Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار ایلنا، علی شیرکانی در گردهمایی بزرگ صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان و روستائیان و عشایر که امروز (۱۳ مهر ماه) در مرکز همایش‌های هتل قلب تهران برگزار شد، گفت: اصل ۲۹ قانون اساسی بر گسترش پوشش بیمه‌های اجتماعی تاکید کرده است. با توجه به این مهم تلاش کردیم تا فرصت‌های موجود را از طریق صندوق بیمه اجتماعی به فعلیت درآوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هدف ما این است که از کاهش سطح درآمد و افول کیفیت زندگی روستائیان و عشایر جلوگیری کنیم و در این راه تلاش می‌کنیم تا اندوخته‌های خود را به اندوخته‌های هوشمند تبدیل کنیم و این گونه از پدیده حاشیه‌نشینی یا فقر مطلق در روستاها جلوگیری کنیم.

شیرکانی با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی یک میلیون و ۶۲۹ هزار بیمه شده دارد، گفت: ۱۳۰ هزار نفر بیمه شده منفصل از صندوق هستند که بازه جدایی آنها به یک سال نمی‌رسد از این رو به نوعی متصل به صندوق هستند، اما تلاش می‌کنیم که آنها را بار دیگر به صندوق بیمه اجتماعی برگردانیم.

وی افزود: ۴۷۰ هزار نفر به علت فوت یا مسائل دیگر مانند الحاق به سایر صندوق‌های بیمه‌ای از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر جدا شدند.

شیرکانی در مورد استان‌هایی که بیشترین و کمترین جمعیت تحت پوشش را در این صندوق دارند، گفت: آذربایجان شرقی، غربی و فارس بیشترین و البرز قم بوشهر و هرمزگان کمترین پوشش را دارند.

وی با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی ۹۶ هزار و ۳۷۰ مستمری‌بگیر دارد، گفت: به صورت کلی تعداد افرادی که از ما تحت عناوین مستمری بازنشستگی مستمری از کارافتادگی و مستمری بازماندگان دریافت می‌کنند ۲۵۰ هزار نفر هستند.

شیرکانی افزود: ۸۲ درصد از بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مرد و ۱۸ درصد زن هستند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی با بیان اینکه از اردیبهشت ماه امسال تیم جدیدی برای اداره صندوق بیمه اجتماعی در آن مستقر شد، گفت: از اینکه این فرصت را به من دادند تا پوشش بیمه‌ای صندوق را گسترش دهیم ممنونم. ما تلاش می‌کنیم تا دستاوردهای گذشته را حفظ و از فرصت‌هایی که ایجاد شده‌اند نهایت بهره را ببریم.

شیرکانی با مقایسه آمار بیمه‌شدگان در پنج ماهه نخست سال ۹۸ با پنج ماهه نخست سال ۹۷ گفت: در این مدت ۴۱ درصد به آمار بیمه‌شدگان افزوده شده است. همچنین در همین مدت موفق شدیم ارزش پرتفوی صندوق را ۴۱ درصد افزایش دهیم که این نشان از کار علمی و حساب شده دارد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با بیان اینکه این صندوق در حال کار و استخراج تحلیل از داده‌های بزرگ است، گفت: داده‌های بزرگ را استخراج و دسته‌بندی کرده‌ایم و بر روی آنها کار می‌کنیم تا خط مشی صندوق را مشخص کنیم.

شیرکانی با تاکید بر اینکه اصلاحات اساسی در آیین‌نامه‌های مربوط به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ضروری است، گفت: این آیین‌نامه‌ها به منظور پایداری صندوق باید مورد بازنگری قرار بگیرند از این رو از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم که به ما یاری برسانند.

