Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اعزام فضانوردان ایران به فضا با همکاری کشور‌های مختلف گفت: این نوع نگاه به صنعت فضایی است که حسادت کشور آمریکا را بر می‌انگیزاند. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم آغاز هفته جهانی فضا با اشاره به تلاش‌های این وزارتخانه برای همکاری با سایر کشور‌ها گفت: ما در این راستا تلاش داریم تا فضانورد ایرانی را به فضا اعزام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 تا سال ۱۴۰۰ ماهواره‌ای با دقت تصویربرداری یک متر را در مدار قرار خواهیم داد.

آذری جهرمی با اشاره به بی‌توجهی نسبت به فضا افزود: امروزه ما درگیر مسائلی، چون زیست محیطی، بوروکراسی و کاغذبازی هستیم و فراموش کردیم که سهمی در فضا داریم و آنقدر به صنایع فرسوده پرداختیم که صنعت فضایی از خاطر ما رفته است.

وزیر ارتباطات هفته جهانی فضا را فرصتی ارزشمند برای پرداختن به حوزه فضایی دانست و یادآور شد: دو سال قبل که ما فعالیت خود را با شعار «توسعه کاربرد‌های فضایی» آغاز کردیم، بسیاری ما را مسخره کردند؛ ولی امروزه می‌بینیم که استارت‌آپ‌های فضایی به واسطه تلاش‌های سازمان فضایی در حوزه توسعه صنایع فضاپایه رشد خوبی را دارند.

وی با اشاره به توسعه فناوری‌های فضایی در مسائل زیست محیطی، عنوان کرد: صرفه‌جویی حاصل شده از به کار بردن فناوری فضایی در برآورد سیل، به اندازه کل سرمایه‌گذاری ما در صنعت فضایی نیست؛ اما این دستاورد از جمله فناوری‌هایی بوده است که برخی به آن می‌خندیدند، ولی امروز عملیاتی شده است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه ما با همکاری سایر کشور‌ها فضانورد ایرانی به فضا ارسال خواهیم کرد، اظهار کرد: این نوع تفکر و نگاه به صنعت فضایی است که حسادت کشور آمریکا را بر می‌انگیزاند.

وزیر ارتباطات همچنین به تحریم شدن سه مجموعه فضایی ایران از سوی آمریکا اشاره کرد و گفت: آیا جلوگیری از سیل و کاهش بلایای طبیعی و حفظ محیط زیست از جمله فعالیت‌های غیر مجاز بین‌المللی است. ولی جوانان ما در پشت در‌های بسته تحریم آمریکا نمی‌مانند.

آذری جهرمی همچنین با بیان اینکه من امروز در این جلسه توصیه مشفقانه به ترامپ دارم، گفت: به ترامپ توصیه می‌کنم که ماهواره‌های خود را به کار بیندازد و مسیر نجف به کربلا را با دقت ببیند و بداند که سرانجام وی هم همانی است که بر یزید رفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محمدجواد آذری جهرمی پرتاب ماهواره به فضا فناوری فضایی فضانورد ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۱۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفوگرافیک| عملیات ایران علیه اسرائیل در یک نگاه

در عملیات وعده صادق، انبوهی از پهپادها و موشک‌های کروز در موج اول به‌سمت سرزمین‌های اشغالی پرتاب شدند و در موج‌های بعدی، تعداد زیادی از موشک‌های بالستیک دوربرد ایرانی به‌سمت اهداف شلیک شدند. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم،  در عملیات وعده صادق، انبوهی از پهپادها و موشک‌های کروز در موج اول به‌سمت سرزمین‌های اشغالی پرتاب شدند و در موج‌های بعدی، تعداد زیادی از موشک‌های بالستیک دوربرد ایرانی به‌سمت اهداف شلیک شدند.این عملیات پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق بود که طی آن سردار محمدرضا زاهدی فرمانده مستشاران ایرانی در سوریه و لبنان به‌همراه 6 نفر از همرزمانش به شهادت رسیدند.

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • انتصاب مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • معرفی مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • پوشاک، اشتغال زا‌ترین صنعت در کشور
  • اینفوگرافیک| عملیات ایران علیه اسرائیل در یک نگاه
  • حمایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند
  • فلسفه ظرفیتی در اختیار قرار می‌دهد که از نگاه انحصارگرا خارج شویم
  • توجه ویژه صنعت هسته‌ای به فناوری‌های روز دنیا
  • زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور در مسیر پیشرفت
  • پروژه فیبرنوری راه‌حل مشکلات ارتباطات کشور است
  • پروانه یکپارچه شبکه و خدمات به سه اپراتور ارتباطی اعطا شد