Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، پیمان حسنی ابهریان، در آستانه برگزاری دومین سمپوزیوم مبنای عصبی شناختی در اختلالات رشد، اظهار داشت: محورهای مورد بحث در این سمپوزیوم را اختلالات طیف اوتیسم، بیش فعالی، نقص توجه و اختلالات یادگیری، تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین مشکلات که پیرامون اختلالات روانپزشکی و عصبی مطرح می شود، اختلالات عصبی-تکاملی است، ادامه داد: علتی که باعث شد این موضوع را به عنوان محور اصلی سمپوزیوم انتخاب کنیم این است که بچه ها با یکسری مشکلات در سنین ابتدایی در زندگی مواجه می شوند که اگر از همان ابتدا به درستی این اختلالات را تشخیص دهیم و درمان مناسبی برای آن داشته باشیم، می توانیم از تشدید بروز این اختلالات جلوگیری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کلینیک مغز و شناخت گفت: خوشبختانه این اختلالات رشدی قابل درمان بوده و بسیاری از این اختلالات با آموزش و درمان های تخصصی قابل کنترل هستند و می توانیم از بسیاری از آسیب‌هایی که در آینده برای این گروه از کودکان به وجود می آید، جلوگیری کنیم.

وی افزود: همه این اختلالات با مسئله تحصیل و آموزش و پرورش کودکان تداخل دارد و اگر بتوانیم این اختلالات را به موقع شناسایی و برطرف کنیم، می توانیم بچه های موفقی داشته باشیم و اگر نتوانیم، طبعا آینده خوبی پیش روی این کودکان نخواهد بود.

ابهریان، دلیل اصلی بروز این اختلالات را آسیب مغزی دانست و گفت: این آسیب مغزی می تواند منشا ژنتیکی داشته باشد یا در دوران بارداری اتفاق بیافتد و یا هنگام زایمان و حتی بعد از تولد رخ می‌دهد. در واقع تمام اختلالات عصبی رشدی، اختلالاتی هستند که ناشی از آسیب‌های مغزی بوده و البته قابل درمان هستند.

وی شیوع اختلالات عصبی-تکاملی را بسیار بالا عنوان کرد و افزود: این اختلالات از شایع ترین اختلالات روانپزشکی است که فراوان ترین نوع آن، اختلالات یادگیری است. به طوری که حدود ۲۰ درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی ما را شامل می‌شود و این آمار بسیار بالا است، یعنی از هر ۵ دانش آموز٫ یک دانش آموز مبتلا به اختلالات یادگیری است.

دبیر اجرایی دومین سمپوزیوم مبنای عصبی شناختی در اختلالات رشد، ادامه داد: اگر این اختلالات زود تشخیص داده شود با مداخلات تربیتی و آموزشی و درمانی خاص می توانیم به موفقیت بالایی از پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مشکلاتی که در اثر ناتوانی در تحصیل و ارتباطات در بچه ها پیش می آید، دست یابیم.

وی گفت: این سمپوزیوم دارای امتیاز بازآموزی برای روانپزشکان، پزشکان عمومی، متخصصین کودکان، گروه روانشناسان، متخصصین علوم اعصاب و دانشجویان رشته توانبخشی مخصوصا گفتار درمانی و شنوایی شناسی خواهد بود.

دومین سمپوزیوم مبانی عصبی شناختی در اختلالات رشدی به همت موسسه آموزش عالی علوم شناختی و با همکاری دانشگاه خوارزمی از ۱۸ تا ۱۹ مهر ۹۸ در محل سالن ابوریحان بیرونی دانشگاه خوارزمی برگزار می شود.

انتهای پیام/

20 / 20 اختلالات یادگیری دبیر اجرایی دومین سمپوزیوم مبانی عصبی شناختی اختلالات رشد شیوع بالای اختلالات عصبی-تکاملی پیمان حسنی ابهریان دومین سمپوزیوم مبنای عصبی شناختی رئیس کلینیک مغز و شناخت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اختلالات یادگیری اختلالات رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۳۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت مطلوب دلیجان در حوزه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش

به گزارش خبرنگار مهر، حسین مولوی ظهر چهارشنبه در شورای اداری شهرستان دلیجان، اظهار کرد: بنا بر پیمایشی که از دانش‌آموزان دلیجانی غربال شده در سامانه در مقاطع تحصیلی هفتم، هشتم و دهم در سامانه نورینو بر اساس خوداظهاری دانش‌آموزان انجام شده، اضطراب، افسردگی، رفتارهای خود آسیب‌رسان، نقص در مهارت برای انجام تکالیف تحصیلی، نقص در خودگردانی (نقص در اعتماد به نفس)، سوءاستفاده از کودکان و پرخاشگری، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: ۴۸ درصد دانش‌آموزان دختر شامل ۱۶۱ نفر و ۶۳ درصد دانش‌آموزان پسر شامل ۲۱۱ نفر در مدارس فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در حال تحصیل هستند که این امر نشان می‌دهد دلیجان حدود ۱۰ درصد از میزان پیش بینی شده در برنامه هفتم جلوتر است.

وی با اشاره به وجود ۸ باب مدرسه متوسطه نظری در شهرستان دلیجان ادامه داد: میانگین نمرات درس ریاضی استان نسبت به متوسط کشوری بالاتر است اما میانگین شهرستان دلیجان از متوسط استان پایین‌تر است همچنین در رشته تجربی میانگین نمرات دلیجان از متوسط استان بالاتر و در رشته انسانی دلیجان وضعیت بسیار بهتری نسبت به استان دارد.

مولوی با اشاره به صنعتی بودن شهرستان دلیجان گفت: با توجه به نیاز دلیجان به نیروی کار، ضروری است تا به هنرستان‌های جوار صنعت توجه ویژه‌ای شود.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود در شهرستان‌های دلیجان، ساوه و زرندیه برای تضمین اشتغال مطمئن در آینده دانش‌آموزان، هدایت تحصیلی به درستی انجام شود.

کد خبر 6081230

دیگر خبرها

  • برگزاری المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز
  • آزمون مرحله دوم المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز
  • بیش از ۹۰ درصد کردستانی‌ها پایبند به حجاب هستند
  • سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی اثرگذار است
  • وضعیت مطلوب دلیجان در حوزه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • مدارس ابتدایی کیش غیرحضوری است
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • مدارس ابتدایی کیش امروز غیرحضوری است
  • طرح رایگان فلورایدتراپی دانش آموزان در مراغه