Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ رضا دولتشاهی روز شنبه با اشاره به وضعیت آماده سازی جاده‌های استان در اربعین ۹۸ در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  تمامی محدودیت‌های ترافیکی که از ۱۳ مهر اعمال می‌شود به تدریج از یکم آبان برداشته می‌شود.

وی افزود: از ۱۴ مهر تردد بارهای ترانزیتی در ۲ مرز چذابه و شلمچه ممنوع اعلام شده  و از ۱۵ مهر تردد هر گونه خوردرو از جاده ایذه به دهدز ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس پلیس راه خوزستان  ادامه داد: از ۱۷ مهر نیز ممنوعیت تردد برای کامیون‌ها و تریلرها در مسیر اهواز به خرمشهر و اهواز به چذابه اعمال می‌شود و به هیچ عنوان هیچ گونه ماشین سنگینی به این ۲ مرز اجازه تردد نخواهد داشت.

وی بیان کرد: تمامی ورودی‌های استان برای اربعین درگیر هستند و ورودی اندیمشک به عنوان یک پایانه معین در نظر گرفته شده است یعنی همه مسافران برای رفتن از مهران به اندیمشک می‌آیند و به عنوان شهرستان معین در آنجا تقسیم بندی می شوند.

دولتشاهی بیان کرد: برای اربعین  ۲ مبحث درون سازمانی و برون سازمانی را دنبال می‌کنیم  که در بحث برون سازمانی بحث ایمن سازی و توسعه جاده ها را برعهده داریم.

وی افزود:  تا جایی که توانستهایم ایمنسازی جادهها را انجام شده اما توسعه جادهها به دلیل این که دیر شروع شد و تعدادی از زیرساختهای سال گذشته به دلیل سیل  از بین رفت هنوز با مشکل مواجه هستند، البته این مشکل به گونه ای نیست که برای  رانندهها و مسافران مشکلی ایجاد کند ولی در برخی مقاطع عرض جاده کم است و رانندههایی که قصد عزیمت دارد باید دقت کافی را داشته باشند و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

رییس پلیس راه خوزستان گفت: بنا بود مقاطعی از جاده سوسنگرد تا بستان از سوی اداره کل راه و شهرسازی تعریض شود  اما با توجه به زمان باقی مانده تا اربعین نمیرسد چراکه ما از  این هفته کلیه عملیات‌های راهداری و جاده سازی را متوقف می‌کنیم و اجازه کار به آن‌ها را نخواهیم داد زیرا امکان انجام آن‌ها نیست.

ظرفیت پارکینگ‌های در چذابه 50 هزار خودرو

وی با بیان این که ۲ پارکینگ شمالی و جنوبی در پایانه چذابه آماده است بیان کرد: این ۲ پارکینگ ظرفیت ۵۰ هزار دستگاه خودرو را دارند که عملیات محصورسازی به اتمام رسیده است، آسفالت جاده مواکب نیز در حال انجام است که طی امروز و فردا تمام می‎شود این جاده در واقع پشت مواکب‌ها به منظور خدمات رسانی واقع شده است.

دولتشاهی با بیان این که تقریبا همه مسایل آماده خدمت رسانی به زوار هستند گفت: زئران آرام آرام در حال تردد هستند و نیروهای مورد نیاز مستقر در منطقه هستند.

وی با بیان این که زئران باید ماشین های خود را تنها در پارکینگ‌های مشخص شده پارک کنند بیان کرد: ماشینهای مواکب مکلف به داشتن کارت تردد هستند در غیر این صورت مجوز تردد در مسیر مشخص را نخواهند داشت.

به گزارش ایرنا اربعین پارسال حدود ۲۳۵هزار زائر از گذرگاه مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز رهسپار کربلای معلا و نجف اشرف شدند.
حرکت خودجوش زائران اربعین حسینی از روزهای آغازین ماه صفر به سمت گذرگاه های مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر شروع شده و در چند روز مانده به روز اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام و یاران و اصحاب بزرگوار آن حضرت، به اوج خود خواهد رسید.
پیش بینی شده با حذف روادید برای زائران ایرانی اربعین حسینی، شمار مشتاقان به زیارت حرم حضرت سید الشهدا علیه السلام، از چهار مرزی و رسمی خسروی در استان کرمانشاه، مهران در استان ایلام و چذابه و شلمچه در استان خوزستان از ۲ میلیون نفر پارسال به سه میلیون نفر در اربعین امسال برسد.
طبق تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، ۲۷مهرماه روز اربعین حسینی است. در عراق نیز همین روز، اربعین است.

۷۱۶۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۰۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوج و فرد از طرح ترافیک پایتخت حذف شد

به گزارش پارس نیوز ، محسن هرمزی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد سرانجام مطالعات تغییر در اجرای طرح ترافیک در شهر تهران با تأکید بر اینکه ما در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران میراث دار کم و کاستی‌هایی هستیم، گفت: حوزه طرح ترافیک در سال‌های اخیر با توجه به مقتضیات زمانی به‌روزرسانی نشده است.

به‌روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود

وی با بیان اینکه در به‌روزرسانی طرح ترافیک قواعد را در سال جدید در دستور کار قرار دادیم؛ بگونه‌ای که موضوع به‌روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می شود، افزود: بعد از نهایی شدن تغییرات، طرح اصلاحی باید در نهادهای بالادستی مورد بررسی و تصویب قرار گیرد و بعد از آن نسبت به ابلاغ و اجرایی کردن طرح جدید اقدام می‌کنیم.

در طرح ترافیک جدید چیزی به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت

هرمزی با تأکید بر اینکه جزئیات تغییرات بعد از نهایی شدن به اطلاع شهروندان می‌رسد، اظهار کرد: اما باید بگویم که بر اساس مطالعات جدید یک طرح ترافیک خواهیم داشت و چیزی به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت و همچنین قواعدی مبتنی بر حوزه برقی سازی را وضع می‌کنیم؛ یعنی خودروها و موتورسیکلت‌های برقی قابلیت تردد بدون محدودیت خواهند داشت. در محدوده بازار و منطقه ۱۲ نیز محدودیت‌هایی برای تردد موتورسیکلت‌های بنزینی ایجاد خواهد شد.

طرح جدید ترافیکی کمکی به شب مردگی خیابان‌های پایتخت

معاون حمل و نقل شهرداری تهران تصریح کرد: طرح جدید ترافیکی را به نحوی مدیریت خواهیم کرد که از شب مردگی خیابان‌ها کم کنیم؛ زیرا طرح ترافیک سال‌ها باعث شده که به شب مردگی خیابان‌ها کمک کند.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • استمرار محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های مازندران
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • محدودیت‌ های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور
  • محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور
  • ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • زوج و فرد از طرح ترافیک پایتخت حذف شد
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های مازندران
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران