Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@13:30:18 GMT

۵۵ درصد طلاق‌ها به دلیل اعتیاد است

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۴۹۸۰۷

۵۵ درصد طلاق‌ها به دلیل اعتیاد است

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در جلسه ستاد پاکسازی، سالم سازی و تثبیت مناطق شوش، مولوی و‌هرندی اظهار کرد: نگاه به معتاد نگاه به یک بخش اضافه در جامعه نیست، حق معتادان این نیست که زیر پل‌ها و کنار جوی‌ها بخوابند و حق مردم هم نیست که با این آسیب‌ها چهره به چهره شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نگاه و توجه به این موضوع یک نگاه انسانی است، به همین دلیل در سازملن ملل از اقدامات ایران برای ایجاد سرپناه تشکر شد.

بیشتر بخوانید؛ ناگفته‌های سردار مومنی از قاتل عنکبوتی/ مردی که بعد از کشتن ۱۶ زن به دام افتاد

مومنی گفت: افرادی که از خانه رانده می شوند و شغلی هم ندارند دست به سرقت می‌زنند به همین دلیل اعتیاد آسیب بزرگی است.

وی افزود: ۵۵ دزصد طلاق‌ها به دلیل اعتیاد است و باید از حداکثر اقدامات برای پیشگیری از این معضل استفاده کنیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخد گفت: ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار معتاد مصرف کننده واقعی و بیش از ۱ میلیون مصرف کننده تفننی در کشور داریم.

وی ادامه داد: از این‌ تعداد حدود ۱۰۰ هزار نفر معتادین متجاهر هستند که قانون نیز برای آن‌ها تمهیدات ویژه‌ای پیش بینی کرده است.

مومنی تصریح‌کرد: موضوع پیشگیری از اعتیاد در اولویت مقام معظم رهبری قرار دارد که معتادین متجاهر و طرح یاری گران مدنظر قرار گرفت.

وی بیان کرد: بخش عمده اقدامات انتظامی و قضایی برای پاکسازی صورت گرفت و مراکزی در تهران دایر شد که در مدت ۳ ماه ظرفیت ۵ هزار نفری برای معتادان ایجاد شد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه بخش عمده معتادان در مراکز ترک اعتیاد در حال نگهداری هستند، بیان کرد: آمار‌های موجود نگهداری در سال گذشته را با الان نمی‌شود مقایسه کرد.

سردار مومنی با بیان اینکه در همین محله ۵ هزار نفر در یک‌گام جمع آوری شدند، افزود: مردم دغدغه داشتند که این‌ها دوباره بازگردند که هم اکنون ۶ ماه است که این وضعیت پایدار شده است.

مومنی ادامه داد: باید به موضوعات اجتماعی و فرهنگی نیز توجه کنیم‌ که برهمین اساس طرح یاری‌گران‌ مطرح شد و این طرح به معنای اجتماعی کردن مبارزه است.

وی تصریح کرد: باید بستر برای مشارکت‌های مردمی ایجاد شود تا زمینه بازگشت معتادان ترک شده به جامعه همه فراهم شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: قانون مجازات  قاچاقچیان نیازمند به روز رسانی است و تلاش‌های زیادی برای این‌موضوع صورت گرفته است.

مومنی بیان کرد: خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر باید پس از انتقال به اردوگاه‌های درمانی  به اردوگاه‌های کار منتقل شوند.

انتهای پیام/

قانون مجازات  قاچاقچیان نیازمند به روز رسانی است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مواد مخدر اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۹۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۹۷ کیلوگرم تریاک در شهرستان داورزن

به گزارش قدس خراسان، سرهنگ عبدالله بهنام پور اظهار کرد: این محموله در عملیاتی مشترک با پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی و همکاری ماموران استان سمنان به دست آمد.

جانشین انتظامی داورزن افزود: این محموله مواد مخدر از استان های شرقی به سمت استان خراسان رضوی قاچاق می شد، که توسط پلیس شهرستان داورزن و شهرستان میامی ردزنی شد.

وی گفت: ماموران انتظامی در این عملیات غافلگیرانه خودرو تریلی حامل مواد را در یکی از محورهای ارتباطی شهرستان میامی متوقف و در بازرسی از این خودرو ۹۷ کیلو و ۸۰۰گرم تریاک کشف کردند.

بهنام پور اضافه کرد: در این عملیات ۲ متهم نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

جانشین انتظامی داورزن گفت: پلیس با اشراف اطلاعاتی و مبارزه بی امان با سوداگران مرگ اجازه نمی دهد آنان در هیچ نقطه ای از کشور احساس امنیت و آرامش کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۹۷ کیلوگرم تریاک در شهرستان داورزن
  • بیم افزایش مصرف شیشه در کشور
  • کشف مواد مخدر در کرمان
  • کشف بیش از ۱۰۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در مازندران
  • فیلیپه نیستروم؛ ماجرای گدایی و اعتیاد قهرمان دوچرخه‌سواری جهان
  • بیش از ۵۰۰ تن در تصادفات سفرهای نوروزی جان باخته اند
  • ماجرای گدایی و اعتیاد قهرمان دوچرخه‌سواری جهان
  • کشف بیش از ۲ کیلو شیشه در خرمشهر
  • فرشاد مومنی: به مسئولان کلیدی مملکت هشدار می‌دهم با این وضع، حکومت زمین گیر می‌شود!
  • مومنی، اقتصاددان: خدا رحم کرده قیمت ارز را کنترل کردید!