Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر از علاقه‌مندان به اخبار فناوری و دستگاه‌های مدرن هستید و امروز موفق به رصد اخبار سرویس فضای مجازی در حوزه‌ دریچه فناوری نشده‌اید، در ادامه لینک ۱۰ خبر پربازدید از نگاه کاربران را برای شما به نمایش گذاشته‌ایم. 

بررسی جامع کیفیت دوربین سه پرچمدار معرفی شده در تابستان

در این گزارش دوربین سه پرچمدار گران قیمت جدید بازار را در حالت روز و شب مقایسه خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین قیمت تلفن همراه در بازار (بروزرسانی ۱۳ مهر) + جدول

قیمت انواع تلفن همراه موجود در بازار، مورخ ۱۳ مهر را مشاهده می‌کنید.

ویژگی جدید گوگل پیکسل، کاربران خود را از تصادفات رانندگی نجات می‌دهد

شرکت گوگل اعلام کرد که نرم افزار جدید Personal Safety در تصادفات رانندگی به طور خودکار با نیروهای امدادی تماس خواهد گرفت.

گیم پلی منحصر‌به‌فرد بازی The Last of Us Part 2

یکی از مدیران شرکت ناتی داگ اعلام کرد که بازی The Last of Us Part 2 دارای گیم پلی است که تاکنون در هیچ بازی وجود نداشته است.

اضافه شدن قابلیت رزرو بلیت سینما به دستیار صوتی گوگل

گوگل تصمیم دارد قابلیتی جدید و کاربردی رزرو بلیت سینما را به دستیار هوشمند خود اضافه کند.

خطر جدی پرینترهای سه‌ بعدی برای سلامتی

جدیدترین نسل چاپگرها که با نام چاپگرهای سه بعدی شناخته می‌شوند برای سلامتی کاربران خطرناک هستند.

هک شدن چت‌های واتس‌اپ با یک گیف مخرب

آسیب‌پذیری جدید واتس‌اپ می‌تواند منجر به نفوذ هکرها به این برنامه شود.

قابلیت Deep Fusion به زودی در دسترس کاربران آیفون ۱۱ قرار می‌گیرد

شرک اپل اعلام کرد که قابلیت Deep Fusion قرار است در بروزرسانی بعدی iOS 13 در دسترس کاربران آیفون ۱۱ قرار گیرد.

عرضه بازی Red Dead Redemption II برای رایانه‌های شخصی

شرکت راک استار اعلام کرد که بازی Red Dead Redemption II از تاریخ ۵ نوامبر برای پلتفرم کامپیوتر عرضه خواهد شد.

برترین تصاویر پس‌زمینه (۱۳ مهر)

برترین تصاویر پس‌زمینه ۱۳ مهر را از طریق صفحه دریچه فناوری باشگاه خبرنگاران جوان دریافت کنید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فناوری بهترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۵۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت تصاویر هولوگرافیک سه‌بعدی با آیفون ۱۴ !

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس مقاله‌ی منتشرشده در مجله‌ی Optics Letters، می‌توان با استفاده از نمایشگر گوشی آیفون، تصویر هولوگرافیک سه‌بعدی ایجاد کرد. تصاویر هولوگرافیک معمولاً نیازمند استفاده از لیزرهای گران‌قیمت و پیچیده هستند، بنابراین ساخت یکی از آن‌ها توسط آیفون، پیشرفت بزرگی برای کاربردهای واقعیت مجازی خواهد بود.

به نقل از زومیت، فیلم‌های علمی تخیلی اغلب برای نشان‌دادن آینده‌ی فناوری از تصاویر سه‌بعدی هولوگرافیک استفاده می‌کنند. بیشتر اوقات، فناوری هولوگرافیک کمی خارج از دسترس ما است، زیرا تجهیزات مورد نیاز برای ایجاد نمایشگرهای هولوگرافیک واقع‌گرایانه بسیار گران هستند؛ اما اکنون، پژوهشگران به‌وسیله‌ی صفحه‌نمایش معمولی گوشی موفق به خلق تصاویر سه‌بعدی شده‌اند.

محققان در چکیده‌ی مقاله می‌گویند: «ما روش هولوگرافی تولیدشده توسط کامپیوتر (CGH) با استفاده از نور غیرهماهنگ ارسال‌شده از صفحه‌ی گوشی را پیشنهاد می‌دهیم. در این روش، ما فرض می‌کنیم که آبشاری از هولوگرام‌ها وجود دارد که هولوگرام اول، عکسی رنگی روی گوشی است. آبشار هولوگرام با حل مسئله‌ی معکوس نسبت‌ به انتشار نور نامتجانس تولید می‌شود. ما با استفاده از هولوگرام دولایه که از یک آیفون و یک مدولاتور نور فضایی تشکیل شده است، بازتولید تصویر رنگی سه بعدی را نشان می‌دهیم.»

هولوگرام روی صفحه‌نمایش آیفون با استفاده از دو لایه ایجاد می‌شود تا تصویر یک شیء سه‌بعدی را بازتولید کند. نتایج این روش تقریباً قابل مقایسه با هولوگرام تولیدشده توسط سیستم لیزری بود.

محققان لایه‌ی اول نمایشگر هولوگرافیک را توسط یک مدولاتور نوری فضایی ایجاد کردند. سپس لایه‌ی دوم توسط صفحه‌نمایش آیفون ۱۴ تشکیل شد. پژوهشگران تصاویر این دو لایه را به‌گونه‌ای هماهنگ کردند تا نمایش سه‌بعدی واقع‌گرایانه‌ای ایجاد شود که بسیار شبیه‌ به آن‌هایی است که توسط سیستم‌های لیزری ساخته می‌شوند.

این رویکرد پیچیدگی زیادی دارد و نیازمند مدل‌سازی دقیق برای ایجاد الگوریتم هماهنگ‌سازی نور صفحه‌نمایش و مدولاتور نوری فضایی است. رویکرد جدید نشان می‌دهد که می‌توانیم نمایش‌های سه‌بعدی را در سطحی مقرون‌به‌صرفه‌تر از سیستم‌های پرهزینه‌ی لیزری که قبلاً استفاده می‌شدند، ایجاد کنیم.

پژوهش مذکور به این معنا نیست که نمایش هولوگرافیک را در آینده روی گوشی‌های آیفون خواهیم دید. برای اینکه هر گوشی بتواند چنین قابلیتی داشته باشد که همه بتوانند آن را روی صفحه‌نمایشی که در دستشان است مشاهده کنند، پیشرفت‌های زیادی در فناوری باید ایجاد شود.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895662

دیگر خبرها

  • آیفون SE4؛ قابلیت‌های آیفون 15 با قیمت مناسب
  • آیفون SE4 ارزان قیمت با ویژگی آیفون ۱۵ عرضه می‌شود
  • پرچمدار جدید گوگل با قابلیت ارتباط ماهواره‌ای
  • ساخت تصاویر هولوگرافیک سه‌بعدی با آیفون ۱۴ !
  • موبایل های گوگل به اینترنت ماهواره ای متصل می شوند
  • چه پرینتری برای خانه بخرم؟
  • ارتباط با ماهواره‌؛ قابلیت هیجان‌انگیز گوشی جدید گوگل
  • امکان مخفی‌کردن تیک آبی از دسترس کاربران پریمیوم ایکس خارج خواهد شد
  • چگونه از قابلیت های هوش مصنوعی گوگل کروم استفاده کنیم؟
  • مشکل لمس سری گلکسی اس ۲۳؛ سامسونگ می‌گوید گوگل مقصر است!