Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@02:36:51 GMT

متروی شیراز کارآیی خود را نشان داده است

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۵۱۷۶۲

متروی شیراز کارآیی خود را نشان داده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس اعتقاد دارد که مترو در شیراز کارآیی و تاثیر خود را نشان داده به طوریکه سال گذشته بالغ بر ۱۵ میلیون سفر توسط این سیستم حمل و نقلی انجام شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، محمود رضایی کوچی با تاکید بر لزوم بهره برداری از فاز یک خط دوم مترو در انتهای سال ۹۹، گفت: بهره‌برداری از این پروژه در بهبود وضعیت حمل و نقل درونشهری شیراز تاثیر شایانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز نیز گفت: هم اکنون عملیات اجرایی فاز نخست خط دو قطار شهری از میان رود تا میدان امام حسین (ع) در حال اجراست و همزمان با حفاری تونل ها، عملیات ریل گذاری و احداث ایستگاه ها نیز انجام می شود.

محمدحسن مرادی افزود: برای تسریع در عملیات عمرانی متروی شیراز به بررسی امکان حذف حقوق گمرکی، توجه ویژه به تخصیص اعتبار، تخصیص واگن، محقق شدن پرداخت اعتبار یارانه بلیت مترو و تامین تضمین های فاینانس نیاز داریم.

وی با بیان اینکه پیش بینی می کنیم در سال ۹۸ مجموعا بیش از ۲۵ میلیون نفر از خط یک متروی شیراز استفاده کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال شهروندان از مترو ضروری است که تعداد قطارهای متروی شیراز افزایش پیدا کند تا شاهد کاهش سرفاصله قطارها و بهبود خدمت رسانی به شهروندان باشیم.

رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز ضمن اشاره به ایستگاه در دست احداث وکیل گفت: با افتتاح این ایستگاه خط یک قطار شهری شیراز تکمیل می شود. طرح اولیه ایستگاه وکیل متناسب با الزامات تاریخی – فرهنگی بافت تاریخی است و طبق برنامه ریزی انجام شده تلاش داریم این ایستگاه در آینده به یک ایستگاه – موزه تبدیل شود.

مرادی خاطرنشان کرد: خط سه مترو شیراز که با عنوان توسعه خط یک مترو در بودجه آمده است از پل معالی آباد آغاز و تا ایستگاه راه آهن امتداد می یابد. هم اکنون در این مسیر روزانه ۲۰۰ هزار خودرو تردد می کنند که با احداث مترو شاهد کاهش بار ترافیک در این محدوده خواهیم بود.

رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز با بیان اینکه هم اکنون بسته سرمایه گذاری برای احداث خط سه قطار شهری شیراز تهیه شده است، افزود: در نظر داریم با تعریف ظرفیت های سرمایه گذاری در مجاورت خط سه مترو، با همکاری سرمایه گذاران این خط را ایجاد کنیم.

براساس این گزارش معاون توسعه عمران شهری و روستایی وزیر کشور به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، شهردار شیراز، رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز و جمعی از مدیران شهری و پیمانکاران پروژه از شفت رحمت و تونل های در حال احداث خط دو قطار شهری شیراز بازدید کردند.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۱۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش زمان معطلی مسافران خط 7 مترو با افتتاح ایستگاه ورزشگاه تختی

تین نیوز

ایستگاه ورزشگاه تختی به عنوان آخرین ایستگاه باقی مانده خط 7 مترو تهران (در بخش اصلی)، امسال به بهره برداری می رسد.

نکته مهم در مورد این ایستگاه آن است که در صورت تامین ناوگان حمل و نقلی مورد نیاز، با افتتاح ایستگاه ورزشگاه تختی در منتهی الیه جنوب شرقی خط ۷، امکان کاهش سر فاصله حرکتی قطارها در خط مذکور به مدت زمان ۵ الی ۸ دقیقه فراهم می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)  یاشار لطفی مدیر اجرایی خط ۷ مترو تهران در مورد آخرین وضعیت تکمیل ایستگاه ورزشگاه تختی گفت: به دنبال اتمام عملیات حفاری گالری ورودی ایستگاه ورزشگاه تختی، مرحله ساخت و نصب سازه نگهبان کیوسک ورودی این ایستگاه آغاز شده است. از طرفی بخشی از تونل تک خط مابین ایستگاههای آهنگ و بسیج نیز که باید دو خطه شود، در حال تکمیل است و در مجموع 1700 متر دیگر به طول مسیر در حال بهره برداری فعلی اضافه خواهد شد.

لطفی در ادامه به اهمیت بهره برداری از ایستگاه ورزشگاه تختی اشاره کرد و افزود: نکته مهم در خصوص تکمیل و افتتاح آخرین ایستگاه خط ۷ این است که با اضافه شدن آن به جمع ایستگاه های شبکه مترو پایتخت، با توجه به افزایش ادوات ریلی موجود در این محدوده و تکمیل سامانه سیگنالینگ، در صورت تامین ناوگان حمل و نقلی مورد نیاز، امکان کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در کل خط ۷ فراهم شده و می توان این زمان را به ۵ الی ۸ دقیقه تقلیل داد. تحقق این مساله مهم، دستاوردی موثر در زمینه بهبود کیفیت جابجایی مراجعان و کاهش زمان معطلی مسافران به حساب می آید.

مدیر اجرایی خط ۷ مترو در پایان صحبت های خود گفت: ایستگاه ورزشگاه تختی باتوجه به جزیره ای بودن به عنوان بزرگترین ایستگاه خط 7، دارای سکوی پیاده و سوار شدن جزیره ای بوده و امکان دسترسی سریع مسافران به این امکان حمل و نقلی را فراهم می سازد؛ ضمن اینکه معماری فضای داخلی ایستگاه از حال و هوای ورزشی محدوده پیرامونی خود تاثیر پذیرفته و به لحاظ شکلی، تنوعی در نوع ساخت کیوسک ورودی آن به چشم خواهد آمد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • وضعیت دستفروشان از چین تا آمریکا | آیا دستفروشی در مترو شهرهای بزرگ دنیا آزاد است؟
  • کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۷ متروی تهران
  • اراک؛ مقصد بعدی اتوبوس های برقی/ درخواست از دولت برای احداث ایستگاه های شارژ
  • کاهش زمان معطلی مسافران خط 7 مترو با افتتاح ایستگاه ورزشگاه تختی
  • معطلی مسافران در خط ۷ مترو کاهش پیدا می‌کند
  • آخرین وضعیت ایستگاه ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو | این ایستگاه چه زمانی افتتاح می شود؟
  • احداث سالن ورزشی در محله جروکان
  • فیلم | اسبی که می خواست سوار متروی سیدنی شود!
  • واگن های متروی چینی در سالجاری وارد می شوند
  • زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط ۷ مترو تهران