Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در همایش افتتاحیه هفته جهانی فضا با اشاره به فیلم میان ستارگان (Interstellar) گفت: این فیلم دیالوگ معروفی دارد مبنی بر اینکه قدیم‌ها عادت داشتیم به آسمان نگاه کنیم و به جایگاهمان بین ستاره‌ها فکر کنیم ولی حالا فقط به پایین نگاه می‌کنیم و نگران جایگاهمان بین گردوخاک هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این جمله دقیقی است. آن‌قدر درگیر مسائل زیست‌محیطی و موضوعات بروکراسی و مشکلات این‌گونه هستیم که فراموش کرده‌ایم که ما هم سهمی در فضا داریم. آن‌قدر به صنایع قدیمی و بی‌خاصیت پرداخته‌ایم که یک صنعت مهمی مثل صنعت فضایی از خاطرمان رفته است. شاید این هفته (هفته فضایی) بتواند این امکان را فراهم کند که ما یادمان بیاید این صنعت چقدر مهم و ارزشمند است.

وزیر ارتباطات بابیان اینکه خودم شخصاً دوست دارم بزرگ فکر کنم و به همکاران خود هم همیشه توصیه می‌کنم که بزرگ فکر کنید گفت: دو سال گذشته شعار محوری‌ ما «توسعه کاربردهای فضایی» بود که خیلی‌ها ما را مسخره می‌کردند؛ اما امروز می‌بینم که استارت‌آپ‌های فضایی به‌واسطه تلاش سازمان فضایی در حوزه توسعه کسب‌وکارهای فضاپایه رشد کرده است.

آذری جهرمی افزود: باید با همکاری کشورهای دیگر، فضانورد ایرانی را به فضا بفرستیم. این نوع تفکر و نگاه صنعت فضایی، حسادت آمریکا را برمی‌انگیزد.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: این نوع تفکر و این نوع نگاه به صنعت فضایی است که حسادت کشور آمریکا را برمی‌انگیزد که در یک‌شب سه مجموعه فضایی ایران را که کار صلح‌آمیز انجام می‌دهند را تحریم می‌کند. کدام‌یک از اقداماتی همچون مقابله باسیل و سایر بلایای طبیعی، حفظ محیط‌زیست و... جزو فعالیت‌های غیرمجاز بین‌المللی است که شایسته تحریم است؟ بااین‌حال قطعاً دانشمندان و جوانان خوب ما پشت در تحریم آمریکا نمی‌ایستند.

آذری جهرمی تأکید کرد: ما جدا از آنکه پیگیری می‌کنیم که با همکاری سایر کشورها قطعاً فضانورد ایرانی به فضا بفرستیم، کسانی که خوششان نمی‌آید، بدانند که ما تا سال ۱۴۰۴ ماهواره ایرانی عملیاتی با دقت تصویربرداری یک متر در مدار زمین قرار خواهیم داد.

وزیر ارتباطات در خاتمه با خطاب قرار دادن رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: در این جلسه یک توصیه مشفقانه هم برای آقای ترامپ دارم. آقای ترامپ 1400 سال پیش یکی بود که در شقاوت از تو خیلی بدتر، در خودبزرگ‌بینی و خود بزرگ‌پنداری هم از تو خیلی جلوتر بود. اسمش یزید بن معاویه بود. او پاک‌ترین و شریف‌ترین بشر روی زمین در آن زمان را به بدترین شیوه ممکن به شهادت رساند. 1400 سال گذشته، آقای ترامپ توصیه می‌کنم ماهواره‌هایتان را فعال کنید که تا چند روز دیگر مسیر نجف به کربلا را خوب و با دقت ببینید که چه جمعیتی در این مسیر تردد می‌کنند و بدان سرانجام تو سرانجام یزید و سرانجام پیروان حسین بن علی سرانجامی است که ماهواره‌هایتان نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

169 / 167 ماهواره فضانورد تحریم ارتباطات فناوری فضانورد ایرانی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ماهواره فضانورد تحریم ارتباطات فناوری فضانورد ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۲۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل فروش پوشاک تولید داخل را در بازار کشور برطرف کنید

یک فعال حوزه پوشاک با تأکید بر اینکه در حال حاضر دولت درک صحیحی از تولید داخلی ندارد، گفت: دولت باید در سطح عرضه مشکل فروش کالای ایرانی را برطرف کند ، هر زمان که که فروش کالا در صنعت پوشاک مشکلی نداشت این صنعت با رشد روبه رو شده است . - اخبار اقتصادی -

مجید افتخاری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در طول سال های اخیر مهم ترین دغدغه کشور را در پیام نوروزی مطرح کرده اند، گفت: شعار سال نباید صرف موضوعات تبلیغاتی شود و باید برنامه ریزی لازم برای تحقق آن از سوی دولت اقدام کارآمد صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر دولت درک صحیحی از تولید داخلی ندارد، افزود: تولید یکی از حلقه های مهم زنجیره صنعت پوشاک است اما نکته مهم اینجاست وقتی محصولی تولید شود و امکان فروش نداشته باشد خروجی مثبتی برای صنعت پوشاک ایجاد نخواهد کرد.

این عضو هیات‌مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران تصریح کرد: دولت باید در سطح عرضه مشکل فروش کالای ایرانی را برطرف کند ، هر زمان که که فروش کالا در صنعت پوشاک مشکلی نداشت این صنعت با رشد روبه رو شده است اما امروز با این حجم از قاچاق، کالاهای ایرانی در سطح بازار با مشکل فروش مواجهه است.

وی با اعلام اینکه دولت باید برخورد جدی را با قاچاق پوشاک انجام دهد، گفت: اگر می خواهیم به جهش تولید دست پیدا کنیم باید علاوه بر رفع مشکلات بازار داخلی به فکر توسعه صادرات هم باشیم. مقایسه شرایط ما با تولیدکنندگان چینی و ترک بسیار معنا دار است علاوه بر محدودیت های بانکی تولیدکننده داخلی از مشوق صادراتی هم برخوردار نیست که همین امر فعالیت در بازارهای صادراتی را مشکل می کند.

افتخاری اضافه کرد: تصمیم های خلق الساعه و بدون کارشناسی چالش جدی تولیدکننده داخلی است نمی توان بازار صادراتی معطل تصمیم های غیرکارشناسی و مشکلات تولید در داخل کشور کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارتقاء جایگاه ایران در شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • در حوزه توسعه ارتباطات از رتبه ۸۱ به رتبه ۷۵ رسیده‌ایم
  • ایران در حوزه ارتباطات از رتبه ۸۱ به ۷۵ دست یافت/ لایحه امنیت کاربران در دست بررسی است
  • ارتقا ۶ پله‌ای ایران در حوزه توسعه ارتباطات
  • رتبه ایران در شاخص جهانی فناوری اطلاعات و ارتباطات افزایش یافت
  • ایران در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات ۶ پله صعود کرد
  • توسعه حوزه صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری را در دستور کار داریم
  • ۳ فضانورد جدید به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند
  • ابطحی: حوزه نجف فضایی باز دارد و این را طلبه های آشنا با محدودیت های قم بیشتر می فهمند
  • مشکل فروش پوشاک تولید داخل را در بازار کشور برطرف کنید