Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

در حالی که وزیر صمت در یک سال گذشته بر جلوگیری از واردات و افزایش تولید داخلی تاکید داشته و مقام معظم رهبری هم از خبرهای خوب در بخش تولید سخن گفتند اما برخی به دنبال حذف وزیر صنعت، معدن و تجارت از چرخه تولید هستند.

به گزارش صراط نیوز مصوبه مجلس برای تشکیل وزارت بازرگانی در جلسه علنی مجلس در روز چهارشنبه سوم مهر، بهانه ای شد تا برخی از مخالفان رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، که به دنبال حذف وی از این وزارتخانه بودند، از فرصت سوء استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عده می گویند با جدایی بخش بازرگانی از وزارت صمت، ماهیت و ساختار وزارت صمت تغییر می کند و رئیس جمهور علاه بر وزیر بازرگانی، وزیر صنایع و معادن را هم به مجلس معرفی کند.

اما در مقابل، اکثریت نمایندگان مجلس می گویند در ماده واحده قانون تشکیل وزارت بازرگانی به صراحت قید شده که «وزارت صنعت، معدن و تجارت» از این پس با عنوان سابق «وزارت صنایع و معادن» همانند قبل از مصوبه 8/4/1390 و به موجب قوانین حاکم بر آن و با کلیه وظایف و اختیارات سابق، به فعالیت خود ادامه می دهد.

در ماده واحده این مصوبه مجلس آمده که از تاریخ تصویب این قانون، احکام مربوط به ادغام دو وزارتخانه بازرگانی و صنایع و معادن در قانون تشکیل دو وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت مصوب 8/4/1390 لغو و نیز قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارتخانه جهاد کشاورزی مصوب 24/11/1391 به استثناء ماده 2 و تبصره آن نسخ و کلیه وظایف و اختیارات واگذار شده قانونی به وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بازرگانی منتقل می شود.
همچنین وزارت بازرگانی با کلیه وظایف و اختیاراتی که طبق قوانین بر عهده وزارت بازرگانی سابق بوده است مجددا، تشکیل و کلیه دستگاههای تابعه آن وزارت با امکانات و تجهیزات، به «وزارت بازرگانی» منتقل می شود.

این عده از نمایندگان معتقدند اگر رئیس جمهور بخواهد برای وزارت صنایع و معادن وزیر معرفی کند، پس باید برای وزارت جهاد کشاورزی هم وزیر معرفی کند چون طبق این مصوبه مجلس بخشی از وظایف این وزارتخانه هم از آن منفک می شود و به وزارت بازرگانی ملحق می شود پس باید سه وزیر به مجلس معرفی شود نه 2 وزیر.

نکته دیگر آنکه اگر رئیس جمهور بخواهد برای وزارت صنایع و معادن وزیر معرفی کند پس تکلیف رای نمایندگان به رضا رحمانی برای وزات صمت چه می شود؟. این رای از سوی مجلس پس گرفته نشده و وزارتخانه هم منحل نشده پس چرا وزیری که از مجلس رای اعتماد گرفته، بدون مجوز قانونی باید کنار برود.

طبق بررسیهای خبرنگار صراط نیوز اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان مجلس معتقدند با تشکیل وزارت بازرگانی، وزیر فعلی صنعت، معدن و تجارت بعنوان وزیر صنایع و معادن به کار خود ادامه می دهد.

اما برخی از نمایندگان با اهداف خاص به دنبال القای این هستند که رئیس جمهور باید وزیر صنایع و معادن را هم به مجلس معرفی کند.

علاوه بر نمایندگان مجلس، برخی از دولتی ها هم بر این بحث دامن می زنند.

در همین رابطه یکی از نمایندگان مجلس به خبرنگار ما گفته که امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور روز سه شنبه در صحن مجلس به برخی نمایندگان گفته احتمالا رئیس جمهور برای وزارت صنایع و معادن هم وزیر به مجلس معرفی می کند.

این عده در حالی چنین موضوعی را مطرح می کنند که وزیر صنعت، معدن و تجارت در یک سال گذشته جلوی واردات بی رویه کالاها به داخل را گرفته و بر تولید داخل و حمایت از تولید کننده تاکید داشته است.

وزارت صمت با حمایت های خود از تولید موجب تحول در بخش تولید شد بطوریکه مقام معظم رهبری چند بار در فرمایشات خود به صراحت بر ایجاد تحول در بخش تولید اشاره داشتند.

