Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@14:42:42 GMT

شرکت ۵ هزار کودک در همایش حضرت رقیه(س)آران و بیدگل

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۵۰۵۰۹

شرکت ۵ هزار کودک در همایش حضرت رقیه(س)آران و بیدگل

مسؤول دبیرخانه دائمی آیین ها و همایش های مذهبی شهرستان آران و بیدگل گفت: ۵ هزار کودک ۳ تا ۵ ساله در همایش حضرت رقیه(س) آران و بیدگل شرکت کردند.

«حسن نبوی زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: همزمان با نخستین جمعه ماه صفر، ۵ هزار کودک ۳ تا ۵ ساله در همایش حضرت رقیه(س) آران و بیدگل شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسؤول دبیرخانه دائمی آیین ها و همایش های مذهبی شهرستان آران و بیدگل افزود: این همایش همزمان با سراسر کشور در ۱۴نقطه شامل ۶ نقطه شهری و ۸ نقطه روستایی آران و بیدگل توسط هیئات مذهبی و با همکاری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

 

نبوی زاده بیان داشت: دختران با پیشانی‌بند متبرک به نام حضرت رقیه و لباس‌های متحدالشکل به همراه مادران خود در همایش‌های بزرگداشت حضرت رقیه(س) در شهرستان آران و بیدگل شرکت کردند.

 

این فعال فرهنگی مذهبی افزود: قرائت قرآن، دکلمه‌خوانی، سخنرانی مذهبی و مرثیه‌سرایی مداحان اهل بیت(ع) و بزرگداشت شهدای مدافع حرم و مدافع امنیت شهرستان آران و بیدگل از جمله برنامه‌های مشترک همایش‌های بزرگداشت حضرت رقیه(س) در این شهرستان بود.

 

نبوی زاده بیان داشت: تعدادی چادر مشکی هم از سوی خیّران تدارک دیده شده بود که به کودکان سه ساله حاضر در همایش های حضرت رقیه(س) شهرستان آران و بیدگل که نامشان مسمّا به نام حضرت رقیه(س) بود اهدا شد.

 

حضرت رقیه (س) در سال ۵۷ هجری قمری متولد شد. با تولد ایشان خانه امام حسین (ع) و ام اسحق گرمای تازه ای یافت، اما درهمان ابتدای کودکی، مادر را از دست داد و در دامان عمه اش حضرت زینب(س) تربیت شد تا این که در سال 60 هجری قمری، حضرت رقیه (س) به همراه کاروان امام حسین(ع)راهی کربلا شد. گفته می‌شود روز عاشورا، هنگام وداع امام حسین (ع) با اهل بیت، حضرت رقیه (س) خواب بود و پدر را ندید، لذا بارها از عمه اش زینب (س) سراغ پدر را گرفت.

 

دختر سه ساله امام حسین (ع) بعد از شهادت پدر و یارانش در عصر عاشورا، به همراه دیگر زنان بنی‌هاشم توسط سپاه یزید به اسیری رفتند و در خرابه‌های شام به شهادت رسیدند./

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین اصفهان کانون های فرهنگی هنری مساجد خطبه های نماز جمعه ارزانی روزنامه شهرستان آران و بیدگل شهادت حضرت رقیه س همایش حضرت رقیه حضرت رقیه آران و بیدگل اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۰۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های شاخص شب قدر در آران و بیدگل اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان مراسم‌های شاخص شب‌های قدر در شهرستان آران و بیدگل اعلام شد.

مراسم‌های شاخص در این شهرستان به شرح زیر است..

امام زاده محمد هلال

مداحان: حاج رضا نبوی، حاج عباس حیدرزاده، حاج محمدرضا غلامرضا زاده

سخنرانان: حجت الاسلام شیخ جعفر واضحی، حجت الاسلام شیخ هادی محمد پور، حجت الاسلام خورشیدی

امام زاده قاسم بن امام علی النقی

مداحان: قلندری، امیر باقری، محمدجواد اهلی

سخنرانان: حجج اسلام شیر خدایی، علی احتشام، محمد بی باک

امام زاده هاشم بن علی و فاطمه بنت العسکری

مداحان: محمد جواد اهلی، محمد خداترس، سید عباس فاطمی نسب، مجتبی ناظمی

سخنرانان: حجت الاسلام حسینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، حجت الاسلام انتصاریان، حجت الاسلام خطیبی

کد خبر 6064950

دیگر خبرها

  • برنامه های شاخص شب قدر در آران و بیدگل اعلام شد
  • مراسم‌های شاخص شب قدر در آران و بیدگل اعلام شد
  • سوال مسابقه روز هجدهم طرح «زندگی با آیه‌ها» در آران و بیدگل
  • ممنوعیت ورود گردشگران به کویر مرنجاب و سیازگه
  • مشارکت ۱۵ هزار نفر در پویش ملی «زندگی با آیه‌ها» در آران و بیدگل
  • سوال مسابقه روز هفدهم طرح «زندگی با آیه‌ها» در آران و بیدگل
  • ۴ واحد متخلف بهداشتی در آران و بیدگل پلمب شد
  • سوال مسابقه روز شانزدهم طرح «زندگی با آیه‌ها» در آران و بیدگل
  • تشییع پیکر شهید بهروز واحدی در حرم‌های حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) + فیلم
  • توزیع بسته معیشتی در آران و بیدگل