Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایگوز چژان رکاب‌زن قزاقستان فاتح مرحله چهارم از سی و چهارمین تور بین المللی دوچرخه سوازی ایران آذربایجان شد. ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سی و چهارمین تور بین المللی دوچرخه سواری ایران _ آذربایجان در جاده سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل با حضور 14  تیم از 10 کشور در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرحله چهارم سی و چهارمین تور دورچرخه سواری ایران _ آذربایجان با 198 کیلومتر طولانی‌ترین مسیر این تور پنج مرحله‌ای است که عصر امروز با رکاب زنانی 70 دوچرخه در سرعین به خط پایان رسید.

تور دوچرخه‌سواری ایران - آذربایجان | گنج خانلو برترین رکابزن بخش امتیازی در پایان مرحله چهارمتور دوچرخه‌سواری ایران - آذربایجان| رکابزن قزاقستانی فاتح مرحله چهارم شدتور دوچرخه‌سواری ایران ـ آذربایجان| آغاز مرحله چهارم با 70 رکابزن در مسیر تبریز به سرعین‌

در این رقابت‌ها 4 تیم از ایران، دو تیم از مالزی و یک تیم از کشورهای روسیه، قزاقستان، بحرین، آفریقای جنوبی، هنگ کنگ، چین، بلاروس، ترکیه و بلژیک حضور دارند.

در این مرحله ایگور چژان از قزاقستان اول، ساوا نویکوف از تیم لوکوس میکس روسیه و استانیسلا و باشکو از تیم فینیکس بلاروس بلارس بترتیب مقام نخست تا سوم را کسب کردند.

 پیراهن طلایی و سفید  این رقابت‌ها به ساوا نویکوف رکابزن روسیه، پیراهن قرمز( کوهستان) به حمید پور هاشم و پیراهن سبز(امتیازی) به محمد‌گنج خوانلو رسید.

سی و چهارمین دوره این رقابت‌ها از 10 مهرماه شروع و فردا مرحله پنجم  ساعت 10 صبح از سرعین شروع  در تبریز به اتمام می‌رسد.

تور بین‌المللی ایران آذربایجان از سال 1365 فعالیت خود را آغاز کرده است که امسال سی و چهارمین دوره آن در حال برگزاری است.

بهرام آقاخانی، مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل در این مراسم اظهار داشت: این تور بین‌المللی با حضور 14 تیم داخلی و خارجی در سرعین به پایان رسید و در این رقابت‌ها 4 تیم ایرانی و 10 تیم خارجی حضور داشتند و رکابزنان مسافت 198 کیلومتری از شهر تبریز تا سرعین را رکاب زدند.

وی بیان کرد: سی و چهارمین دوره این مسابقات از 10 مهر در 5 مرحله برگزار شده است و 13 و 14 مهر به میزبانی استان اردبیل و شهرستان سرعین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ع

R41374/P/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۳۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کریدور BTK در ایستگاه پایانی تکمیل

تین نیوز

کریدور BTK در ایستگاه پایانی تکمیل/ مسیر باکو – تفلیس – کارص چه تاثیری بر حمل و نقل ریلی کشورمان دارد؟

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، کریدور موسوم به راه ابریشم آهنی سرانجام پس از ۱۲ سال انتظار سیاستمداران ترکیه و جمهوری آذربایجان، در تاریخ ۳۰ اکتبر ۲۰۱۷ با حضور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، الهام علی اف همتای آذربایجانی وی و گیورگی کیوریکاشویلی نخست وزیر گرجستان افتتاح شد.

پیشنهادهای مربوط به این کریدور نخستین بار در ژانویه سال ۱۹۹۳ مصادف با دی ماه ۱۳۷۱، میان کشورهای مذکور مطرح شد؛ البته با این تفاوت که مسیر اولیه به جای گرجستان از ارمنستان عبور کرده و قرار بود ترکیه را به جمهوری آذربایجان متصل سازد. با تشدید تنش ها میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر بحران قره باغ، نهایتا در سال ۲۰۰۵ مسیر کریدور راه ابریشم آهنی اولیه با جایگزین کردن گرجستان به جای ارمنستان تغییر یافته و کار احداث آن آغاز شد.

«ولادیمیر سوکور»، تحلیلگر ارشد «بنیاد جیمز تاون» در وب سایت رسمی این بنیاد اعلام کرد که جمهوری آذربایجان برای ساخت قطعه خط مربوط به گرجستان، رقمی معادل ۲۲۰ میلیون دلار در قالب وام با بهره ۱% به گرجستان اعطا کرده و تفلیس قرار است طی مدت ۲۵ سال نسبت به بازپرداخت آن اقدام نماید.

نهایتا در فوریه ۲۰۰۷ در تفلیس، توافقی سه جانبه مابین آذربایجان، گرجستان و ترکیه جهت ساخت و راه اندازی این کریدور ریلی به امضا رسید. در تاریخ ۲۱ نوامبر ۲۰۰۷, روسای جمهور سه کشور آذربایجان «الهام علی اف»، گرجستان – «میخائیل ساکاشویلی» و ترکیه – «عبدلله گُل» طی مراسمی کار ساخت خط آهن مرتبط با این کریدور در تفلیس را آغاز کرده و ساخت اولین قطعه خط این کریدور در ترکیه سرانجام در ژانویه سال ۲۰۰۸ از کارس آغاز شد.

کریدور باکو – تفلیس – کارص در آخرین مراحل تکمیل

اکنون با گذشت حدود هفت سال از تاریخ افتتاح کریدور باکو – تفلیس – کارص، طرف های دخیل در اجرای این پروژه بزرگ که از آن تحت عنوان کریدور میانی نیز یاد می شود، در حال انجام آخرین مراحل توسعه خطوط ریلی مسیر هستند. به گفته راه آهن آذربایجان، حدود ۹۵ درصد از فرآیند ساخت و ارتقاء مسیر ریلی این کریدور تکمیل شده و تنها ۱۸۳ کیلومتر از خطوط ریلی مسیر در گرجستان نیازمند ارتقاء ظرفیت است.

فرآیند مدرن سازی این مسیر که بخش عمده آن به دوران شوروی سابق باز میگردد، از سال ۲۰۲۳ آغاز شده و تاکنون نیز ادامه داشته است. اکنون، کشورهای مسیر درصدد هستند تا با ارتقاء مسیر، ظرفیت حمل بار سالانه این کریدور را به بالای ۵ میلیون تن در سال افزایش دهند.

سران راه آهن های جمهوری آذربایجان، ترکیه و گرجستان همچنین در تاریخ ۲ مارس سال جاری نیز نشستی مشترک در همین خصوص برگزار و ظرفیت خطوط مسیر را مورد محاسبه و بازبینی قرار دادند. «روشن رستموف» مدیرعامل راه آهن جمهوری آذربایجان در خصوص مراحل ارتقاء زیرساخت های کریدور باکو تفلیس کارص معتقد است: هدف ما افزایش حجم حمل بار در کریدور BTK به بیش از ۵ میلیون تن در سال است که آن را به بهترین گزینه پیش روی کریدور میانی تبدیل خواهد کرد. ما به دنبال افزایش مبادلات بار میان آسیای مرکزی، آسیا و غرب هستیم و این یک واقعیت است. به همین دلیل، سعی خواهیم کرد تا تمام مشکلات پیش رو را از میان برداریم.

آیا کریدور BTK به ضرر ایران کار خواهد کرد؟

با توجه به عبور کریدور BTK از بخش شمالی ایران و به عنوان بخشی از کریدور میانی، اکنون این سوال مطرح است که آیا این کریدور و فعالیت آن به ضرر مسیرهای ترانزیتی ایران تمام خواهد شد یا خیر؟

کریدور میانی از ابتدا در قالب سه مسیر به نام های باد ابریشم، ترانس کاسپین و شورای همکاری کشورهای ترک زبان تعریف شده بود که تمامی این شاخه ها در بخش غربی دریای خزر از مسیر کریدور باکو – تفلیس – کارص عبور می کنند. نکته مهم اینجاست که علیرغم عبور کریدور میانی از عرض دریای خزر و هزینه های سنگین ناشی از حمل و نقل ترکیبی در این مسیر، به دلیل تحریم های موجود علیه ایران، هم چین و هم طرف غربی راغب به استفاده از این کریدور به جای مسیر کم هزینه و خشک ایران هستند. لذا، در شرایط کلی باید گفت که پاسخ این سوال مثبت بوده و توسعه BTK حتما منجر به کاهش بار ترانزیتی ایران در مسیر شرق – غرب خواهد شد.

اما نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد اینکه کریدورهای تجاری در صورت راه اندازی و جذب بار، حتی در سخت ترین شرایط  نیز بدون مشتری نخواهند ماند. یعنی حتی در صورت برداشته شدن تحریم های ایران، نمی توان گفت که بار کریدور میانی به صورت کامل به سمت مسیرهای کشورمان روانه خواهند شد و حتما بخش مهمی از این بار همچنان برای کریدور تازه نفس BTK محفوظ خواهد ماند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پاریس ۲۰۲۶؛ به سوی یک شبکه کامل دوچرخه‌سواری
  • چرا شهرداران این سه شهر موفق هستند؟
  • هیات دوچرخه سواری البرز پیست ندارد/ ضرورت نگاه ویژه به این رشته
  • شاخ به شاخ شدن یک دستگاه سواری پژو ۲۰۶ با پراید در محوراشنویه - ارومیه
  • غول سنگین وزن چهارمین فرنگی‌کار ایرانی در نیمه نهایی آسیا
  • بهره‌برداری از طرح ضلع شمالی بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی
  • کریدور BTK در ایستگاه پایانی تکمیل
  • اجرای طرح‌های پویش مسیر سبز _ ایران پاک در خوی
  • بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد
  • گام بلند شیراز برای دستیابی به شهری متفاوت