Web Analytics Made Easy - Statcounter

شریعتی کودکان را بخشی از سرمایه های ملی و اجتماعی دانست و گفت: ارج گذاشتن به فضای فکری و فرهنگی کودکان عزم جدی و فراگیری را می طلبد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» امروز (شنبه 13 مهر) در آیین افتتاحیه و رونمایی از تمبر و طرح پوستر هفته ملی کودک، ضمن پاسداشت هفته ملی کودک اظهار کرد: مفتخریم که بعد از گذشت چهار دهه این آیین در خارج از تهران و در اهواز برگزار شد که امیدواریم این سنت حسنه ادامه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه کودکان پایه گذار جامعه هستند و باید جامعه و کودکان را از تمرکزگرایی خارج و به سمت تمرکز زدایی پیش ببریم افزود: تلاش صادقانه و عالمانه همه فعالان عرصه خطیر تعلیم و تربیت و پرورش خلاقیت کودکان ارج می گذارم.

 

وی با اشاره به اینکه کودکان بخشی از سرمایه های ملی و اجتماعی ما هستند تصریح کرد: حساسیت و خلاقیت امروز در موضوع پرورش و تربیت و آموزش کودکان با ترسیم فرداهای روشن برای دستیابی به توسعه پیوند خورده است زیرا کودکان امروز نقش آفرینان عرصه توسعه، کارآفرینی و تکامل جامعه فردای ایران هستند.

 

شریعتی اضافه کرد: امیدواریم که هفته ملی کودک نقطه ای جهت بازشناسی عمیق تر نسبت به اهمیت مواجهه با دنیای کودک و نگرش جامعه در ابعاد مختلف تربیتی، آموزش، بهداشتی، محیط زیست، فرهنگی و هویتی نسبت به کودکان باشد.

 

وی با بیان اینکه مرور آسیب شناسی سیاست های گذشته در این وادی باید در مسیر دستیابی به شیوه های نوین خلاق و کارآمد باشد تاکید کرد: خلاقیت در اغلب کودکان به صورت بالقوه وجود دارد و مساله مهم در این زمینه بسترسازی و ایجاد زمینه های مبتنی بر دانش روانشناسی جهت تبلور خلاقیت و شناخت دقیق نیازهای کودکان است.

 

وی ابراز کرد :ضمن توجه به اهمیت شادی و تفریح در دنیای کودکان نباید از نظر دور داشت که کودکان آینده‌ساز این سرزمین هستند لذا شایسته است که در این سنین مولفه های مهمی چون جامعه پذیری، مشارکت اجتماعی، مسئولیت اجتماعی و آگاهی اجتماعی را در زمره صرف منهای آموزش کودکان قرار داد.

 

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه ارج گذاشتن به فضای فکری و فرهنگی کودکان عزم جدی و فراگیری را می طلبد بیان کرد: باید تعامل سازنده و میان بخشی بین دستگاه های دولتی مانند ارشاد، نهاد کتابخانه ها، بهزیستی و آموزش و پرورش صورت گیرد و شهرداری ها و سمن ها می تواند نقش مهمی را در این زمینه ایفا کنند.

 

وی فعالیت کانون پرورش و فکری کودکان و نوجوان کشور و خوزستان را در بحران سیل خوزستان قابل تقدیر دانست و اذعان داشت :کانون با اهتمام جدی در مسیر امداد فرهنگی و تقویت فضای روحی کودکان بدون هیاهو و تبلیغات برای کودکان برنامه اجرا کردند.

 

پایان پیام/679

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد پیاده روی اربعین اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد روزنامه موکب اربعین سپاه پاسداران زائران اربعین حسینی هفته نیروی انتظامی غلامرضا شریعتی هفته ملی کودک کانون پرورش فکری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۴۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت مدیریت استفاده کودکان از تکنولوژی توسط والدین/ آموزش آسیب‌های فضای مجازی به فرزندان

روان‌شناس و مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه در دسترس بودن و فراگیر شدن استفاده از تکنولوژی روز و وسایل هوشمند برای سرگرمی و ارتباطات کودکان یک واقعیت انکارناپذیر در زندگی امروزی است، گفت: کودکان را نمی‌توان به صورت همیشگی از این تکنولوژی محروم کرد و نیاز است استفاده آن‌ها از تکنولوژی مدیریت شود.

مهدی اشهاریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه در دسترس بودن و فراگیر شدن استفاده از تکنولوژی روز و وسایل هوشمند برای تفریح، سرگرمی و ارتباطات کودکان یک واقعیت انکارناپذیر در زندگی امروزی است، اظهار کرد: کودکان را نمی‌توان به صورت کلی و همیشگی از این تکنولوژی محروم کرد و نیاز است والدین با آگاهی و استفاده صحیح و مناسب از روش‌های فرزندپروری، رعایت حد و مرز و اعمال محدودیت‌های لازم در خصوص استفاده از فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای، استفاده کودکان از این تکنولوژی‌ها را کنترل کنند.

وی با اشاره به راهکارهای پیشگیری خانواده از پیامدهای منفی تلفن هوشمند، فضای مجازی و رسانه‌ها افزود: والدین آگاه باشند که موبایل و تبلت نیاز و حق فرزندان نیست، بلکه آن‌ها به امنیت، محبت، پذیرش و تفریح نیاز دارند و استفاده از آموزش، امکانات بهداشتی، غذا و سرپناه حق آن‌ها است؛ بنابراین لازم است والدین دیدگاه‌های خود نسبت به استفاده از موبایل و تبلت را تغییر دهند و به‌هیچ وجه برای فرزندان به ویژه بچه‌های پیش‌دبستانی و بچه‌های دوره دبستان موبایل و تبلت شخصی تهیه نکنند.

