد. این نگاه وسیع فرامرزی و این امتداد عمق راهبردی گاهی اوقات از واجب‌ترین واجبات کشور هم لازم‌تر است که موردتوجه قرار بگیرد که خیلی‌ها متوجه این نیستند».


 برای بررسی اینکه چرا رهبر انقلاب دغدغه انقلابی‌ماندن نهاد سپاه را دارند، به‌سراغ حجت‌الاسلام علی سعیدی، نماینده پیشین ولی‌فقیه در سپاه و رییس کنونی دفتر عقیدتی - سیاسی فرماندهی کل قوا رفتیم.

در انقلاب اسلامی آرمان‌ها استمرار داشته و دارد
حجت‌الاسلام علی سعیدی ، در‌این‌باره گفت: یکی از تعابیری که حضرت آقا در بیانیه گام دوم تأکید کردند، این بود که انقلاب اسلامی، تنها انقلابی است که یک چله شکوهمند را بدون تغییر آرمان گذرانده است. همه انقلاب‌ها از آرمان‌ها عدول می‌کنند؛ مثلا در انقلاب چین و فرانسه و الجزایر یا حتی در انقلاب‌های توحیدی، افول از آرمان‌ها را می‌بینیم که در سیاست‌مداران و نهادهای برخاسته از انقلاب به‌وجود می‌آید؛ اما امتیاز انقلاب اسلامی این بود که نهادها و جریان‌های آن، ثبات و حفظ استمرار آرمان‌ها را داشته و دارند. یکی از آن نهادها که باید این آرمان‌ها را متجلی می‌ساخت، سپاه پاسداران بود.

هم پیش‌برنده، هم پیش‌رونده
سعیدی در بخش دیگری از اظهارات خود، با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی‌بر اینکه سپاه هم پیش‌برنده و هم پیش‌رونده است، اظهار کرد: البته این پیش‌روندگی الزاماتی دارد تا بتواند پیش‌برنده باشد. یکی از الزامات، حفظ روحیه انقلابیگری است که برخاسته از جوهره اسلام است که طبق آیه قرآن برای خدا قیام کنید. قیام انفرادی یا جمعی سپاه هم برای انقلاب، از انقلابی اسلامی برای خداست.

سپاه نهادی منعطف و انقلابی است
نماینده پیشین ولی‌فقیه در سپاه تصریح کرد: یکی دیگر از این الزامات، نگرش جهادی است که نباید در چنبره بروکراسی‌ها باشد. سپاه نهادی منعطف، انقلابی، پویا و بالنده است و باید همیشه در حرکت باشد؛ بنابراین، حضرت آقا بر این انقلابیگری و مدیریت جهادی در بعضی نهادها تأکید می‌کنند. در این برهه زمانی که تغییر جهت را در بعضی از احزاب شاهد هستیم، این هشدار مهم است که تحت‌تأثیر جریان‌ها نباشد و در خط اصول و مبانی باشد و در اندیشه، نگرش، فکر، حرکت و تلاش همه شاخصه‌های انقلابیگری را مدنظر قرار دهد.
رییس دفتر عقیدتی-سیاسی فرماندهی کل قوا در پاسخ به این پرسش که فرمایش رهبری مبنی‌بر انقلابی‌ماندن سپاه چقدر ناظر بر سایر نهادها نیز باید باشد، گفت: جالب است شاید 20 سال قبل، جلسه‌ای را در محضر رهبر بودیم که ایشان در آنجا فرمودند بعضی از نهادها مثل وزارت اطلاعات، سپاه و سازمان تبلیغات باید انقلابی باشند و به انقلابی‌بودن تظاهر کنند و اگر بعضی از نهادها هم دچار افت می‌شوند، این نهادها باید انقلابی بمانند.

قوه ‌قضاییه برای مردم امید ایجاد کرده است
حجت‌الاسلام سعیدی با بیان اینکه قوه ‌قضاییه امروز دارد به‌سمت آرمان‌ها و حرکت‌های جهادی پیش می‌رود و برای مردم امید ایجاد کرده است، افزود: اگر قوه ‌قضاییه با همین روش پیش رود، ذائقه قوه ‌قضاییه‌ای عدالت‌محور و طعم نهاد قضایی جهادی انقلابی عدالت‌محور، در ذائقه مردم چشانده خواهد شد.

