Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت در همایش ملی روز دامپزشکی با اشاره به اینکه دستاوردهای ما در عرصه سلامت در سال های پس از انقلاب قابل توجه است، اظهار کرد: در سال های پس از انقلاب دستاوردهای ما در پوشش واکسیناسیون، مرگ و میر کودکان و زنان و در توسعه زیرساخت های نظام سلامت رتبه های ممتاز جهان را کسب کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از ریشه کن شدن بیماری سرخک در کشور خبر داد و گفت: روز گذشته کمیته مربوط به این بیماری در سازمان جهانی بهداشت گواهی حذف سرخک را از کشور صادر کرد.

نمکی ادامه داد: بیماری سرخک به باتلاقی برای نظام سلامت آمریکا تبدیل شده، اما در کشور ما این بیماری ریشه کن شده است.

به گفته وزیر بهداشت، بهورزان در روستاها بیشترین تلاش را کردند که ما دست تک تک آنها را می بوسیم.

وی با بیان اینکه شیوع بیماری های غیر واگیر نیازمند مشارکت همه بخش ها برای کاهش عوامل خطر است، گفت: امروز با شیوع بیماری های غیرواگیر اتفاقاتی که در ساختار اجتماعی و سیاسی کشورها می افتد، تنها با واکسیناسیون قابل حل نیست و نیازمند مشارکت همه بخش ها برای کاهش عوامل خطر است.

بیشتر بخوانید: ایران از تقلب در مواد غذایی رنج می‌برد/ ۴ مؤلفه در بحث یکپارچگی غذا در ایران مطرح است

نمکی با تاکید بر همکاری های بین بخشی وزارت بهداشت، وزارت جهاد و سازمان دامپزشکی کشور افزود: این سه بخش به عنوان اجزای لاینفک نظام سلامت باید همکاری های درون بخشی در کشور داشته باشند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه علوفه مورد استفاده دام از اهمیت بالایی برخودار است، بیان کرد: علوفه مورد استفاده دام، تغذیه طیور و باقی مانده آنتی بیوتیک ها در محصولات و در آب های متصل به بخش های تولیدی از مسائل بسیاری مهمی است که نظارت کافی بر آن وجود ندارد و همواره  ما با همکاران خود در وزارت جهاد کشاورزی، سازمان دامپزشکی و سازمان استاندارد باید به این موضوع بپردازیم.

به گفته وی، امروزه بیماری های مشترک انسان و دام از دیگر مشکلات پیش روی ماست که ما نباید بیماری های واگیر دار را فراموش کنیم.

نمکی ادامه داد: کمیته شورای ملی باید تشکیل شود تا با مبادله اطلاعات، برای بیماری های مشترک میان دام و انسان برنامه گسترده ای تعیین کنیم.

وزیر بهداشت در پایان با تاکید بر نیاز بخش بهداشت به کمک های سازمان دامپزشکی تصریح کرد:  سازمان دامپزشکی علاوه بر زنجیره غذایی باید در مدیریت زنجیره غذا و رسیدن غذای سالم به دست مردم باید ما را یاری دهد.

انتهای پیام/

شیوع بیماری های غیر واگیر نیازمند مشارکت همه بخش ها برای کاهش عوامل خطر است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی دامداران واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۲۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها، شهرام دبیری، در نشست مشترک با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور، با بیان اینکه اگر جوانب محیط زیستی در توسعه لحاظ نشود، ممکن است خطراتی برای انسان و نسل آینده داشته باشد، تاکید کرد: ضمن تلاش برای رفع نیازهای جامعه، باید مراقب باشیم محیط زیست به خطر نیفتد و ضرری به نسلهای آینده نرسد.

دبیری تأکید کرد: مجموعه شوراهای کشور و شورای عالی استانها با بیش از 126 هزار عضو، ظرفیت بالایی برای تعامل با سازمان محیط زیست دارند.

وی اهمیت فرهنگ سازی و آموزش در حوزه محیط زیست را یادآور شد و افزود: آموزش و پرورش، شوراها و سازمان محیط زیست می توانند قدم های خوبی برای آموزش، فرهنگ سازی و ترویج حفظ و حراست از محیط زیست بردارند.

رئیس شورای عالی استانها اظهار داشت: کارها و اقدامات باید به گونه‌ای باشد که مردم آن را لمس کنند، مثلاً در زمینه مصرف کیسه های پلاستیکی باید فرهنگ سازی و کارهای اجرایی صورت گیرد.

دبیری خاطرنشان کرد: ایران در زمینه انرژی‌های پاک ظرفیت خوبی دارد و می توان با برنامه‌ریزی از خورشید و باد و دریا برای تولید انرژی پاک استفاده کرد.

وی در مورد صنایع آلاینده، بیان کرد: گاهی یک صنعت آلاینده دیر شناسایی می شود که در این مدت خسارات زیادی به محیط زیست آن منطقه وارد می شود، شهرداری ها باید از عوارض آلایندگی برای بهبود وضعیت استفاده کنند.

دبیری درباره تعداد خودروها و آلایندگی آنها نیز، گفت: در برخی شهرها تعداد خودروها نسبت به ظرفیت آن بسیار بیشتر است. در این شهرها باید توسعه حمل و نقل عمومی جدی گرفته شود و کیفیت نیز باید ارتقاء یابد و لازم است دولت در این زمینه یارانه توسعه کمی و کیفی حمل و نقل عمومی را افزایش دهد.

رئیس شورای عالی استان ها تصریح کرد: شورا طبق قانون می تواند لایحه و طرح به مجلس ارائه دهد، بنابراین در این زمینه هم می توانیم به سازمان حفاظت محیط‌زیست کمک کنیم و از این ظرفیت در راستای مسائل محیط زیستی استفاده کنیم.

دیگر خبرها

  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • آغاز برنامه ملی ریشه کنی بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در خوشاب
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • ۴ هزار و ۸۰۰ مجوز دامداری و پرورش طیور رد شد
  • آموزش‌های مرتبط با آبزیان در استان بوشهر گسترش می‌یابد
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی
  • ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی