Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، مهدی رازجویان در جلسه هماهنگی همایش روز ملی روستا اظهار داشت: در سال 98 از محل مالیات بر ارزش افزوده 43 میلیارد  تومان اعتبار به روستاهها تخصیص پیدا کرد.

وی افزود: در استان های دیگر 25 الی 30 درصد از جمعیت را روستائیان را تشکیل می دهند اما در مازندران 45 درصد از جمعیت را روستائیان را شکل می دهند و همچنین جمعیت روستایی در مازندران از کیفیت بالایی برخوردار می باشد و تنها بحث کمیت مطرح نیست .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت:روستائیان زیادی در سطح کشور و استان مسئولیت دارند شاید در استان های دیگر از جمعیت روستائیان استفاده مناسبی نگردد اما در استان مازندران خوشبختانه از پتانسیل روستائیان به خوبی استفاده شده است و این مهم جای بسی خرسندی است که می توان به نوعی خدمات بهتری را به روستائیان ارائه داد و توجه بیشتری به روستائیان داشته باشیم. 

رازجویان بیان کرد: انقلاب ما یک انقلاب روستایی می باشد و به نوعی انقلاب مستضعفین و مناطق کم برخوردار بوده است و طی سال های اخیر توجه مناسبی به روستاهها  در کشورمان شده است .

وی با بیان اینکه اقدامات ارائه شده به روستائیان باید در حد و اندازه جمعیت 45 درصدی روستائیان باشد،افزود :  برگزاری همایش روز روستا در مازندران بصورت هرچه باشکوه تر از جمله انتظاراتی می باشد که می بایست کیفیت و کمیت برگزاری همایش به یک میزان دیده شود.

وی اقدامات نهادهایی همچون آموزش پرورش و پست بانک در روستاهها را قابل تقدیر دانست و افزود: باید دهیاران و شوراها از ظرفیت این دستگاههای خدمات رسان استفاده مناسب را جهت ارائه خدمت به روستائیان انجام دهند البته  برخی از روستاهها بیش از توانشان فعالیت می کنند که قابل تقدیر است.

معاون عمرانی استاندار مازندران تصریح کرد: شناساندن  روستاهها به مناطق شهری و گردشگران مسافرین باید از جمله اولویت های کاری باشد که مدنظر قرار گیرد و ارائه عرضه تولیدات روستاهها از طریق سایت فضای اینترنت و اپلیکیشن ها می تواند موجب رونق اقتصادی در روستاهها گردد.

رازجویان ایجاد اشتغال و درامد را انگیزه مهم برای مهاجرت معکوس به روستاها عنوان کرد و افزود: صرفا توجه به کشاورزی روستاهها نمی تواند موجب رونق در روستاهها شود بلکه توجه به بخش های دیگر در روستاهها می تواند کاستی ها را جبران کند .

وی اعلام کرد: در تمام شهرها با کمک شهرداران مقرر شد غرفه هایی موقت و دائمی در اختیار روستائیان جهت ارائه عرضه محصولات تولیدات روستایی قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار مازندران ادامه داد: برآنیم مردم و بازار هدف  از روستائیان خرید کنند تا از این طریق  دست واسطه ها کوتاه شود و  اقتصاد  روستائیان هم  قوی تر گردد.

رازجویان توضیح داد: نباید عرصه اراضی کشاورزی را نباید به نقطه هدف جهت ویلاسازی تبدیل کنیم بلکه باید شرایط تولید و رونق را در روستاهها فراهم کنیم.

وی افزود: باید تلاش کنیم واسطه را از بین ببریم تا انگیزه را برای تولید ایجاد کنیم و درآمد روستائیان را در تولید محصولات کشاورزی از جمله مرکبات و برنج را افزایش دهیم.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان مازندران مالیات بر ارزش افزوده محصولات کشاورزی مرکبات مهاجرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۳۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش معدن آذربایجان شرقی بیشترین ارزش افزوده را دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، حیدر فتح‌زاده در جلسه رونمایی از «برنامه راهبردی و عملیاتی توسعه متوازن آذربایجان شرقی» افزود: بخش صنعت با ۵.۲۵ درصد، کشاورزی با ۳.۵۱ درصد و خدمات با ۳.۲۹ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی با بیان اینکه سهم جمعیتی استان از کل کشور ۴.۷۹ درصد است، ارتقای سهم ارزش افزوده استان از اقتصاد کشور را هدف نهایی برنامه تحولی اعلام کرد و گفت: در حال حاضر این رقم نزدیک به چهار درصد است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: همه دستگاه‌های اجرایی که به نحوی در ارتباط با موضوعات کلان و متوسط رشد اقتصادی فعالیت می‌کنند باید برنامه‌های تحولی خود را به شکلی چارچوب مند ارائه داده و اساس برنامه‌ها خودمحوری دستگاه است.

فتح زاده اضافه کرد: سه مؤلفه جلب مشارکت مردم، بالا بردن میزان مشارکت بخش عمومی و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در عملیاتی شدن این برنامه راهبری مهم است.

وی گفت: با اتمام برنامه و اجرای فعالیت‌هایی که تدوین شده باید بتوانیم تا پایان سال ۱۴۰۳، سهم هر بخش را در اقتصاد استان محاسبه کرده و به بهره وری، رشد اقتصادی و ارتقا سهم ارزش افزوده مورد انتظار استان دست یابیم.

کد خبر 6085147

دیگر خبرها

  • نحوه پرداخت عوارض آلایندگی به شهرهای استان بوشهر صحیح نیست
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • ◄ بازار چای بحرانی و کار قاچاقچیان چای سکه می شود!
  • آیا ارزش افزوده همان هیولایی است که از آن می‌ترسیم؟
  • ابلاغ مصوبه دولت برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده
  • مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد
  • بخش معدن آذربایجان شرقی بیشترین ارزش افزوده را دارد
  • زمین‌های کوچکی که با همت بزرگ به ارزش افزوده می‌رسد
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار جهت تعریض و بهسازی پل فجر شهرستان ساری