Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، این نمایش روایتی تازه از بازماندگان کربلا در شهر شام را به تصویر می‌کشد.

در این نمایش زنی به نام هند از کنیزان خاندان بنی هاشم(ع) که همسر یزید بود راوی داستان است، در این روایت ابتهال دختری از قوم یهود از شهادت حضرت رقیه(س) متاثر می‌شود و به دین اسلام روی می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیدا توانا سرپرست گروه، وحیده سادات درباری طراح صحنه و لباس، مانا سادات و هستی سادات تهرانی‌نژاد، زهرا کلانتر، زینب سادات و هانیه سادات موسوی، اسماء زارع، اسماء و رقیه سادات شکرانی، زهرا سادات هاشمی، آلاء اولاور، فاطمه سادات اعلانی، زهرا صادقیان، تارا گودوندی، مرضیه سادات و وحیده سادات مرتضوی، زهرا کیاشمشکی، ریحانه پور رمضان، آزاده ایمانی، رقیه سادات شکرانی عوامل و بازیگران این نمایش ۹۰ دقیقه‌ای هستند.

علاقه‌مندان برای تماشای نمایش محشر شام می‌توانند ۱۳ تا ۱۷ مهر ساعت ۱۶ به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان دکتر شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۲۰-۲۲۸۷۲۸۱۸ داخلی ۱۱۹ تماس بگیرند.

تعزیه‌خوانی  «فاتح شام» در فرهنگسرای هنگام

گروه تعزیه‌خوانی قمر بنی هاشم(ع) همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه (س) مراسم آیینی تعزیه‌خوانی فاتح شام را در فرهنگسرای هنگام برگزار می‌کند.

این تعزیه روایت کوچ زنان و کودکان خانواده امام حسین(ع) به دستور عمر سعد در ۱۱محرم از کربلا به سوی کوفه است، در هنگام حرکت از کربلا عمر سعد دستور داد که اسرا را از قتلگاه عبور دهند و اسرا روز ۱۲ محرم وارد کوفه شدند و در اثر تبلیغات عبیدالله بن زیاد که اسرا را خارجی معرفی کرده بود مردم کوفه با شادی برای دیدن اسرا آمده بودند اما با خطابه‌های امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) شادیشان به عزا تبدیل شد. حضرت زینب (س) در مجلس یزید او را با سخنرانی اش رسوا کرد.

علاقه‌مندان برای تماشای این تعزیه می‌توانند امروز (۱۳ مهر) از ساعت ۱۵ تا ۱۷ به فرهنگسرای هنگام واقع در خیابان دلاوران، آزادگان شمالی، جنب فروشگاه شهروند مراجعه کنند.

تهرام/۷۲۴۵//۱۳۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تهران تعزیه فرهنگسرای ارسباران نمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۹۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق مبادله اسرا؛ تنها راه توقف حمله به رفح

نیویورک تایمز به نقل از مسئولان آمریکایی تاکید کرد که تونل‌های غزه به حماس این امکان را می‌دهد که همچنان باقی و پابرجا بماند و به محض پایان جنگ، توان خود را بازیابد.

به گزارش تسنیم، مسئولان آمریکایی تاکید کردند که رژیم صهیونیستی هنوز طرحی را برای خارج کردن آوارگان فلسطینی از رفح ارائه نداده و همین مسئله موجب افزایش تعداد کشته‌ها در نوار غزه خواهد شد.

منبع مذکور بیان کرد که تنها راه واداشتن رژیم صهیونیستی از حمله به رفح، دست یابی به توافق مبادله اسرا است.

دیگر خبرها

  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت
  • جام جهانی پاراتیراندازی|شجاعی در تفنگ بادی هشتم شد
  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • «اشعار نو از نغمه‌های کهن» شنیدنی می‌شوند
  • تکیه تاریخی سادات اخوی بازسازی می‌شود
  • تعزیه‌خوان باسابقه خمین درگذشت/ پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی
  • تکیه سادات اخوی نونوار می‌شود
  • تکیه تاریخی سادات اخوی احیا و بازسازی می‌شود
  • توافق مبادله اسرا؛ تنها راه توقف حمله به رفح