Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی گفت: در خراسان شمالی از دارندگان تراکنش بانکی ( گردش بانکی) 5 میلیارد و بیش از 5 میلیارد تومان مالیات متمم اخذ خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یوسف یعقوبی‌نژاد، مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: دستورالعمل رصد تراکنش بانکی ( یا همان گردش بانکی) مودیان مربوط به سالهای 93 تا 97 آنان برای اداره کل امور مالیاتی استان ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعقوبی نژاد گفت: درصورتیکه تراکنش های بانکی مودی (طی پنج سال یاد شده) پنج میلیارد تومان و بیش از پنج میلیارد تومان باشد برای مودی پرونده تشکیل خواهد شد تا پس از انجام بررسی ها، مبلغ پرداخت مالیات متمم مودی مشخص شود.

وی در ادامه عنوان کرد: سازمان امور مالیاتی کشور برای اداره کل امور مالیاتی استان، پرونده تراکنش بانکی 97 شخص حقیقی و 10 شخص حقوقی را برای انجام ارزیابی به استان ارسال کرده است که این پرونده ها در کارگروه تشکیل شده در حال بررسی هستند.

وی تصریح کرد: پس از دریافت پرونده‌ها برای این مودیان دعوت نامه صادر و از آنان درخواست شد تا نحوه حصول این گردش مالی را تشریح کنند.

یعقوبی نژاد اعلام کرد: با بررسی هایی که در حال انجام است برای اداره کل امور مالیاتی استان بر اساس اسناد و مدارک ثابت شود که گردش بانکی پنج سال اخیر این مودیان پنج میلیارد تومان و بیش از پنج میلیارد تومان بوده است، این مودیان مشمول پرداخت مالیات متمم خواهند شد.

وی درباره اخذ مالیات از دارندگان سکه نیز اظهار کرد: در نیمه نخست امسال که اظهار نامه مالیاتی برای دریافت مالیات بر عملکرد مالی به مودیان ارائه می شد، 312 نفر از هم استانی ها در سال 97 که زیر 20 سکه خرید کرده بودند با ارائه اظهار نامه مالیاتی معاف از پرداخت مالیات سکه شدند.

وی افزود: در عین حال، از میان 170 نفر از هم استانی ها که در سال 97، بین 20 تا 30 سکه را خرید کرده بودند فقط 11 نفر از آنان در نیمه نخست امسال اظهار نامه مالیاتی ارائه کردند و مابقی که اظهار نامه مالیاتی ارائه نداده اند، پرونده های آنان در دست رسیدگی است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی همچنین خاطر نشان کرد: 10 نفر دیگر از هم استانی ها که بالای 200 سکه را خرید کرده بودند ، تعدادی از آنها اظهارنامه مالیاتی را ارائه دادند و تعداد کمی از آنها اظهارنامه مالیاتی را ارائه ندادند.

وی افزود: آنانیکه که بیش از 200 سکه خرید و فروش کرده باشند مشمول مالیات مقطوع نمی شوند بلکه پرداخت مالیات سکه از سوی آنان پس از انجام معاملات خرید و فروش سکه ای که انجام داده اند، ارزیابی و مشخص خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخن خود به پزشکان و داروسازان و الزام آنها به استفاده از دستگاه کارتخوان در محل کارشان و اتصال این دستگاه به سامانه امور مالیاتی نیز اشاره کرد و گفت: برای این قشر تا 15 شهریور ماه امسال مهلت اقدام به انجام این دستورالعمل تعیین شده بود که در خراسان شمالی، اقدام این قشر تا مهلت تعیین شده رضایت بخش نبود.

یعقوبی نژاد افزود: در همین راستا، این اداره کل در 25 شهریور ماه امسال با اعضای هیات رئیسه نظام پزشکی استان جلسه ای برگزار کرد و خواستار دعوت این قشر برای اقدام به انجام این دستورالعمل شد که یک هفته پس از آن، تعداد اتصال دستگاه های کارتخوان آنان به سامانه امور مالیاتی سه برابر شد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه دیگر پزشکان و داروسازانی که نسبت به انجام این دستورالعمل اقدام نکنند، مشمول جریمه خواهند شد و در حال حاضر سامانه برای اتصال باز است.

وی در ادامه با یادآوری این مطلب که مالیات پزشکان و داروسازان از محل قبض های بیمه ای که بابت ویزیت از بیماران می گیرند، محاسبه می شود، عنوان کرد: پزشکانی که قرارداد بیمه ای ندارند و دفترچه های بیمه را برای ویزیت نمی پذیرند، اداره کل امور مالیاتی نمی تواند میزان درآمد آنان را شفاف ارزیابی و محاسبه کند، بنابراین مالیات آنها به صورت برآوردی محاسبه می شود.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی عنوان کرد: زمانیکه تمامی پزشکان قرارداد بیمه ای داشته باشند و دستگاه کارتخوان آنان به سامانه امور مالیاتی متصل باشند تراکنش بانکی آنان شفاف خواهد شد و از این طریق می توان میزان مالیات واقعی که آنان باید پرداخت شود را محاسبه کرد.

وی یادآور شد: کلینیک های درمانی نیز می بایست از دستگاه کارتخوان استفاده کنند و به سامانه امور مالیاتی متصل شوند.

وی در خاتمه درباره بخشودگی جرایم مالیاتی مودیان نیز اعلام کرد: دولت برای اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی دولتی که بدهی مالیاتی دارند تا 15 مهر ماه امسال مهلت تسویه کامل بدهی مالیاتی را مشخص کرده است که در صورت استفاده از این فرصت صدر در صد از جرایم مالیاتی آنها بخشوده شود.

یعقوبی نژاد افزود: عدم استفاده از این فرصت موجب می شود که از اول آبان ماه امسال برای واحدهای تولیدی تا دو درصد و برای واحدهای غیر تولیدی نیز تا چهار درصد جرایم مالیاتی آنان بخشیده نشود.

وی در ادامه گفت: تا اسفند ماه امسال برای واحدهای تولیدی تا 10 درصد و برای واحدهای غیر تولیدی تا 20 درصد و در سال آینده نیز برای واحدهای تولیدی تا 30 درصد و برای واحدهای غیر تولیدی تا 50 درصد از جرایم مالیاتی آنها که تسویه نشده اند مشمول بخشش مالیاتی نمی شود.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: تا 27 شهریور ماه امسال هزار و 200 مودی مالیاتی برای تسویه بدهی مالیاتی خود اقدام کردند که مشمول بخشودگی جرایم مالیاتی خود شدند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۱۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گواهی عدم‌حضور چیست و چه فوایدی دارد؟

همشهری آنلاین - حوادث: طرفین معامله، وقتی مبایعه‌نامه‌ای را برای ماشین یا ملک و زمین تنظیم و امضا می‌کنند، تاریخی را به‌عنوان انتقال سند رسمی در آن درج می‌کنند. اگر در تاریخ تعیین شده هر یک از طرفین به دفترخانه مراجعه نکند، طرف دیگر می‌تواند درخواست کتبی خود را مبنی بر عدم‌حضور و انجام نشدن معامله به دفتر اسناد رسمی اعلام کند.

سمیرا مقدسی، وکیل دادگستری درباره فایده گرفتن گواهی عدم‌حضور می‌گوید: اگر هنگام تنظیم قرارداد روزانه مبلغی به‌عنوان خسارت تأخیر در انجام تعهد مشخص شده باشد، فقط با صدور این گواهی امکان درخواست ضرر و زیان مالی از طرف مقابل وجود دارد.

خریدار برای دریافت گواهی عدم‌حضور به چه مدارکی احتیاج دارد ؟

۱ - قولنامه رسمی یا عادی، به شکلی که به امضای دو طرف رسیده باشد.

۲ - همراه داشتن اصل کارت ملی و شناسنامه

۳ - تهیه چک بانکی به میزان باقیمانده قیمت خرید خانه که در قولنامه ذکر شده است.

فروشنده برای دریافت گواهی عدم‌حضور به چه مدارکی احتیاج دارد ؟

۱ - تمام مدارکی که جهت تنظیم سند و انتقال قطعی آن ضروری است.

۲ - اصل شناسنامه و کارت ملی

۳ - سند مالکیت

۴- قولنامه رسمی یا عادی که توسط طرفین معامله امضا شده.

۵ - بنچاق

۶ - پایان کار

۷ - مفاصاحساب دارایی

۸ - مفاصاحساب نوسازی از شهرداری

زمان و مدارک لازم برای صدور گواهی عدم‌حضور چیست؟

برای دریافت گواهی عدم‌حضور فقط می‌توانید در تاریخ تعیین شده مبایعه‌نامه به دفترخانه مقرر در آن مراجعه کنید. حتی یک روز بعد یا قبل از تاریخ موعد در مبایعه‌نامه منتج به صدور گواهی عدم‌پرداخت توسط دفترخانه نخواهد شد.نکته پایانی که خریداران خانه و آپارتمان باید به آن دقت کنند این است که در زمان تعیین‌شده برای انتقال سند رسمی ملک باید از چک تضمین‌شده یا چک بانکی یا وجه بانکی برای پرداخت باقیمانده ثمن معامله استفاده کنند. بنابراین ارائه چک شخصی بابت الباقی ثمن معامله پذیرفته نیست و سردفتر به درخواست فروشنده اقدام به صدور گواهی عدم‌حضور در دفترخانه می‌کند. پس باید چند روز قبل نسبت به آماده‌کردن الباقی ثمن یا وجه معامله به‌صورت نقد یا در قالب چک تضمین شده یا بانکی اقدام کنید.

کد خبر 846472 برچسب‌ها حقوق شهروندی قولنامه وکیل

دیگر خبرها

  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • گواهی عدم‌حضور چیست و چه فوایدی دارد؟
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • پیش بینی رشد ۴۴ درصدی درآمد‌های مالیاتی
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • تکلیف مجلس به سازمان امور مالیاتی برای قبول هزینه‌های دارای صورتحساب الکترونیکی
  • تکالیف سازمان امور مالیاتی در باره صورتحساب الکترونیکی
  • افزایش ۷۴۰ درصدی درآمدهای مالیاتی دولت طی ۶ سال
  • اظهارنامه پیش فرض ثمره اجرای سامانه مودیان
  • معامله شد: پرسپولیسِ بانکی، استقلال پتروشیمی!