Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@22:45:49 GMT

۲۱۰ نیروی عملیاتی هلال احمر در عراق مستقر می شوند

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۵۱۶۷۸

۲۱۰ نیروی عملیاتی هلال احمر در عراق مستقر می شوند

حامد سجادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: این نیروهای ویژه با استفاده از ۴۶ دستگاه خودروی آمبولانس و هشت دستگاه اتوبوس آمبولانسی که به عراق اعزام شده در پایگاه های امدادی، درمانی، درمانگاه شبانه‌روزی و کمپ بین راهی برای خدمات رسانی به زائران ایرانی راهپیمایی بزرگ اربعین ۹۸ در شهرهای کربلا، نجف، مسیر نجف به کربلا، کاظمین، حله، سامراء، خانقین و بعقوبه مستقر خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین ۵۴۰ نفر نیروی عملیاتی -۹ هزار و ۷۲۰ نفر روز- نیز داخل کشور و در چهار قرارگاه مرزی و ۲۷ پایگاه ثابت و ۳۷ پایگاه موقت در استان های ایلام، خوزستان و کرمانشاه با استفاده از ۸۸ دستگاه آمبولانس، ۹۵ دستگاه خودوری عملیاتی و چهار فروند بالگرد به ارائه خدمات و انجام عملیات امداد و نجات و حوادث پیش بینی نشده، کمک به انتقال مصدومین حوادث احتمالی، اسکان و تغذیه اضطراری و امدادرسانی به هنگام در زمان اضطرار و آمادگی برای حوادث احتمالی برای زائران ایرانی در داخل خاک عراق خواهند پرداخت.

جمعیت هلال احمر بر اساس مصوبه ستاد ملی اربعین حسینی به عنوان مسئول کمیته امداد و نجات معرفی شده است و بر این اساس سازمان امداد و نجات در داخل کشور متولی اصلی ارائه خدمات امدادی به خصوص ایجاد آمادگی در مرزهای خروجی بوده و در خارج کشور وظیفه بهداشت، درمان و همچنین پاسخگویی اضطراری در حوادث و سوانح را بر عهده دارد.

اربعین مصادف با ۲۰ صفر چهلمین روز شهادت امام سوم شیعیان جهان در صحرای کربلا است. هر ساله شیعیان زیادی به صورت پیاده و سواره به سوی کربلا برای زیارت مزار امام حسین (ع) عزیمت می کنند، این مراسم مذهبی از ایام گذشته میان مسلمانان مرسوم بوده است. میلیون ها عاشق و شیدا از روزها قبل در تدارک سفر به کربلا و زیارت مزار سرور و سالار شهیدان هستند. شمار زائران کربلا در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته و به یکی از بزرگترین اجتماع مسلمانان جهان تبدیل شده است.

راهپیمایی اربعین حسینی(ع) نماد وحدت مسلمان جهان است چرا که در این روز همه مسلمانان از سراسر جهان به سمت کربلا در حرکت هستند.  مسافت پیاده ‌روی اربعین میان دو شهر نجف و کربلا حدود ۸۰ کیلومتر است و هزار و ۴۵۲ ستون در این مسیر وجود دارد که فاصله بین هر ستون ۵۰ متر است.

برای پیاده ‌روی کل مسیر زمانی حدود ۲۰ تا ۲۵ ساعت لازم است و بهترین زمان برای شروع این پیاده روز ۱۶ صفر است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امداد و نجات اربعین ۹۸ سازمان امداد و نجات هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۱۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال بیش از ۲ هزار موکت و پتو به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سید علی طباطبائی فر اظهار داشت: به دنبال تشدید بارندگی، برخی مناطق استان سیستان و بلوچستان دچار سیلاب شده است که تیم‌های امدادی در منطقه مشغول امدادرسانی هستند.

وی افزود: هلال احمر یزد در راستای همدلی و کمک به هم‌وطنان در استان سیستان‌وبلوچستان، آماده خدمت رسانی است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد تصریح کرد: بدین منظور با هماهنگی سازمان امداد و نجات، هزار و ۴۰۰ تخته موکت و ۶۵۰ تخته پتو از یزد با یک دستگاه تریلی و یک دستگاه فوسو به مناطق سیل زده سیستان وبلوچستان بارگیری و ارسال شد.

گفتنی است بیش از این ۱۰ تیم متشکل از ۴۰ نیرو امدادی هلال احمر استان یزد با ۹ خودرو امدادی به همراه تجهیزات سیلاب و موتور پمپ و ... به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان اعزام شده و همچنان در این مناطق مشغول امدادرسانی هستند.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی٩تیم عملیاتی هلال احمربه مردم زرند/تخلیه آب منازل
  • امدادرسانی‌ هلال احمر به حدود ۴۰ هزار و ۹۳۴ آسیب دیده سیلاب بلوچستان تداوم دارد
  • جسد جوان غرق‌شده در رودخانه سزار لرستان پیدا شد
  • ارسال بیش از ۲ هزار موکت و پتو به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان
  • کمک‌های هلال‌احمر یزد به مردم مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان
  • امدادرسانی به ۲۴۵ حادثه در گلستان/حوادث جاده‌ای در صدر
  • آماده‌باش نیرو‌های عملیاتی هلال احمر در پی صدور هشدار نارنجی هواشناسی
  • هلال احمر ایران رئیس کارگروه سلامت بریکس می‌شود
  • امدادرسانی‌ نیروهای عملیاتی هلال احمر به ۲۸ هزار و ۵۰۴ نفر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • اعزام ۱۳ نیروی عملیاتی جمعیت هلال احمر بام ایران برای امدادرسانی در چهار حادثه