Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@11:42:47 GMT

چای ایرانی بهتر است یا خارجی ؟

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۴۹۶۹۰

چای ایرانی بهتر است یا خارجی ؟

در این مقاله به شما می­گوییم که به چه دلایلی مصرف چای ایرانی انتخاب بسیار بهتری است؟ اغلب مردم از چای خارجی استفاده می­کنند و همچنان خرید چای سیاه ایرانی طرفداران کمتری دارد، شاید شما هم چای خارجی را ترجیح بدهید  و از مزایایی که چای ایرانی نسبت به چای خارجی دارد بی خبر باشید، پس اگر به سلامتی خود و اطرافیانتان اهمیت میدهید تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا چای ایرانی بهتر از نوع خارجی آن است ؟

1-عدم استفاده از سموم شیمیایی در تولید چای ایرانی

می­توان گفت چای ایرانی تنها چای در جهان است که بدون استفاده از هیچ­ گونه سمی برای مقابله با آفات، تولید می­شود. شمال کشور به دلیل داشتن آب و هوایی سرد و مرطوب منطقه­ای مناسب برای کشت چای است. چای در ایران بیشتر در ارتفاعات کشت می­شود و سرمای هوا آفات را از بین می­برد و به همین دلیل نیازی به استفاده از سموم شیمیایی برای از بین بردن آفات نیست. این در حالی است که در اکثر کشور­های دیگر برای تولید چای از سموم شیمیایی استفاده می­شود زیرا اکثر این مناطق مانند هند، کنیا و یا سریلانکا هوایی گرم و مرطوب دارند و در نتیجه شرایط برای رشد آفات فراهم است.

2-عدم استفاده از رنگ و اسانس در تولید چای ایرانی

در تولید چای ایرانی از هیچ گونه رنگ و افزودنی شیمیایی استفاده نمی­شود و عطر و طعم چای کاملا طبیعی است. این در حالی است که در بسیاری از چای­های خارجی از اسانس­ها برای خوش عطر کردن و رنگ بیشتر چای استفاده می­شود. عطر و رنگ زیاد به اشتباه به عنوان یک نشانه خوب برای چای در ذهن مردم جا افتاده است در حالی که این یک تصور غلط است. چای­هایی که رنگ و اسانس اضافه دارند بعد از گذشت چند ساعت کاملا تیره و سیاه رنگ می­شوند. همچنین اگر دقت کرده باشید متوجه این موضوع شده­اید که بعضی از چای­ها باعث رنگ گرفتن دیواره­های قوری می­شوند. این موارد به دلیل استفاده از اسانس و رنگ اضافه درون چای است.

اما چای ایرانی اینگونه نیست و بعد از دم کشیدن اگر برای چند ساعت هم بماند طعم و رنگ آن عوض نمی­شود. همچنین قوری که چای در آن دم کشیده به هیچ عنوان رنگ نمی­گیرد.

بنابراین پیشنهاد می­کنیم برای حفظ سلامت خود فریب ظاهر و عطر زیاد چای­های خارجی را نخورید و چای ایرانی را جایگزین کنید.

3 –حمایت از تولید داخل

در شمال کشور حدود 25 هزار هکتار باغ چای وجود دارد و حدود 150 کارخانه چای برای تولید و فرآوری چای فعالیت می­کنند. این یعنی کشت و تولید چای جوانان و افراد بسیاری را مشغول به کار کرده است. با خرید چای ایرانی می­توانید از تمام خانواده­هایی که مخارج زندگیشان از این طریق است حمایت کنید و همینطور به رونق تولید داخل کمک کنید.