شیرکانی با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی به منظور حفظ پایداری صندوق و حفظ تعادل میان منابع و مصارف خود راهکارهایی را اجرا می‌کند، گفت:‌ از جمله این راهکارها وارد نشدن به بنگاه‌داری و فعالیت‌های عمرانی پرریسک است صندوق بیمه اجتماعی باید دارای راهکارهای بلندمدت سرمایه‌گذاری باشد. قصد داریم تا بر روی بازاریابی و برندسازی کار کنیم. همچنین نمی‌خواهیم اجازه دهیم که هزینه‌های طرح‌هایی که در آنها مشارکت می‌کنیم بیشتر از چهار و پنج درصد شود. فعالیت‌های ما باید کاملا در خدمت محصولاتی باشد که به جامعه هدف خود ارائه می‌کنیم. صندوق بیمه اجتماعی سه محصول شامل مستمری بازنشستگی مستمری از کار افتادگی و مستمری بازماندگان را پرداخت می‌کند. تلاش می‌کنیم که محصولات بلندمدتی را که شایسته بازنشستگان باشد به این مجموعه اضافه کنیم و یکسری محصولات کوتاه‌مدت‌تر را هم در آن بگنجانیم تا اثرگذاری بیشتری در میان جامعه هدف خود داشته باشیم.

شیرکانی در ادامه با بیان اینکه آمار بیمه‌شده‌های صندوق بیمه اجتماعی در مناطق سیل‌زده بیشتر شده است، گفت: تا مردم آثار اقتصادی و اجتماعی سیل را دیده‌اند تمایل بیشتری به پوشش‌های بیمه‌ای پیدا کرده‌اند.

شیرکانی افزود: تلاش می‌کنیم در کنار خدماتی که به بیمه‌شدگان خود ارائه می‌کنیم شفافیت را در دستور کار قرار دهیم و با فساد مبارزه کنیم. لازم است که اضافه کنم مجامع شرکت‌های صندوق بیمه اجتماعی حسابرسی شده‌اند و اقدام‌های دیگری هم برای جاری نمودن شفافیت انجام شده است.

وی در پایان با اشاره به اختصاص یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی گفت: باید از بابت تخصیص این میزان به اشتغال روستایی تشکر کنم. ما متوجه هستیم که توسعه روستایی با آب و برق کشیدن و ارائه اینترنت پرسرعت ممکن نمی‌شود چراکه روستاهایی با همه این امکانات خالی از سکنه هستند تلاش ما باید متمرکز بر توسعه اشتغال در این مناطق باشد تا از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کنیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: صندوق بیمه اجتماعی روستاییان کشاورزان و عشایر بیمه شدگان مناطق سیل زده بیمه سیل زدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۱۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادران روستایی دارای سه فرزند برای بیمه رایگان اقدام کنند

صادقی مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قزوین گفت: زنان خانه دار روستایی و عشایری که تاریخ تولد فرزند سوم و بیشتر آنها از یکم فروردین سال ۹۶ به بعد است تا پایان فروردین فرصت دارند برای ثبت نام اقدام کنند.

وی اضافه کرد: ثبت نام از طریق پایگاه اطلاع رسانی صندوق به نشانی www.roostaa.ir انجام می‌شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان گفت: افراد بیمه شده از مزایای بیمه اجتماعی اعم از بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی، بازماندگان متوفا و نقل و انتقال سوابق بهره‌مند خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • مادران روستایی دارای سه فرزند برای بیمه رایگان اقدام کنند
  • عضویت بیش از ۱۵۶ هزار نفر در صندوق بیمه کارورزی استان مرکزی
  • بیمه رایگان مادران روستایی و عشایری در هرمزگان
  •  مادران روستایی دارای سه فرزند برای بیمه رایگان اقدام کنند
  • راه اندازی ۱۱ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • مادران روستایی و عشایری دارای سه فرزند، رایگان بیمه می‌شوند
  • راه اندازی ۹ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • بیمه شدگان اجباری در استان مرکزی هفت درصد افزایش یافت
  • بیش از ۱۴‌ هزار نفر در آذربایجان شرقی عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،‌ روستاییان و عشایر شدند
  • راه اندازی  ۹ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی