Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-

مهندس بازوند استاندار کرمانشاه  در نشست شورای عشایری استان که با حضور دکتر تجری نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی، مهندس سالاری معاون عمرانی استاندار، دکتر حاتمی معاون اقتصادی استاندار، مهندس مسعود بهرام نژاد، عظیمی مهر مدیرکل روابط عمومی استانداری، مدیران ستادی استانداری و ادارات استان و نمایندگان و بزرگان ایلات و عشایر استان در روستای صید ایاز منطقه گواور گیلانغرب برگزار شد با بیان این مطلب که کمک به عشایر کمک به رونق تولید است گفت : تسهیلات اشتفال عشایری باید راستی آزمایی شود و میراث فرهنگی باید برای توسعه گردشگری عشایری برنامه ریزی کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : نشست شورای عشایری استان در میان بزرگان و نمایندگان این قشر تولیدکننده و تلاشگر برگزار شده است تا مشکلات آن ها بی واسطه و مستقیم توسط خود آن ها مطرح شوند.

وی افزود :  از قدیم‌الایام با سبک زندگی عشایری آشنا بوده‌ام و با دشواری ها و مشکلات این عزیزان بیگانه نیستم.

 استاندار گفت : در گذشته زندگی عشایری چندان به بخش دولتی محتاج و وابسته نبود و از رونق تولید خوبی برخوردار بودند. در شرایط فعلی نیز زندگی عشایری نباید چندان به دولت وابسته شود و این بخش تنها باید بسترها را فراهم کند.

 مهندس بازوند گفت :   زنجیره از پشم تا فرش با تعریف جایگاه عشایر باید تشکیل شود.

 وی افزود : روغن کرمانشاهی یکی از محصولات مهم عشایری است که باید برای برندینگ بهتر آن برنامه ریزی شود.

 وی گفت : طرح اسکان عشایر باید به شکلی اجرا شود که سبب کاهش درآمدهای آن‌ها نشود و سبک زندگی آن‌ها از حالت سنتی خارج نگردد.

 وی افزود : 11   کانکس مدرسه سیار جهت آموزش عشایری در اختیار این عزیزان قرار می گیرد.

 استاندار گفت : مراتع استان قابلیت بسیار زیادی برای کشت گیاهان دارویی دارند و اجرای این طرح‌ها با مشارکت عشایر کاملا امکان پذیر است.

 وی اظهار داشت : بسیاری از گردشگران دوست دارند به جای مکان‌ها و هتل‌های لاکچری، از زندگی عشایری و سنتی بازدید کنند و این سبک زندگی برای آن‌ها از جذابیت‌های فوق العاده‌ای برخوردار است. 

 مهندس بازوند گفت : گردشگری عشایری تکمیل کننده گردشگری روستایی است و اداره میراث فرهنگی و گردشگری باید برای توسعه این بخش برنامه ریزی کند.

 وی در پایان  با بیان اینکه اداره منابع طبیعی با عشایر همراه باشد و به آن ها کمک کند گفت : عشایر یک قشر تولید کننده است و کمک به عشایر در واقع کمک به رونق تولید کشور است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۳۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۵ طرح محوری برای حمایت از عشایر خراسان رضوی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرکل امور عشایری خراسان رضوی گفت: امسال ساماندهی به دام داشتی و پرواربندی، توسعه صنایع دستی، توسعه کشت و برداشت گیاهان دارویی، گردشگری جامعه محور و توسعه شترداری از جمله طرح‌ های محوری برای حمایت و توانمندسازی مناطق عشایری استان خواهد بود.   محمدحسین جعفری که در حاشیه سفر به شهرستان خواف سخن می گفت، افزود: پارسال ۴۵ هزار تن انواع نهاده دامی تأمین و برای تألیف دام در بین عشایر استان توزیع شد.   جعفری با بیان اینکه از این مقدار، ۱۹ هزار تن به صورت مدت دار و در بازه‌ های پنج تا شش ماهه در طول سال توزیع شده، ادامه داد: استان خراسان رضوی دارای ۸ هزار و ۲۰۰ خانوار عشایری است که در مجموع ۹۳۶ هزار واحد دامی در سطح ۱۷ شهرستان استان دارند.   مدیرکل امور عشایری استان در ادامه به نقش عشایر در پرورش شتر در استان اشاره کرد و گفت: ۵ هزار و ۱۰۰ نفر معادل ۶۰ درصد شتر استان خراسان رضوی در اختیار عشایر است.   وی افزود: شهرستان مرزی خواف با هزار و ۵۱۶ خانوار و حدود شش هزار و ۴۰۰ نفر، دارای بیشترین جمعیت عشایر در استان خراسان رضوی است.

دیگر خبرها

  • ایران امروز قوی و مقتدر شده است
  • بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند در کرمانشاه
  • بیمه رایگان مادران روستایی و عشایری در هرمزگان
  • ۵ طرح محوری خراسان رضوی در سال ۱۴۰۳ برای مناطق عشایری
  • اجرای ۵ طرح محوری برای حمایت از عشایر خراسان رضوی
  • مادران روستایی و عشایری دارای سه فرزند به صورت رایگان بیمه می‌شوند
  • بیمه رایگان مادران روستایی و عشایر دارای سه فرزند
  • بازگشایی ۵۵ کیلومتر ایلراه عشایری خراسان جنوبی
  • مسافران همیشه طبیعت را دریابیم
  • زندگی آرام عشایری جای خود را به زندگی روستایی و شهری می دهد!