Web Analytics Made Easy - Statcounter

وعده نماینده بیجار برای تعیین تکلیف ریاست دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان چه زمانی تحقق می‌یابد؟ ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، «وحید یوسفی‌نژاد»، 18 اردیبهشت‌ماه 98 با حکم وزیر بهداشت به‌عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان منصوب شد اما پس از مدت کوتاهی مجمع نمایندگان استان در نامه‌ای  به وزیر بهداشت خواستار برکناری وی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجمع نمایندگان استان کردستان در 29 تیرماه امسال با اشاره به وضعیت نابسامان دانشگاه علوم پزشکی کردستان، عدم توانایی سرپرست در اداره دانشگاه، به خطر افتادن سلامت شهروندان و نیز بی‌انگیزگی کادر اداری، پزشکان و متخصصان استان با توجه به دسته‌بندی‌های سیاسی «یوسفی‌نژاد»، خواستار تجدید نظر در حکم قطعی سرپرست دانشگاه و انتخاب فردی لایق و توانمند برای سکانداری آن دانشگاه شده‌اند.

پس از این مکاتبه، 12 مردادماه امسال، حمدالله کریمی رئیس وقت مجمع نمایندگان استان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، قطعی بودن برکناری «یوسفی‌نژاد» سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان را تأیید کرد.

گرچه پس از انتشار این خبر و بازتاب در فضای استان، اخبار رسیده به خبرنگار تسنیم حاکی از آن بود که برخی افراد خاص تلاش‌هایی را برای صدور حکم ریاست «یوسفی‌نژاد» آغاز کردند اما تا لحظه انتشار این خبر تلاش‌ها بی‌نتیجه مانده و یکی دیگر از اعضای مجمع نمایندگان کردستان که نخواست نامش فاش شود، گزینه‌های جدید برای سپردن مسئولیت دانشگاه علوم‌پزشکی به وی را به این مجموعه اعلام کرد.

رئیس "دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان" برکنار شدسرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی کردستان منصوب شدسرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان به‌زودی تغییر می‌کند؛ 5 گزینه جدید معرفی شدند

حالا چرا تعیین تکلیف مدیریت دانشگاه علوم پزشکی کردستان مهم است و ثبات مدیریتی آن تأثیر قابل اعتنایی روی شرایط اجتماعی جامعه دارد؟ این مجموعه حدود 12 هزار نفر پرسنل دارد که اگر که اگر تنها تعداد اعضای هر خانواده را دو نفر در نظر بگیریم عملاً سلامت 24 هزار نفر از مردم استان با آن درگیر است.

نکته دیگر از آنجا که اکنون بیش از 4 ماه از این انتصاب سیاسی و سؤال‌برانگیز گذشته و از سویی دیگر نیز قطعی بودن برکناری سرپرست فعلی دانشگاه مطرح شده؛ مردم انتظار دارند که تکلیف ریاست این دستگاه اجرایی خدمات‌رسان در کردستان هرچه سریع‌تر مشخص شود.

حال باید منتظر ماند و دید که وزیر بهداشت در عمل، چه اندازه محتوای نامه شش نماینده مردم کردستان در مجلس را در انتصاب «رئیس» دانشگاه علوم پزشکی لحاظ می‌کند و آیا اظهارات حمدالله کریمی نماینده مردم بیجار در مجلس تحقق پیدا می‌کند یا همچنان خیر.

 انتهای پیام/ ت

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۸۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی،حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با وی ضمن تبریک هفته سلامت گفت: اسلام دوست دارد برنامه‌ای پیاده کند تا بشر هم از سلامت جسم و هم سلامت روح برخوردار باشد و بکوشد تا همه جنبه‌های زندگی خود را تامین سازد.

 حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: دین اسلام برای بهتر زیستن بشر به سلامتی انسان‌ها توجه بسیاری قائل است زیرا سلامتی انسان سبب می‌شود از زندگی خود لذت برده و به سعادت نزدیک شود.

 وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند قدر جوانی را قبل از پیری، سلامتی را قبل از بیماری، غنای خود را را قبل از فقیری و زندگیتان را قبل از مرگ دانسته و غنیمت بشمارید افزود: در دین اسلام تاکید بیشتری به پیشگیری قبل از درمان شده است  و سعی دارد برای انسان‌ها راه‌هایی که سلامت را حفظ می‌کند معرفی کند.

 
امام جمعه تبریز ورزش کردن، پرهیز از فشار‌های روحی در مواقع مختلف، روزه داری، پرهیز از اسراف در همه بخش‌ها و در نهایت ازدواج را از تاکیدات دیگر اسلام برای سلامتی انسان ها برشمرد و گفت: ازدواج سبب سلامتی روح و جسم شده و از بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند اسلام سعی دارد ورزش کردن را در بین مردم نهادینه کند تا سلامتی مردم به خطر نیفتد و با ورزش سلامت روح و سلامت جان خود را تامین کند.

حجت الاسلام والمسلین آل هاشم اظهار داشت: رسانه ملی نقش مهمی در سلامت جامعه دارد چون مردم باید ببینند و بشنوند تا موضوع فرهنگ سازی در زمینه سلامت و ورزش کردن نهادینه شود.

نقی پور رییس دانشگاه علوم پرشکی تبریز گفت: یکم تا هفتم اردیبهشت هفته سلامت نامگذاری شده است و امسال با شعار «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» در خصوص پیشگیری از بیماری‌ها اقدام می‌شود.

وی افزود: برای سلامت مردم و گسترش عدالت در بخش سلامت برنامه سلامت خانواده که از منویات مقام معظم رهبری است به کارنامه تبدیل شده است و در شهر‌های بالای ۵۰ هزارنفر هم اجرایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان
  • ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل
  • اجرای طرح توانمند سازی مردم شهر جغتای مقابل بیماری فشارخون
  • کنترل و مهار پشه آئدس در گیلان
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در اردبیل
  • طرح سلامت خانواده در شهرهای بالای ۲۰ هزار خانوار اجرا می‌شود