Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران گفت: امروز که به واسطه تحریم‌ها بعضا با مازاد موجودی انبار برخی شرکت‌ها مواجه هستیم، فرصت مناسبی برای معرفی ابزارهای مالی جدید از جمله معاملات گواهی سپرده کالایی در برخی صنایع بوجود آمده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری بورس کالا، «رضا محتشمی پور» به اهمیت رشد کیفیت رگولاتوری در صنایع مختلف و ارتباط آن با توسعه ابزارهای مالی بورس کالای ایران را مورد طرح و بررسی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محتشمی پور با بیان اینکه عمده مباحثی که امروز بر تابلوی معاملاتی بورس کالای ایران وجود دارد به بحث رگولاتوری و تنظیم مقررات مربوط می‌شود، گفت: موضوعات مربوط به رگولاتوری، قیمت‌گذاری کالاها و مدیریت عرضه و تقاضا از مواردی است که باعث می‌شود با وجود عرضه کالاها در بازار فیزیکی بورس کالا، امکان توسعه ابزارهای مالی روی کالاهای مختلف به حداقل برسد.

معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف از جمله صنعتی و معدنی و پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی نیازمند افزایش کیفیت رگولاتوری هستیم، گفت: در صورت تحقق رشد کیفیت رگولاتوری به طور حتم نقش بورس‌های کالایی در اقتصاد کشور پررنگ‌تر خواهد شد به نحوی که خوشبختانه امروز با تغییر رفتار رگولاتور صنعت نفت، تغییرات مثبتی را در بورس انرژی شاهد هستیم که این گونه اقدامات باید مورد حمایت جدی قرار گیرد.

وی اظهار داشت: بهبود اقدامات رگولاتوری با همفکری همه نهادها و ذینفعان باعث تعادل هر چه بیشتر و آسیب کمتر بازارها حتی در مواقع بحرانی می‌شود برای مثال در گذشته یک ساختار رگولاتوری حداقلی در صنعت پتروشیمی وجود داشت به شکلی که جلساتی دوره‌ای با حضور شرکت ملی صنایع پتروشیمی، نهادهای نظارتی، دفتر تخصصی وزارت صمت، بورس، عرضه‌کنندگان بالادستی و تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان پایین دستی برگزار می‌شد و همه این بخش‌ها برای گرفتن تصمیمات حق رای داشتند که به این ترتیب امکان خطا در تصمیم‌گیری‌ها به حداقل می‌رسید./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اربعین حسینی پیاده روی اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد اربعین روزنامه اصفهان کانون های مساجد مجلس زائران اربعین حسینی بورس کالای ایران بورس کالا پتروشیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۸۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین

مدیر اداره اعتبارات ‎بانک مرکزی گفت: بخشنامه قراردادهای «فکتورینگ» به منظور تامین مالی مطالبات پیمانکاران بخش خصوصی و دولتی با ۵۰ همت اعتبار به شبکه بانکی ابلاغ شد.

به گزارش ایسنا، مهدی صحابی اظهار کرد: استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی در قالب تامین مالی زنجیره ای همچون اوراق گام،کارت اعتباری متصل به اوارق گام، گواهی‌های سپرده عام و خاص و انتشار انواع صکوک از دیگر برنامه‌های بانک مرکزی برای تامین مالی بخش تولید در سال ۱۴۰۳ است.

وی افزود: بانک مرکزی با وجود اینکه موضوع قراردادهای فکتورینگ در قانون بودجه سال جاری درج نشده است اما به منظور حمایت از تولید سهمیه ای ۵۰ همتی به شبکه بانکی ابلاغ کرده است. در این ابلاغیه سهمیه هر بانک از قراردادهای فکتورینگ مشخص شده است. همچنین سهم شرکت‌های دولتی از طریق سامانه «سازمان برنامه و بودجه» و سهم شرکت‌های خصوصی از طریق «وزارت امور اقتصادی و دارایی» تعیین شده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا
  • فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند
  • اولین عرضه خودرو در بورس کالا در سال ۱۴۰۳
  • جزئیات فروش شفاف زعفران در بورس کالا
  • عرضه هزار و ۵۰۰ کیلو زعفران فردا در بورس کالا
  • ۱۵۰۰ کیلو گرم زعفران فردا در بورس کالا عرضه می‌شود
  • ۳۰ دستگاه کامیون کشنده در بورس کالا عرضه می‌شود