Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از لنگرود،جلسه بررسی مشکلات آب شرب شهرستان با حضور سیروس شفقی، فرماندار لنگرود حمیدرضا جانباز، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مهندس اکبری مقدم، معاون هماهنگی امور استانداری گیلان و مسئولان استانی و شهرستانی امروز در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

سیروس شفقی با بیان اینکه شاخص شهرستان لنگرود در بخش آب شهری ۹۹/۶ درصد است، گفت: بسترسازی در شهرستان لنگرود به عنوان قطب گردشگری گیلان باید متناسب با نیازهای شهرستان و اولویت ها باشد و فرسودگی لوله های آب با توجه به شرایط جغرافیایی استان از جمله مشکلات شهرستان در این زمینه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار لنگرود با اشاره به گردشگرپذیر بودن شهرستان و افزایش دو برابری جمعیت در فصول گردشگری، اظهار داشت: افت فشار آب از جمله مشکلات این شهرستان در زمان پیک جمعیتی است و لوله های آب فعلی جوابگوی زمان پیک ورود مسافر در شهرستان نیست.

وی خط انتقال آب از تصفیه خانه سنگر و افزایش قدر سهم را از جمله درخواست شهرستان برای بالابردن کیفیت و کمیت آب شهری عنوان و اذعان کرد: امکان رفع مشکل فاضلاب روستای دیوشل هم از دیگر مشکلات آب شرب شهرستان است.

فرماندار لنگرود ادامه داد: از ۱۹۶ روستای شهرستان ۱۵۴ روستا از نعمت آب برخوردار و در تفکیک بخش مرکزی ۱۱ هزار مشترک با افت شدید و بحرانی  برخوردار هستند.

فرماندار لنگرود با بیان اینکه تفکیک آب شرب شهر چاف و چمخاله می تواند مشکلات موجود در زمینه آب را کاهش دهد، افزود: احداث یک باب مخزن در حوالی روستای پاپکیاده و دو حلقه چاه در مجتمع آبرسانی شهید املاکی مشکلات موجود را رفع می کند.

"علی اوسط اکبری مقدم" در این جلسه با بیان اینکه تمام فاضلاب های شهر به صورت صد در صد وارد رودخانه های حواشی می شوند، گفت: این مشکلات به همراه معضل پسماند بزرگ ترین مشکلات شهرهای استان گیلان است.

معاون عمرانی استانداری گیلان با بیان اینکه در یک برنامه زمانبندی باید مشکلات مشخص و با رویکردهای اجرایی فازبندی شود، تصریح کرد: از ظرفیت بخش خصوصی و شرکت های تاثیرگذار استفاده شود.

اکبری مقدم ادامه داد: وضعیت فاضلاب استان مدیریت شود و مشکلات استان تنها با تکیه بر منابع دولت حل نمی شود و انگیزه برای بخش خصوصی باید بوجود آید.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب دولت فرماندار مشکلات قطب گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۵۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶۷ درصدی شناسایی انشعاب غیرمجاز آب در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ وحید مهجور گفت: ۶۲ فقره انشعاب غیرمجاز آب، فروردین امسال در گیلان شناسایی و تعیین تکلیف شدند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۶۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سرپرست معاونت خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: افرادی که از انشعاب غیرمجاز آب استفاده می‌کنند علاوه بر تضییع حقوق مشترکان قانونی ، به شبکه توزیع آب تصفیه شده و بهداشتی خسارت وارد کرده و خدمات رسانی به این مشترکان را با اختلال مواجه می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر ۹۳۴ هزار و ۳۵۳ مشترک از خدمات آبرسانی شرکت آب و فاضلاب گیلان بهره‌مند هستند.

دیگر خبرها

  • مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)
  • پیگیری مشکلات فاضلاب منطقه ۲۲ تهران
  • جشنواره بهار نارنج کومله برگزار می‌شود
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • ورود استاندار تهران به برخی موازی کاری‌ها در پاکدشت
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها
  • ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی
  • افزایش ۶۷ درصدی شناسایی انشعاب غیرمجاز آب در گیلان
  • رفع اختلاف مالکیت ساکنان حاشیه تالاب بین المللی انزلی مستلزم ورود جدی مسئولان مربوطه
  • رفع معضلات تالاب انزلی نیازمند راهکارهای مناسب و کارشناسی است