این روان‌شناس عنوان کرد: اگرچه تکنولوژی‌هایی همچون موبایل می‌تواند خواسته و میل فرزندان باشد و در بعضی از مواقع به عنوان پاداش از آن استفاده کرد، اما برخی والدین معتقد هستند که اگر فرزندمان تلفن همراه شخصی نداشته باشد، دارای کمبود است؛ برخی والدین نیز استفاده از فضای مجازی و رسانه‌ها را نشانه فرهنگ و جایگاه اجتماعی می‌دانند، در صورتی که امروزه شاهد آن هستیم که در کشورهای پیشرفته محدودیت‌های زیادی در این باره برای فرزندان خود قائل هستند.

اشهاریان ادامه داد: والدین در خصوص خطرها و آسیب‌هایی که در فضای مجازی وجود دارد، به فرزندان آموزش و آگاهی لازم را ارائه دهند، زیرا فرزندان از تجربه کافی برخوردار نبوده و تحت تأثیر همسالان و فضای مجازی هستند و می‌توانند در معرض خطر بیشتری قرار گیرند، بنابراین والدین باید در مورد انتشار تصاویر خصوصی و شخصی، ارتباط با غریبه‌ها و افراد ناشناس، انتشار اطلاعات شخصی و خانوادگی و گروه‌های فعال و گمراه‌کننده موجود در فضای مجازی به فرزندان آموزش کافی و مناسب دهند.

وی اضافه کرد: والدین باید در مورد چگونگی استفاده از موبایل، رسانه‌های اجتماعی و مدت زمان استفاده از آن به کودکان آموزش دهند و در مورد نقض قوانین و پیامدهای آن از قبل صحبت کنند و به توافق برسند، برای مثال بین اعضای خانواده این قانون مورد توجه قرار گیرد که استفاده از تلفن همراه و رسانه‌های اجتماعی هنگام خواب، در مجالس مهمانی و زمان درس خواندن ممنوع است.

این روان‌شناس با بیان اینکه والدین روی میزان استفاده از اینترنت، گردش در شبکه‌های اجتماعی، بازی‌های نصب شده، فهرست جست‌وجوها و زمان استفاده کودک از تلفن همراه باید نظارت کافی داشته باشند، خاطرنشان کرد: در صورتی که والدین متوجه نقض قوانین از سوی کودکان بر اساس توافق صورت گرفته با آن‌ها در خصوص استفاده از تلفن همراه شدند، باید مداخله لازم را به صورت ارتباط مناسب و هم‌دلانه انجام دهند و نظرات خود را مطرح کنند و در صورت نیاز محدودیت‌هایی را برای کودک در نظر گیرند.

اشهاریان با اشاره به ارتباط میان پناه بردن افراطی کودکان به اینترنت و فضای مجازی و وجود تنش‌ها و تضادهای شدید خانوادگی و نبود رابطه صمیمانه و همدلی در خانواده افزود: والدین باید روی ایجاد روابط صمیمانه و ارتباطات کلامی و غیرکلامی سازنده با کودکان کار کرده و سعی داشته باشند، فضای خانوادگی مثبت و با نشاط میان اعضای خانواده برقرار کنند.

وی با بیان اینکه صدای رفتار بلندتر از صدای گفتار است، تاکید کرد: والدین باید به صورت حساب شده و منطقی از فضای مجازی استفاده کنند، زیرا آن‌ها الگوی فرزندان هستند و اگر استفاده درست و مناسبی از فضای مجازی نداشته باشند، نمی‌توان از کودکان انتظار استفاده بهینه و به اندازه از چنین تکنولوژی‌هایی را داشت؛ پس نیاز است والدین الگوی مناسب و مؤثری برای فرزندان خود باشند.

روان‌شناس و مدرس دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: والدین باید به‌گونه‌ای برای فرزندان خود برنامه‌ریزی کنند که آن‌ها با تفریح و سرگرمی، ارتباط مؤثر و هم‌دلانه با همسالان، حضور در طبیعت، انجام فعالیت‌های لذت‌بخش، فعالیت‌های ورزشی و حرکتی بیشتر در فضای حقیقی زندگی کنند و به آن علاقه‌مند شوند تا گرایش و تمایل آن‌ها به فضای مجازی و تکنولوژی رسانه‌ها کمتر شود.

کد خبر 740968

دیگر خبرها

  • برترینهای مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در کرمان
  • رونمایی از دو عنوان کتاب در لرستان
  • ارسال ۶۶ هزار و ۷۸۰ جلد کتاب به مراکز کانون پرورش فکری
  • احیای رصدخانه نجوم ایلام پس از ۱۳ سال تعطیلی‌
  • سمیه‌سادات ابراهیمی مدیر‏کل‏ حوزه مدیرعامل، روابط عمومی و امور ‏‏بین‌الملل کانون شد
  • «معارف قرآن» استاد مصباح نظام فکری منسجمی از معارف را شکل می دهد
  • نگهداری سلاح در محیط خانواده به یک معضل تبدیل شده است
  • اهمیت مدیریت استفاده کودکان از تکنولوژی توسط والدین/ آموزش آسیب‌های فضای مجازی به فرزندان
  • توزیع هزار جلد کتاب بین کانون های پرورش فکری در سمنان
  • طرح جمع آوری کودکان کار در افغانستان