مجلس و دولت انقلابی
رییس دفتر عقیدتی-سیاسی فرماندهی کل قوا در‌همین‌باره به مجلس اشاره کرد و گفت: درکنار این، درباره قوه مقننه هم امیدواریم در آینده باور، بینش و رفتار انقلابی و جهادی داشته باشد و محافظه‌کارانه رفتار نکند و دچار تردید در حرکت‌ها نشود. همین مسأله می‌تواند زمینه تحول عظیمی در حرکت نظام به‌وجود آورد. درکنار آن، دولت انقلابی دولتی است که نگرش، باور، رفتار و عملکرد آن در مدیریت برای جامعه انقلابی باشد.

از موشک بالستیک تا پراید
حجت‌الاسلام سعیدی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به تفاوت نوع مدیریت در بخش‌های مختلف نظام گفت: ما نتوانستیم طعم مدیریت شیرین انقلابی را به مردم بدهیم. براساس مدیریت انقلابی و جهادی توانستیم در یک‌جا از توپخانه به موشک بالستیک برسیم؛ اما در جای دیگر چون آن صلابت و جهت‌گیری انقلابی نبوده، از پیکان به پراید رسیدیم. مقایسه این دو نشان می‌دهد تفاوت مدیریت انقلابی و جهادی چقدر مهم است.

منبع : صبح نو

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

R1437/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۷۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام شورای هماهنگی تشکل‌های انقلابی فرهنگیان در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران

شورای هماهنگی تشکل‌های انقلابی فرهنگیان در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به حمله رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران پیامی صادر کرد.
 

متن پیام شورای هماهنگی تشکل‌های انقلابی فرهنگیان به شرح زیر است:

بسمه تعالی

و سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مُنقَلَبٍ ینقَلِبون

این وعده تخلف ناپذیر الهی است که ظالمان را در شدیدترین حالت به سزای اعمال ناشایست خود می‌رساند و در این مسیر مردان و زنان شجاع و مومن در سرتاسر عالم کارگزاران و سربازان تحقق این امر الهی هستند. قریب به هفت ماه است که رژیم کودک کش اسرائیل با قساوت قلب و بی‌رحمی تمام، زنان، مردان و کودکان بی‌دفاع و مظلوم فلسطین و غزه مقاوم را به خاک و خون کشیده و جسارت و حماقت خود را به جایی رسانید که در جلوی دیدگان دولت‌های خاموش مدافع حقوق بشر، هفت نفر از برگزیدگان سپاه اسلام را به شهادت رسانید و مستقیماً به خاک جمهوری اسلامی ایران در سوریه تجاوز نمود.

اینک و با فرمان پرصلابت رهبر حکیم و شجاع انقلاب اسلامی، توسط فرزندان سپاه اسلام پاسخی اولیه بر این حملات ددمنشانه داده شد و انشاالله پاسخ‌های اصلی و تمام کننده در راه خواهد بود.

ما معلمان و فرهنگیان و اعضای تشکل‌های فرهنگیان سراسر کشور ضمن لبیک به فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی و حمایت از این اقدام شجاعانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر نیرو‌های مسلح آمادگی خود را برای حضور در لشکر آزادسازی قدس به رهبری مقام معظم رهبری اعلام می‌نمائیم و تا پایان جان در این راه مقدس استقامت خواهیم نمود. تا لحظه‌ای که آن منادی حق و منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفداه ظهور کنند و پرچم پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت را در سراسر عالم به اهتزاز درآورند و ریشه ظالمان عالم را نابود کنند.

إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ

شورای هماهنگی تشکل‌های انقلابی فرهنگیان

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • پیام شورای هماهنگی تشکل‌های انقلابی فرهنگیان در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران
  • پیام شورای تشکل‌های انقلابی فرهنگیان در حمایت از سپاه پاسداران
  • شب روشن برای پدر موشکی ایران/ جای «طهرانی‌مقدم» خالی‌است
  • فیلم/اصابت کلاهک‌های خوشه‌ای موشک‌های بالستیک سپاه
  • فیلم/عبور موشک‌های بالستیک سپاه بر فراز آسمان کرانه باختری
  • فیلم/اصابت موشک‌های بالستیک سپاه به سرزمین‌های اشغالی
  • فیلمی از ورود موشک‌های بالستیک سپاه به شهرهای اسرائیل
  • ببینید | اولین تصاویر از شلیک موشک بالستیک سپاه از شیراز به سمت اسرائیل
  • فیلمی از سه موشک بالستیک سپاه بر فراز مناطقی از عراق
  • حمایت مردم انقلابی اهواز از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی