Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: وزارت نفت با فراهم کردن زمینه تکمیل و بهره‌برداری از طرح پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج‌فارس برای پایان سال جاری، در زمینه جمع‌آوری گازهای مشعل گام‌های موثری برداشته و پیشرفت‌های خوبی رقم زده است.
حسین امیری خامکانی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، گفت: 8 میلیارد دلار سرمایه‌ گذاری برای جلوگیری از سوختن گازهای همراه در مشعل تا پایان برنامه ششم توسعه نیاز است، اگرچه به دلیل تحریم، واردات تجهیزات این مهم با مشکل روبه‌رو شده است، اما وزارت نفت انگیزه بسیاری برای تحقق جلوگیری از سوختن گازهای مشعل دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: براساس ماده 12 قانون رفع موانع تولید، جمع‌آوری گازهای مشعل باید به بخش خصوصی واگذار شود. واگذاری هرچه بیشتر این موضوع به بخش خصوصی می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته هم اکنون دستورعمل‌های کاری حفاظت از محیط زیست در پروژه‌های شرکت ملی نفت ایران با هدف پیاده‌سازی و رعایت الزام‌های زیست‌محیطی حین مراحل ساخت‌وساز، حفاری و بهره‌برداری از تاسیسات تولیدی و پشتیبانی و پایش وضع محیطی و گزارش‌دهی مقدار آلاینده‌های هوا به خوبی اجرا می‌شود.
خامکانی تصریح کرد: بهره‌برداری از طرح‌های بازیافت گازهای مشعل در پالایشگاه‌های مناطق نفت‌خیز جنوب کشور نه تنها از سوختن و تخلیه حجم بسیاری از گازهای مشعل و تخلیه آن در محیط جلوگیری می‌کند، بلکه ارزش‌ افزوده قابل توجه نیز در پی دارد.
وی گفت: طبق برنامه قرار است پروژه پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج‌فارس به‌عنوان یکی از طرح‌های مهم و بزرگ جلوگیری از سوختن گازهای مشعل امسال به بهره‌برداری برسد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۸۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید می‌رود وزارت نفت و نیرو پای کار بیاید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری شامگاه شنبه در دیدار با مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با بیان اینکه جزیره خارگ یکی از کانون‌های مهم اقتصادی کشور و قلب تپنده صادرات نفت است بر توجه به نگاه ویژه مسئولان به جزیره خارگ تأکید کرد و اظهار داشت: برخی از مطالبات مردم جزیره خارگ همچنان بر روی زمین مانده که مدیران باید برای رفع آن تلاش کنند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه داشتن شهری زیبا و جذاب حق شهروندان است، گفت: بهبود سیمای جزیره خارگ با جدیت بیشتری در دستور کار مدیران قرار بگیرد.

حسینی بوشهری با اشاره به اینکه فرصت خدمت به مردم محدود است، افزود: انسان وقتی عهده‌دار مسئولیت می‌شود باید برنامه‌ریزی هدفمند داشته باشد و اولویت‌ها را مشخص کند تا هنگامی که می‌خواهد مسئولیت را تحویل دهد اقدامات به سرانجام رسانده برای مردم ملموس باشد.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بهره‌مندی از آب شرب سالم حق اهالی خارگ است، خاطر نشان کرد: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید می‌رود وزارت نفت و نیرو پای کار بیایند.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از بیمارستان اسلامشهر ۵۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد
  • فاز اول عملیات آبرسانی به ۴ شهر ۶۰ درصد پیشرفت دارد
  • واکنش قهرمانان به اجرایی شدن وعده صادق نشان از درک بالای جامعه ورزش دارد
  • دیدار چهره به چهره وزیر ورزش و جوانان با ملی‌پوشان و کاپیتان‌های تیم‌های ملی
  • دیدار وزیر ورزش با ملی‌پوشان و کاپیتان‌های تیم‌های ملی مختلف
  • کیومرث هاشمی: ورزشکاران درک بالایی از شرایط کشور دارند
  • در دیدار چهره به چهره وزیر ورزش با کاپیتان های تیم های ملی چه گذشت؟
  • ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم
  • پیشرفت حدود ۲۴ درصدی کارخانه آهن اسفنجی بافق/تلاش برای بهره برداری زودتر از موعد مقرر
  • وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید