Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار محمدکاظم تقوی روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت هفته نیروی انتظامی افزود: بر همین اساس هرگونه تلاش برای کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی نیازمند برقراری و ارتباط صحیح و کارآمد بین پلیس، مردم و نهادهای اجتماعی است.
وی ادامه داد: نقش تعامل و ارتباط مناسب بین پلیس و نهادهای اجتماعی در برقراری و حفظ امنیت جامعه انکار ناپذیراست و باید از این مسیر با ارتقای سطح مهارت‌های زندگی از جمله آموزش "توان نه گفتن به جوانان" در مقابل جرایم تلاش شود تا نه تنها هنجارشکنی‌ها به حداقل برسد بلکه از اساس از بین برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: بین خانواده، جامعه و سازمان‌های امنیت ساز باید به گونه ای هماهنگی ایجاد شود تا خانواده از موضوعاتی که جوانان را در معرض انحراف خود قرار می دهد آگاهی کافی یافته و پیشگیری های لازم ایجاد شود.
سردار تقوی افزود: بر همین اساس، برای کاهش جرایمی مانند استعمال مواد مخدر که فروپاشی نهاد خانواده را در پی دارد باید بین پلیس و نهادهای مختلف اجتماعی مانند خانواده، مساجد و سازمانهای مردم نهاد در آگاهی رساندن به مردم به منظور پیشگیری ارتباط معنی داری بر قرار شود.
وی با اشاره به مسائل اقتصادی اضافه کرد: یکی از عواملی که در افزایش انحرافات اجتماعی نقش پررنگی دارد بیکاری است که بر تامین هزینه های خانوار اثر سوء گذاشته است.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: امروزه در این استان با طرح های اقتصادی که در حال اجراست اقدام‌های مناسبی برای کاهش فقر و بیکاری در حال انجام است که می تواند بستر ساز کاهش جرایم و تامین امنیت بیشتر شود.
سردار تقوی افزود: به طور کلی از ابتدای امسال تا کنون آمار ارتکاب جرایم در خراسان رضوی روند رو به کاهشی را نشان می دهد و تلاش می شود تا رضایت نسبی جامعه فراهم شود.  
وی با اشاره به فعالیت های مراکز مشاوره نیروی انتظامی هم گفت: کارشناسان این مراکز با مطالعه پرونده هایی که به کلانتری ها ارجاع داده می شود در صورتی که زمینه های ایجاد صلح و سازش در طرفین دعاوی وجود داشته باشد با آنها به گفت و گو می پردازند و فعالیت این مراکز باعث شده است بخش زیادی از پرونده ها در کلانتری ها مختومه شود و نیاز به پیگیری دیگری نداشته باشد.
۲۰۳۰/۱۹۲۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خراسان رضوی هفته نیروی انتظامی پلیس مبارزه با موادمخدر انتظامی جامعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۸۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاتل به بهانه اختلافات ملکی در تالش

ایسنا/گیلان فرمانده انتظامی تالش از وقوع یک فقره قتل در این شهرستان خبر داد و گفت: قاتل ۳۴ ساله که در اختلاف ملکی اقدام به قتل کرده‌بود، در کمتر از ۵ ساعت در حین فرار به یکی از استان‌های همجوار شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ محمد رستمی امروز، ۶ اردیبهشت‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار کرد: پلیس با تمام توان در راستای تامین نظم و امنیت تلاش می‌کند و اجازه نخواهد داد مجرمان با اقدامات غیرقانونی موجب برهم زدن نظم و امنیت شوند.

وی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر یک مورد درگیری منجر به قتل با سلاح گرم در یکی از ییلاقات شهرستان تالش پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان تالش با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شدند، افزود: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد قاتل به علت اختلافات ملکی با استفاده از سلاح شکاری اقدام به شلیک به سمت مقتول کرده و وی را به قتل رسانده است.

این مقام انتظامی افزود: با سرعت عمل پلیس قاتل در کمتر از ۵ ساعت در حین فرار به یکی از استان‌های همجوار شناسایی و دستگیر و از وی یک قبضه سلاح شکاری کشف شد.

سرهنگ رستمی در پایان با اشاره به اینکه قاتل ۳۴ ساله برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد، خاطرنشان کرد: نظم و امنیت خط قرمز پلیس است و افرادی که بخواهند آن را خدشه‌دار کنند با برخورد مقتدرانه و قانونی پلیس مواجه خواهند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگیری قاتل به بهانه اختلافات ملکی در تالش
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • اجرای طرح امنیت محله محور در شهرستان کرخه
  • مردم و تشکل‌های اجتماعی از «طرح نور» حمایت و پشتیبانی کرده‌اند
  • شکایت فرمانده فراجا از دروازبان باشگاه استقلال صحت ندارد
  • شکایت فرماندهِ فراجا از دروازبان باشگاه استقلال صحت ندارد
  • تکذیب شکایت فرمانده فراجا از دروازبان استقلال / یگان‌ویژه شکایت کرده است
  • تکذیب شکایت فرمانده فراجا از دروازبان استقلال
  • باشگاه دانش آموزی خبرنگار پلیس، پیشگام در حوزه‌های انتظامی و انضباط اجتماعی است
  • اشاعه ایران‌هراسی یا تبلیغ بازدارندگی؟