Web Analytics Made Easy - Statcounter

او در ادامه توضیح می‌دهد: «سرانه مصرف سالانه روغن زیتون در کشور ما 17-18‌هزار تن است. درصورتی که تولید روغن زیتون در ایران 3 تا 4‌هزار تن بیشتر نیست؛ بنابراین ما‌به‌التفاوت خود را باید از طریق واردات تأمین کنیم، که این واردات از طریق مبادی رسمی گمرک است که همگی ابتدای استانداردبودن آنالیزشده و کیفیت‌شان بررسی می‌شود و سپس وارد کشور می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شهروند، بلندنظر با اشاره به این‌که واردات روغن زیتون به صورت رسمی جای نگرانی ندارد و باید به موضوع قاچاق آن رسیدگی کرد، در این زمینه توضیح داد: «روغن زیتون‌های تقلبی مربوط به واردات قاچاق است، که نیاز به کنترل دارد. تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان و حتی صاحبان برند‌های روغن زیتون معمولا دست به چنین کاری نمی‌زنند و تنها افراد سودجو که همان قاچاقچیان هستند، از این موقعیت استفاده کرده و روغن زیتون‌های تقلبی را وارد می‌کنند. همچنین با توجه به این‌که واردات ما به صورت قاچاق بوده است، نمی‌توان کنترلی روی این موضوع داشت که هم دولت را متضرر می‌کند و هم ملت را؛ زیرا  از یک‌سو به دولت مالیات پرداخت نمی‌کند و از دیگر سو مردم نمی‌دانند و روغن بی‌کیفیت و تقلبی را گران می‌خرند.»

روغن زیتون خالص را چگونه شناسایی کنیم؟

اما چه راه‌هایی برای شناسایی روغن زیتون اصل از تقلبی وجود دارد. این‌طور که به نظر می‌رسد، راه‌هایی برای شناسایی روغن زیتون اصل وجود دارد. بلندنظر در این زمینه توضیح می‌دهد:  «برای شناسایی این موضوع دو راه وجود دارد؛ یکی ارزیابی آزمایشگاهی، که دو مشکل گرانی و زمانبربودن را نیز دارد و دیگری ارزیابی حسی، که از طریق حواس بویایی، چشایی و بینایی است  که از این طریق می‌توان به اصالت روغن زیتون پی برد.» او توضیح می‌دهد: «برای تشخیص اصالت روغن زیتون یکی آن‌که رنگ روغن زیتون سبز مایل به زرد است، اما این مقوله به تنهایی دلیل بر اصل‌بودن نیست؛ چراکه باید ویژگی‌های دیگر را هم داشته باشد. باید زمانی که روغن زیتون را بو می‌کنید، بوی چمن تازه یا بوته گوجه‌فرنگی تازه را بدهد، اما مهمترین تستی  که از طریق چشایی است، ابتدا باید یک قاشق روغن زیتون در دهان خود بریزید و اجازه بلعیدن ندهید، پس از چند ثانیه که روغن زیتون را بلعیدید، دو اتفاق باید بیفتد؛ یکی این‌که باید تلخ باشد و دیگری آن‌که 10 تا 50ثانیه کام افراد را بسوزاند. این  مقولات در کنار هم نشان‌دهنده روغن زیتون خالص است.»

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: روغن زیتون روغن زیتون بکر روغن صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۲۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزایای احداث باغ در اراضی شیبدار چیست؟

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ کارشناسان می‌گویند: راهکار درمان پیشگیری از فرسایش خاک در استان ارتقای پوشش گیاهی و توسعه کشاورزی حفاظتی است.

برای این منظور، احداث باغ در اراضی شیبدار در استان گلستان همچنان ادامه دارد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی در این باره گفت: با توجه به شرایط اقلیمی موجود و درجه حرارت مناسب در اکثر مناطق استان، فرصت احداث باغ در اراضی شیبدار تا پیش از گرم شدن هوا وجود دارد.

نوید رضا فرهانی افزود: متقاضیان احداث باغ در این عرصه‌ها می‌توانند با حضور در مراکز جهادکشاورزی شهرستان و ارائه درخواست خود، از مزایای طرح کشت درختان مثمر در اراضی شیبدار، شامل دریافت نهال زیتون و کشت رایگان بهره‌مند شوند.

امین منوچهری، یکی از صاحبان اراضی شیبدار در این باره گفت: در روستای سید میران صاحب ۶ و نیم هکتار زمین شیبدار هستم که در سال ۹۸ هزار اصله نهال زیتون شناسه دار از جهادکشاورزی دریافت کردم.

او ادامه داد: پارسال از این باغ زیتون، حدود یک تُن محصول برداشت کردم.

خرید تضمینی، اخذ مجوز برای فرآوری محصول از جمله روغن کشی و کنسرو برای محصول زیتون از جمله خواسته‌های آقای منوچهری بود.

محمد مقصودلو، کارشناس مدیریت باغبانی نیز گفت: از ابتدای شروع طرح در اوایل بهمن تاکنون بیش از ۲۰ هزار اصله نهال رایگان یا یارانه دار شامل گونه‌های مختلف زیتون، گردوی پیوندی، انار، انجیر و بادام به منظور مشارکت در احداث باغ با باغداران دارای عرصه در مناطق شیبدار توزیع شده است.

او افزود: در احداث باغات زیتون، علاوه بر توزیع نهال رایگان، کاشت درختان نیز با استفاده از اعتبارات دولتی طرح، رایگان انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه محیط زیستی نیروگاه نکاو دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
  • مزایای احداث باغ در اراضی شیبدار چیست؟
  • سه روغن طبیعی برای تسریع رشد مو را بشناسید
  • بیش از ۲۴۱ هزار تن گندم از زنجان به سایر نقاط کشور منتقل شد
  • ۱۷ پروانه بهره‌برداری صنعتی در غرب خراسان رضوی صادر شد
  • سه روغن طبیعی برای تسریع رشد مو
  • سالاد فیله مرغ سوخاری با سس رنچ، جذاب‌ترین سالادی که تابه‌حال خورده‌اید
  • انتقال بیش از ۲۴۱ هزار تن گندم در سال ۱۴۰۲ به سایر نقاط کشور
  • انتقال بیش از ۲۴۱ هزار تن گندم از زنجان در سال گذشته به سایر نقاط کشور
  • این سالاد سبز را با حبوبات و سبزیجات درست کنید و لذت ببرید