Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا؛ احمد پورحیدر با بیان اینکه پارس جنوبی قطب انرژی و گازی ایران است اظهار داشت: پارس جنوبی پایتخت انرژی ایران و قطب صادرات محصولات غیرنفتی، پتروشیمی و میعانات گازی کشور است.

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی با اشاره به صادرات انواع محصولات از گمرک پارس جنوبی درنیمه نخست امسال خاطر نشان کرد: 11میلیون تن انواع محصولات از گمرک پارس جنوبی در  نیمه نخست امسال در اوج تحریم‌ها به کشورهای مختلف صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، ارزش محصولات صادراتی درنیمه نخست امسال را 4.2 میلیارد دلار دانست و افزود: در این مدت 821 هزار تن میعانات گازی به ارزش 427 میلیون دلار از گمرک  پارس جنوبی صادر شده  است.

پورحیدر به صادرات محصولات  غیر نفتی از گمرک پارس جنوبی خبر داد و بیان کرد: در شش ماه نخست امسال افزون بر 10 میلیون تن محصولات غیر نفتی از گمرک پارس جنوبی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی ارزش صادرات محصولات  غیر نفتی را 3.8 میلیارد دلار دانست و خاطر نشان کرد: متانول، پروپان، بوتان، پلی اتیلن سبک و سنگین، میعانات گازی، آمونیاک، گوگرد، استایرن از جمله محصولات صادراتی از پارس جنوبی است.

وی افزود:این کالاها به کشورهای چین ، امارات، کره جنوبی، هند، ژاپن، هنگ‌کنگ، اندونزی، ترکیه ، مصر ، کویت و  دیگر کشورها صادر شده است. 

پورحیدر با بیان اینکه در مدت یاد شده 83 هزار 150 تن کالا وارد گمرک پارس جنوبی و ترخیص شده است گفت: ارزش کالای وارداتی در گمرک پارس جنوبی در مدت یاد شده 1.4 میلیارد دلار است که  بیش از 80 درصد واردات پروژه‌ای برای تکمیل فازها و سایر پتروشیمی‌ها بوده است.

وی بیان کرد: این مقدار واردات در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل از نظر وزن 19 درصد کاهش و از نظر ارزش 69 درصد افزایش داشته است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انرژی پارس جنوبی دلار گمرک وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۶۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی صادر شد

عبدالحمید سرتیپی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به صادرات ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از استان، گفت: پارسال میزان صادرات نسبت به سال ۱۴۰۱ با افزایش ۱۴ درصدی مواجه بود.

وی اضافه کرد: ترکیه، عراق، چین، افغانستان، فدراسیون روسیه و سوریه از جمله مقاصد صادراتی آذربایجان غربی پارسال به شمار می‌روند.

سرتیپی ادامه داد: عمده کالا‌های صادراتی از آذربایجان‌غربی نیز شامل مواد پتروشیمی، موادمعدنی، محصولات‌صنعتی، محصولات‌کشاورزی، صنایع‌تبدیلی، فرش و صنایع‌دستی بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: پارسال براساس کارت‌های‌بازرگانی استان بیش از ۳۹۵ هزار تن انواع کالا‌های موردنیاز به ارزش ۹۱۴ میلیون دلار وارد کشور شد که ترکیه، عراق، چین، امارات متحده عربی، کره‌جنوبی و هند مهمترین مبادی این کالا‌ها بود.

سرتیپی با بیان اینکه در صدور و تمدید کارت‌های‌بازرگانی در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال پیش از آن، ۷۱ درصد افزایش داشتیم، گفت: در این مدت ۲ هزار و ۵۴۵ فقره کارت‌بازرگانی، ۸۶۱ فقره کارت پیله‌وری و ۲۱ هزار و ۹۰۸ فقره‌کارت مرزنشینی صادر شد.

آذربایجان‌غربی از جمله مبادی صادرات و واردات کشور به شمار می‌رود؛ این استان ۹۶۷ کیلومتر مرز، ۹ گمرک و پنج پایانه مرزی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات
  • صادرات تخم مرغ به بیش از ۱۸ هزارتن رسید
  • ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی صادر شد
  • هشدار سطح زرد نیز برای کشاورزی صادر شد/احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی از پنجشنبه تا جمعه
  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه‌آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳
  • کشف حدود۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در گمرکات خراسان رضوی