بعنوان مثال ایشان در یکی از جلسات درس خارج خود ضمن تحسین از اقدامات رو به بهبود رونق تولید فرمودند: خبرهای خوبی هم در زمینه‌های گوناگون تولید و رونق تولید میرسد؛ حالا ان‌شاءالله اثراتش را بعداً مردم خواهند دید. کارهای خوبی دارد انجام میگیرد؛ غفلتهایی شده است، کوتاهی‌هایی شده، امّا حالا حرکتها، بحمدالله حرکتهای به سمت اهداف مطلوب است؛ اینها ان‌شاءالله دارد انجام میگیرد.

همچنین ایشان اخیرا در دیدار با اعضای مجلس خبرگان فرمودند: اگر تولید رونق بگیرد، بسیاری از مشکلات کشور از جمله سقوط ارزش پول ملی، تورم و قدرت خرید مردم حل خواهد شد، البته باید جلوی واردات بی‌رویه نیز گرفته شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: تولید رحمانی وزارت صنایع و معادن دولت واردات وزارت بازرگانی وزارت صمت صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۸۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اقتصاد: سرخابی‌ها قسطی فروش رفتند

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی دقایقی پیش در یک برنامه تلویزیونی حضور یافت و در مورد واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال صحبت کرد: امروز ۸۵ درصد سهام دو باشگاه پر طرفدار و مردمی استقلال و پرسپولیس در فرابورس به بخش غیر دولتی واگذار شد. دولت سیزدهم زمانی بر سر کار آمد که این ۲ باشگاه دچار محرومیت‌هایی شده بودند؛ در سال ۱۴۰۰ ستادی به عنوان ستاد واگذاری بین وزارتخانه‌های ورزش و جوانان و وزارت اقتصاد، سازمان خصوصی سازی و سازمان بورسی تشکیل شد و در اسفند ماه همان سال اولین گام برداشته شد؛ این در حالی بود که سه دولت قبل در این زمینه ناکام بودند.

او با اشاره به جزئیات این واگذاری عنوان کرد: در دولت سیزدهم بورسی شدن دو باشگاه از محل افزایش سرمایه بدون حق‌تقدم انجام و در سال ۱۴۰۱ تلاش شد تا از طریق عرضه به بخش‌های خصوصی و تعاونی فرایند مالکیت این دو باشگاه حل و فصل شود که از سوی بخش تعاونی و خصوصی اقبال نشد. تلاش دولت بر این بود تا مساله اتحاد مالکیت و بحث مدیریت و انضباط مالی را بتواند حل و فصل کند.

وزیر اقتصاد در مورد الزام‌ای اف سی توضیح داد: همزمان مساله جریمه آسیایی، فرصت اصلاح اقتصادی و مالی و مدیریت این ۲ باشگاه را فراهم کرد. در پایان سال ۱۴۰۲ تلاش شد تا از طریق کنسرسیومی از بانک‌های غیر دولتی و صنایع پتروشیمی این مساله حل و فصل شود که این اتفاق امروز در فرابورس محقق شد. طبق اطلاعاتی که در فرابورس قرار دادند ارزش نهایی سهام این دو باشگاه اعلام و با ارزش ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای استقلال و ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای پرسپولیس نهایی شد.

او در پایان گفت: با توجه به اینکه ۱۰ درصد معامله باید به عنوان نقدی و ۹۰ درصد اقساطی صورت می‌گرفت، امروز بخش نقدی قطعی شد و اقساط طی مهلت‌های ۶ ماهه به کنسرسیوم‌های بانکی و پتروشیمی اعلام شده است. روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت ماه) با حضور وزیر ورزش و جوانان برنامه‌ای در این زمینه برگزار خواهد شد.

منبع: ورزش سه

tags # پرسپولیس ، استقلال سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • قیمت ماکارونی سر به فلک کشید!
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • مجلس گزارش تفحص از وزارت جهادکشاورزی را به قوه قضاییه ارجاع کرد
  • وزیر اقتصاد: سرخابی‌ها قسطی فروش رفتند
  • تلاش ناکام نمایندگان تندرو مجلس برای بررسی محرمانه یک طرح دیگر /۱۳۷ رای مخالف در مقابل ۴۷ رای موافق!