Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، هادی جوهری روز شنبه در نشست شورای اشتغال و کارآفرینی و طرح های بنیاد برکت در مراغه افزود: این طرح ها توسط تسهیل گران و نیز با همراهی و همکاری دستگاه های اجرایی عملیاتی می شود.
وی ادامه داد: تاکنون نیز در قالب طرح های مختلف، ۱۰ هزار طرح اشتغال زایی خانگی و روستایی توسط بنیاد برکت در کشور اجرا شده که زمینه اشتغال برای ۳۰ هزار نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اجرای طرح های «سحاب»، «آسمان» و «آفتاب» توسط بنیاد برکت افزود: این مدل های اشتغال زا در راستای توسعه کارآفرینی و اشتغال زایی اجرا شده که در طرح آفتاب به عنوان مدلی بنگاه محور، کارآفرینان واحدهای تولیدی توانمند سازی می شوند.
وی ادامه داد: در ۱۱ سال گذشته، ۳۵۰ شرکت و واحد تولیدی در کشور مورد حمایت های دوره ای سه تا پنج ساله این بنیاد قرارگرفته که از این تعداد، ۲۵۰ شرکت توانمندسازی شده و دوباره به خود کارآفرین واگذار شده اند.
معاون توسعه‌ کارآفرینی اجتماع‌ محور بنیاد برکت گفت: طرح های اجتماع محور این بنیاد از ۲ سال پیش با هدف توسعه و کارآفرینی راه اندازی و برنامه‌ ریزی شده است.
رضا راضی زاده افزود: طرح سحاب با هدف توانمند سازی جوامع محلی با ایجاد کسب و کارهای خرد و خانگی، به ویژه در مناطق محروم و روستایی، طرح آسمان با هدف تربیت و توسعه انسانی و اجتماعی و تیز طرح آفتاب با هدف حمایت از بنگاه های تولیدی اجرا می شود.
وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح ها تاکنون ۴۰۰ تسهیل گر در کشور توسط بنیاد برکت تربیت شده و آموزش های لازم برای این منظور را آموخته اند.
معاون زیربنایی و امور عمرانی بنیاد برکت نیز در این نشست با بیا اینکه مدرسه سازی از اولویت های این بنیاد است گفت: از سال ۸۶ تا ۹۶ حدود ۶ هزار کلاس درس با ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار توسط این نهاد ساخته شده است.
محمد مهجوری افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده، ۲ هزار مدرسه توسط این بنیاد تا سال ۱۴۰۰ ساخته می شود که از این تعداد، ساخت یک هزار و ۲۳۴ مدرسه به نتیجه رسیده و ۱۹۰ هزار دانش آموز در این مدارس مشغول تحصیل هستند.
وی ادامه داد: در آغاز سال تحصیلی جدید نیز، ۱۲۰ مدرسه با ۷۰۴ کلاس درس ساخته شده توسط این بنیاد در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: هم اکنون نیز در آذربایجان شرقی از مجموع ۶۰ مدرسه در دست ساخت این بنیاد، ۳۸ مدرسه به بهره برداری رسیده که چهار مدرسه آن در مراغه بوده و سه مدرسه دیگر نیز در این شهرستان در دست ساخت است.
فرماندار مراغه نیز با اشاره به عزم بنیاد برکت در توسعه و اشتغال زایی در منطقه گفت: هم اکنون ۱۱۰ طرح در این شهرستان شناسایی شده و آماده تایید نهایی برای ارائه تسهیلات از سوی بنیاد برکت است.
حمید شکری افزود: حضور بنیاد برکت با اجرای طرح های کارآفرینی و اشتغال زا در این شهرستان می تواند منشا و سرآغاز برکت برای توسعه منطقه باشند.
وی اضافه کرد: تاکنون برخی بانک ها در زمینه اعطای وام های اشتغال زا در این شهرستان همکاری مناسبی نداشته اند و امید است این روند اصلاح شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی نیز گفت: در راستای اشتغال آفرینی ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات روستایی برای این منظور در این استان مصوب شده است.
میراحد حسینی افزود: در زمینه مشاغل خانگی نیز، ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات برای استان تخصیص یافته که نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۶ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
۷۴۸۷/۵۱۸


منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد برکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۵۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، حسن حسین زاده ت: در سال ۱۴۰۳ در راستای توسعه اشتغال وبر اساس سیاست‌های کمیته امداد مبنی بر ایجاد اشتغال برای مددجویان و گفمتقاضیان غیر مددجو در زمینه کسب و کار به ۲۹۰ نفر در این شهرستان تسهیلات خود اشتغالی پرداخت شد.

وی با بیان اینکه ماموریت اصلی ما توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای افراد است گفت: این تسهیلات در زمین‌های خدماتی و تولیدی بالغ بر سی و دومیلیارد تومان از منابع امدادی و دولتی به متقضیان وام خود اشتغالی پرداخت گردید که این پرداخت‌ها عموما به سرپرست خانوار و یا فرزندان مددجوی جویای کار انجام پذیرفت.

وی خاطر نشان کرد:لازم بذکر است:تعداد۱۴۵۴ خانواردر نور تحت حمایت بوده و از خدمات این نهاد بهرمند می‌گردند.

دیگر خبرها

  • حضور آیت‌الله رئیسی در استان سمنان مایه برکت بود
  • پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور
  • پرداخت ۲۴ میلیارد تومان تسهیلات بنیاد برکت در اشنویه
  • رئیسی: گذشت زمانی که برخی می‌خواستند با برجام 2 و برجام 3 روی موشک‌ها و توانایی‌های ما معامله کنند/ ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که روی توانایی‌های ملت ایران که به برکت خون شهیدان به دست آمده، معامله شود
  • تخصیص ۴۵ میلیارد برای ساخت پنل خورشیدی در تنگستان
  • ترویج آموزش های مهارتی برای تولید و اشتغال
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • ایران به برکت مردم و نظامیان ما پرچمدار ظلم‌ستیزی در جهان شده است
  • حمله سپاه به اسرائیل دنیا را به حیرت واداشته است
  • چهار قلو زایی یک گاو در نیشابور