Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@15:29:38 GMT

«اوسنه گوهرشاد» به شمارگان ۲۵ هزار نسخه رسید

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۴۹۴۷۸

«اوسنه گوهرشاد» به شمارگان ۲۵ هزار نسخه رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین سعیدی مدیرعامل انتشارات به‌نشر (آستان قدس رضوی) گفت: رمان «اوسنه گوهرشاد» نوشته سعید تشکری همزمان با استقبال مخاطبان از پویش ملی کتابخوانی این اثر به چاپ بیست و پنجم و مجموع تیراژ  ۲۵ هزار نسخه رسید.

وی افزود: رمانک فانتزی «اوسنه گوهرشاد» در یک مجموعه از داستان‌های به هم پیوسته روایت‌گر داستانی خیالی همگام با واقعیت از واقعه قیام خونین مسجد گوهرشاد سخن به میان آورده است که در جریان این رمان، گوهرشاد بیگم؛ پایه گذار احداث بنای مسجد گوهرشاد حرم رضوی بعد از هزار سال به مکانی می‌آید که خود ساخته و با ملکه‌ای روبه‌رو می‌شود که قرار است آنچه را که او ساخته ویران کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خلال این مواجهه، حادثه خونین ۲۱ تیر سال ۱۳۱۴ هجری خورشیدی روایت می‌شود.

این مدیر نشر با اشاره به چاپ بیست و پنجم رمان «اوسنه گوهرشاد» در کمتر از سه ماه از برگزاری پویش کتابخوانی کتاب مذکور ادامه داد: همگام با ششمین پویش مطالعاتی سراسری به‌نشر با محوریت مسابقه کتابخوانی«اوسنه گوهرشاد»، تاکنون چهارهفته از مجموع هشت‌هفته قرعه‌کشی برگزار شده و پنجمین قرعه‌کشی هفتگی این مسابقه ملی، ۱۵ مهر برگزار می‌شود.

کد خبر 4737212 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: سعید تشکری تجدید چاپ کتاب و کتابخوانی مسجد گوهرشاد انتشارات به نشر کتاب و کتابخوانی معرفی کتاب ترجمه هفته دفاع مقدس بازار نشر گردشگری دفاع مقدس جنگ تحمیلی ادبیات اربعین 98 ادبیات دفاع مقدس دفاع مقدس اربعین حسینی ادبیات جهان رونمایی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۹۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان گفت: در شش ماهه گذشته شاهد رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان بوده‌ایم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، معصومه حسنی خونسار عصر امروز در دیدار دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری؛ راه‌اندازی محافل قرآنی و کتابخانه هدهد سفید را از اقدامات مؤثر این دولت ذکر کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 54 با کتابخانه عمومی در استان وجود دارد که از این تعداد 16 باب روستایی و 38 باب کتابخانه شهری و مشارکتی با سایر ادارات هستند.

وی از عضویت 51 هزار نفر در کتابخانه‌های کردستان خبر داد و گفت: 900 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های استان وجود دارد و در شش ماهه گذشته شاهد رشد 3 برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان بوده‌ایم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان افزود: راه‌اندازی کتابخانه مرکزی حضرت آیت‌الله خامنه ای یکی از مهم ترین و برجسته ترین اقدامات در این زمینه بوده که خوشبختانه به خوبی مورد توجه علاقمندان به کتاب و کتابخوانی قرار گرفته است.

وی برگزاری نشست‌های مطالعاتی، نشست‌های کتابخوان، کارگاه‌های آموزشی، جلسات مشاوره، محافل ادبی، نشست‌های جمع‌خوانی کتاب، رونمایی از کتاب، مسابقات کتابخوانی مکتوب و مجازی، نقد کتاب، نشست‌های تخصصی کتابخوان، قصه‌گویی، برنامه‌های ویژه در بخش‌های کودک، جشنواره رضوی، جشنواره قصه‌گویی، طرح‌های «هدهد سفید» و «با هم بخوانیم» را از جمله این برنامه‌ها برشمرد.

حسنی عنوان کرد: در سال گذشته 24 هزار و 500 جلد کتاب با موضوعات متنوع از سوی خیرین و واقفین کتاب اهدا شده که بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان خواستار حمایت مسئولان استان از کتابخانه‌های عمومی شد و تصریح کرد: توجه به ترویج فرهنگ کتابخوانی می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در ارتقای شاخص‌های کتابخوانی داشته باشد.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/ «بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها
  • چاپ یک‌رمان پلیسی دیگر از فردریک دار/«آموزش آدمکشی» در بازار نشر
  • کشف معمای هولدن کالفیلد: هویت‌جویی، انزواطلبی و صداقت‌گرایی
  • اجرای طرح کوله پشتی کتاب در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری