Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، نخستین کنفرانس ملی راهکارهای توسعه حمل و نقل هوشمند و پنجمین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی لجستیک، پایانه‌ها و زنجیره تامین حمل و نقل هوشمند؛ نهم تا دوازدهم آبان ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار خواهد شد.

سیستم های حمل و نقل هوشمند مفهومی جدید در حوزه مدیریت شهری است که پویایی و رونق این صنعت را در پی دارد و کارایی آن را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دلیل اهمیت بالای این حوزه در کشور، متولیان این امر، برنامه‌ها و طرح های مختلفی برای رونق دادن به این حوزه در نظر گرفته‌اند که برگزاری نخستین کنفرانس ملی راه‌کارهای توسعه حمل و نقل هوشمند، از جمله این موارد است.

امروزه هوشمندسازی سازمان‌ها و سیستم‌های شهری کلانشهرها و مادرشهرها جزء دغدغه‌های نظام‌های مدیریتی شهرهاست، زیرا این دسته از شهرها به نسبت شهرهای کوچک و متوسط پهنه گسترده‌تری را در بر می‌گیرد.

سیستم حمل ونقل عمومی یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین سیستم‌ها در توسعه یک شهر است، شبکه سیستم‌های حمل و نقل همانند رگ‌های بدن است که زندگی را در سراسر شهر جاری می‌کند و چنانچه خللی در این سیستم به وجود آید یا کمبودی در هر نقطه حس شود، کل ساختار شهر تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

بر همین اساس ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری به دنبال اجرایی سازی طرح‌هایی است که بتواند گامی در جهت بهبود اوضاع حمل و نقل در کشور بردارد. گامی که در آن هر کدام از بازیگران این عرصه سهم کوچکی از آن را به عهده گیرند و این صنعت پرچالش را به سمت روزهای بهتر سوق دهد، روزهایی که با به کارگیری ایده‌های خلاق می‌تواند نویدبخش آینده‌ای روشن برای این صنعت باشد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حمل و نقل هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۸۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتکار و انجام کارهای نو سرلوحه کار مسوولان کردستان باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی عصر چهارشنبه در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سنندج اظهار کرد: امسال سال آخر دولت سیزدهم و شوراهاست لذا می‌طلبد که در این سال پایانی تلاش بیشتری در خدمت به مردم صورت بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: مسؤولان باید از این فرصتی که در اختیار دارند به نحو احسن در راستای خدمت به مردم استفاده نمایند.

حجت‌الاسلام پورذهبی تصریح کرد: مسؤولان باید مردم را همانند فرزندان خود دوست داشته باشند و دلی به آنها خدمت نمایند و با این روند موجب امیدآفرینی در جامعه شوند.

وی تاکید کرد: مسؤولان وقت بیشتری برای خدمت و پاسخگویی به مردم بگذارند و با شناخت و مطالعه کافی و اولویت‌بندی نیازها در مسیر خدمت به جامعه گام بردارند.

وی گفت: در سال جاری با هدف شناخت بیشتر از وضعیت و احصای ظرفیت‌ها و مشکلات شنیدن مطالبات مردم، بازدیدهای میدانی و حضور در شهرستان‌های را دنبال خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: هدف‌گذاری امسال بازدید از بخش‌ها و شهرها با اولویت بخش‌هایی است که کمتر مسؤولان آن سرکشی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام پورذهبی با بیان اینکه راهبرد و استراتژی ما به عنوان نماینده ولی فقیه این است که برای مردم و خدمت به آنها بیشتر وقت بگذارم، گفت: عمر مسؤولیت‌ها کوتاه است و اگر آنگونه که باید در خدمت مردم نباشیم، پشیمان خواهیم شد.

وی اضافه کرد: ابتکار و انجام کارهای جدید و نو که به چشم مردم می‌آیند اولویت تک تک مسؤولان و مدیران در سطح استان باشد لذا هرآنچه در توان دارید در مجموعه شورا و شهرداری در این راستا بکار بگیرید.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان توسعه و ارتقای فضاهای عمومی به ویژه حوزه کتاب‌خوانی و توسعه کتابخوانی از نکاتی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد، اذعان کرد: در احداث پارک‌ها اقدامات فرهنگی و توسعه و تقویت کتابخوانی با ایجاد ظرفیت‌های مختلف مد نظر قرار گیرد چرا که تقویت و توسعه کتاب و کتابخوانی و اقدامات فرهنگی در هر جامعه‌ای رونق همه جانبه را به دنبال خواهد داشت.

وی تاکید کرد: در اجرای پروژه‌های مختلف باید پیوست‌ها فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 6063750

دیگر خبرها

  • صرفه جویی ۵۴ هزار میلیارد تومانی در حوزه آرد و نان
  • صرفه جویی ۵۴ هزار میلیارد تومانی در حوزه آرد و نان با هوشمندسازی
  • تعیین کلان پروژه‌های هوش مصنوعی در کشور/جزئیات ۵ طرح پایش مبتنی بر فناوری روز دنیا
  • ابتکار و انجام کارهای جدید که به چشم مردم می‌آیند اولویت مسئولان باشد
  • ابتکار و انجام کارهای نو سرلوحه کار مسوولان کردستان باشد
  • بیش از ۵۱۶ هزار متر حفاری اکتشافی در کشور
  • راه‌اندازی ۳۶۰ سامانه جدید نظارت و ثبت تخلف سرعت در شیراز
  • راه اندازی ۳۶۰ سامانه جدید نظارت و ثبت تخلف سرعت در شیراز
  • توسعه حوزه صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری را در دستور کار داریم
  • معرفی منهارت C63 S با ۱۱۲۰ نیوتن متر گشتاور از موتور ۲ لیتر! (+عکس)