اما چرا هنوز چای خارجی طرفداران بیشتری دارد ؟

بسیاری از مردم هنوز از کیفیت چای ایرانی بی­خبر هستند و حتی یکبار آن را تست نکرده­اند.  این موضوع شاید به دلیل تبلیغات کمتر درباره چای ایرانی و همچنین عدم دسترسی راحت به چای ایرانی باکیفیت در اکثر شهرستان­ها باشد. عده­ای از مردم هم بر این باورند که چای­های ایرانی درجه یک مانند چای سرگل صادر می­شود و چای ایرانی که در بازار داخلی به فروش می­رسد چای درجه دو و بی کیفیت است؛ در حالی که این موضوع صحت ندارد و کاملا برعکس است. چای های ایرانی درجه دو به کشور های عراق، ترکیه، ترکمنستان و ... صادر می­شوند. متاسفانه گاهی بعضی از افراد سودجو چای درجه دو را به اسم چای درجه یک می­فروشند و این ذهنیت غلط در خریدار به وجود می­آید که چای ایرانی بی کیفیت است.  بنابراین پیشنهاد می­کنیم برای خرید چای ایرانی باکیفیت و اصل از مکان های معتبر خرید کنید.

چای سرگل

ما در درکام در راستای حمایت از تولید داخل و همچنین ارزش نهادن به چای ایرانی از نزدیک از کارخانه های شمال کشور بازدید می­کنیم و بهترین و باکیفیت ترین چای­های ایرانی را انتخاب می­کنیم  تا به شما عرضه کنیم. در هر جایی از ایران که هستید می­توانید به راحتی از طریق سایت درکام انواع چای ایرانی مانند چای سرگل، ممتاز، قلم و شکسته را اینترنتی بخرید و درب خانه تحویل بگیرید. هدف ما این است که همه مردم از کیفیت و اصالت چای ایرانی باخبر شوند.

به امید روزی که در فنجان­های همه ما چای لبسوز ایرانی باشد.

چای ایرانی درکام

منبع: فردا

کلیدواژه: چای ایرانی چای خارجی رپرتاژ آگهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۹۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد

سخنگوی دولت با بیان اینکه پاکستان ششمین کشور مقصد صادراتی ایران است، گفت: در این دولت سعی می‌شود همسو با افزایش تولید و اشتغال‌زایی، از همه بازارهای داخلی و خارجی استفاده شود.

به گزارش شانا، علی بهادری‌جهرمی امروز (سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت‌) در نشست خبری با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان و امضای هشت سند همکاری بیان کرد: سعی می‌شود همسو با افزایش تولید و اشتغال‌زایی، از همه بازارهای داخلی و خارجی استفاده شود. امروز روز آخر سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان است و سپس به سریلانکا می‌رود که در آنجا طرف‌ها اسناد همکاری امضا می‌کنند و افتتاح‌ بعضی از طرح‌های اجرا شده از سوی پیمانکاران ایرانی را هم خواهیم داشت.

وی افزود: در سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان، توسعه همکاری‌های امنیتی یکی از محورهای گفت‌وگوست که در زمینه تبادلات تجاری و امنیتی بین دو کشور اثرگذار است. پارسال نیز سهم ارزش ارزی صادرات و تنوع سبد کالاهای صادراتی را افزایش دادیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه پاکستان ششمین کشور مقصد صادراتی ایران است، گفت: در این سفر حجم تجارت بین ایران و پاکستان در گام نخست ۱۰‌ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است.

بهادری‌جهرمی تصریح کرد: در سفر سریلانکا نیز افزون بر امضای تفاهم‌نامه‌هایی در حوزه‌های کشاورزی، اقتصادی و تجاری، ابرپروژه چندمنظوره دو سد و نیروگاه و انتقال آب که از سوی پیمانکاران ایرانی احداث شده است، بهره‌برداری می‌شود.

دیگر خبرها

  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • مجلس با تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات موافقت کرد
  • تاکید صفری بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • نشست معرفی گزینه‌های احتمالی هدایت تیم ملی بسکتبال
  • معرفی گزینه‌های احتمالی سرمربیگری تیم ملی بسکتبال در جلسه کمیته فنی
  • استمرار روند رشد اقتصادی/ وزارت نفت پرچم سرمایه‌گذاری خارجی را هم بالا برد
  • انجام تشریفات گمرکی کالا‌های همراه مسافر برای تعداد ۴۳۸ هزار و ۹۷۸ نفر از مسافران ایرانی و خارجی
  • تعیین نماینده‌ای ویژه برای ساماندهی نیرو‌های کار خارجی
  • برخورد با مراکز فعال در زمینه قاچاق کالا‌های خارجی