Web Analytics Made Easy - Statcounter

هزاران اسکاتلندی در ادامه تلاش‌های خود برای استقلال از بریتانیا، امروز شنبه در خیابان‌های «ادینبرو» تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در حالی که بلاتکلیفی ناشی از «برگزیت» در انگلیس همچنان ادامه دارد، هزاران تظاهرات‌کننده اسکاتلندی استقلال اسکاتلند از بریتانیا را خواستار شدند.

خبرگزاری «اسپوتنیک»، عصر امروز شنبه از آغاز تظاهرات هزاران اسکاتلندی در ادینبرو مرکز اسکاتلند خبر دادند؛ تظاهراتی که به منظور تشدید فشارها برای استقلال اسکاتلند از بریتانیا انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه موسوم به «همه زیر یک پرچم»، سازماندهی تظاهرات امروز در اسکاتلند را برعهده گرفته؛ گروهی که «نایل مک کی» در سال ۲۰۱۴ بعد از ناکامی همه‌پرسی استقلال اسکاتلند از بریتانیا تاسیس داده است.

تشدید درخواست‌ها برای استقلال اسکاتلند بعد از همه‌پرسی جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) تشدید شده و برخی چهره‌های سرشناس اسکاتلند تاکید کرده‌‎اند که اکثریت اسکاتلندی‌ها در این همه‌پرسی رای به باقی ماندن در اتحادیه اروپا دادند و مخالف جدایی از اتحادیه اروپا هستند.

پیش از این وزیر اول اسکاتلند و برخی دیگر چهره‌های مطرح اسکاتلندی خواهان برگزاری یک همه‌‎پرسی تازه در خصوص استقلال اسکاتلند شده‌ بودند اما مقام‌های لندن با این درخواست مخالفت کرده‌اند.

شدت گرفتن درخواست‌ها برای استقلال اسکاتلند در شرایطی صورت گرفته که همه پرسی شهریورماه سال ۱۳۹۳ درباره استقلال اسکاتلند با شکست حامیان استقلال پایان یافت و ۵۵ درصد از رای دهندگان در آن همه‌پرسی با مستقل شدن اسکاتلند مخالفت کردند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: تظاهرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۶۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادرید عاشق جود: هزاران بلینگام در برنابئو (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید شب گذشته در چارچوب رقابت‌های هفته سی و دوم لالیگا در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو و با حضور هوادارانش میزبان بارسلونا بود و موفق شد این تیم را در دیداری جذاب و جنجالی با نتیجه 2-3 شکست دهد. 

بلینگام که در بازی رفت ناجی رئال مادرید بود و هر دو گل این تیم را برای پیروزی برابر این حریف قدیمی به ثمر رسانده بود، در این بازی هم بار دیگر به ستاره بی چون و چرای آنها تبدیل شد و توانست گل سوم و پیروزی‌بخش تیمش را در وقت‌های تلف شده وارد دروازه حریف کند. 

او پس از گلی که به ثمر رساند خوشحالی خاصی را با لوکاس واسکز به نمایش گذاشت و سپس به سوی هواداران رفت تا شادی پس از گل مخصوص خودش را با دستان باز انجام دهد و اتفاق جالبی که رخ داد این بود که هواداران روی سکوها هم مانند او این خوشحالی را انجام دادند تا صحنه‌ای تماشایی در برنابئو به تصویر کشیده شود. 

رئال مادرید با این پیروزی اختلاف امتیازش با بارسلونا در صدر جدول را به یازده امتیاز رساند و حالا با کسب دو پیروزی و یک تساوی در سه دیدار پیش رو جام قهرمانی را از آن خود خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • کشف هزاران عدد دخانیات قاچاق در غرب تهران
  • تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایات‌ صهیونیست‌ها
  • فرآیند پرورش و فرآوری شیر هزاران بز توسط کشاورزان استرالیایی (فیلم)
  • اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • قهرمانی منچستر یونایتد در لیگ برتر انگلیس با هت تریک رابین فن پرسی (22 آوریل، 2013) / فیلم
  • مادرید عاشق جود: هزاران بلینگام در برنابئو (عکس)
  • رای مثبت مردم اکوادور به همه‌پرسی تشدید سرکوب باندهای تبهکاری
  • راهپیمایی در استانبول در حمایت از غزه
  • ناپدید شدن هزاران نفر در غزه بعد از عقب‌نشینی صهیونیست‌ها
  • هزاران صهیونیست بازهم خواستار استعفای نتانیاهو شدند