Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشکده پرستاری و فوریت‌های پزشکی پلدختر در جریان سیل ۹۸ به طور کامل تخریب شد و اکنون بازسازی این ساختمان در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی لرستان قرار دارد.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هانا چراغی؛ * سیل ۹۸ لرستان خسارات زیادی به مراکز آموزشی و دانشگاه‌های استان وارد کرد. دانشکده پرستاری و فوریت‌های پزشکی پلدختر یکی از این مراکز آموزشی است که در جریان سیل، به طور کامل تخریب شد و خسارات زیادی از این بابت متحمل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این دانشکده به حدی تخریب شده بود که حتی امکان برگزاری کلاس‌های آموزشی دانشجویان در آن وجود نداشت؛ این در حالی است که، مسئولان مربوطه بر این موضوع اصرار داشتند که کلاس‌های دانشجویان باید در پلدختر برگزار شود نه در منطقه دیگری.


این مسئله باعث شد دانشجویان دانشکده پرستاری پلدختر اواسط فروردین ماه با برگزاری تجمعی، اعتراض خود را نسبت به این مسئله اعلام کنند و به گوش مسئولان برسانند که نمی‌توان کلاس‌های آموزشی دانشجویان را در این شهر تشکیل داد. در این تجمع هیچ صحبت یا شعاری داده نشد و معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان به دانشجویان معترض قول داد که کلاس‌ها در پلدختر تشکیل نمی‌شود و دانشجویان این دانشکده را به دانشکده خرم آباد، الیگودرز و بروجرد انتقال پیدا می‌کنند؛ اما چند روز بعد در اطلاعیه‌ای اعلام شد که کلاس‌ها در شهر پلدختر تشکیل می‌شود.


در همین راستا چند روز بعد، دانشجویان معترض به برگزاری این کلاس‌ها در پلدختر مجددا تجمعی برگزار کردند، اما هیچ مقام مسئولی پاسخگوی اعتراض این دانشجویان نبود. به همین علت دانشجویان معترض به سمت استانداری استان لرستان رفتند و اعتراض خود را به گوش مسئولان استانداری رساندند و از سوی معاونت سیاسی استانداری به آنان قول داده شد به این مسئله رسیدگی شود.

بیشتر بخوانید:

تکلیف تشکیل کلاس‌های دانشگاه در پلدختر تا هفته آینده مشخص می‌شود / قول مساعد استانداری به دانشجویان



از سویی، ابوالفضل عباس زاده، معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی لرستان ۲۴ فروردین ماه اعلام می‌کند: بستر‌های لازم برای برگزاری کلاس‌های دانشکده پرستاری پلدختر در همین شهرستان فراهم شده است و ادامه کلاس‌های دانشجویان از دوم اردیبهشت ماه در ساختمان دانشگاه پیام نور پلدختر برگزار خواهند شد. با وجود اینکه دانشکده پرستاری پلدختر از ابتدا تعهدی در قبال تأمین خوابگاه پسران نداشته، خوابگاه دانشجویان پسری که در جریان سیل پلدختر محل اسکان خود را از دست داده اند، تا زمان پایان کلاس‌ها تأمین خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

بستر لازم برای تشکیل کلاس‌های دانشکده پرستاری در پلدختر فراهم شده / کلاس‌ها در دانشگاه پیام نور تشکیل می‌شود


با اینکه دانشجویان با برگزاری این کلاس‌ها در شهرستان پلدختر مخالف بودند، اما به ناچار تصمیم بر این شد که تا زمان بازسازی دانشکده تخریب شده، دانشجویان این دانشکده در دانشگاه پیام نور پلدختر به تحصیل خود ادامه دهند.


بعد از اینکه پرونده سیل لرستان تا حدودی بسته شد، بازسازی دانشکده پرستاری و فوریت‌های پزشکی پلدختر در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی لرستان قرار گرفت و با اینکه اعتبارات خاصی برای این مهم از سوی نهاد‌های ذیربط در نظر گرفته نشده بود، عملیات بازسازی دانشگاه آغاز شد.
طبق برنامه ریزی‌هایی که برای بازسازی این دانشکده در فاز اول شد، اکنون ۳ کلاس درسی این دانشکده بازسازی شده و آماده تحویل است و سلف سرویس آن نیز، تا آبان ماه به طور کامل آماده سازی می‌شود و دانشجویان می‌توانند از آن بهره ببرند. اما هنوز روند بازسازی و احیای این دانشکده ادامه دارد.

برای اطلاع از آخرین وضعیت بازسازی این دانشکده به سراغ علی فرهادی، جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان رفتیم. فرهادی با بیان اینکه دانشکده پرستاری پلدختر در جریان سیل ۱۰۰ درصد تخریب شد و غیرقابل استفاده بود، می‌گوید: در تلاشیم در فاز دوم بازسازی این دانشکده، برای ترم آینده (بهمن ماه) دانشجویان پرستاری و فوریت‌های پزشکی به دانشکده بازگردند و کلاس‌های آنان در این محل برگزار شود و تمام توان خود را در این جهت به کار گرفته ایم.   بازسازی و احیای این دانشکده با همکاری نیرو‌های جهادی دانشجویی و مردمی و خیرین صورت گرفته است. به این نحو که گل و لای موجود در این دانشکده در جریان سیل، به همت نیرو‌های جهادی تخلیه شد و برای بازسازی آن اعتباراتی نیز از سوی دانشگاه علوم پزشکی لرستان به این مهم اختصاص پیدا کرد و مابقی هزینه‌ها از محل کمک‌های خیرین و جهادگران تامین شد.  
جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان می‌کند: مسئله اصلی این است که در جریان سیل لرستان، برای مراکز دولتی و بهداشتی که خسارت دیدند، متاسفانه هیچ اعتباری در نظر گرفته نشده و حتی مکاتباتی که در این زمینه انجام دادیم به نتیجه‌ای نرسید.   فرهادی با اشاره به اینکه برای حصارکشی دانشکده نیز مناقصه‌ای در حال انجام است، اضافه می‌کند: کلاس‌های آموزشی دانشجویان دانشکده در تعدادی از کلاس‌های دانشگاه پیام نور پلدختر برگزار می‌شود و کلاس‌های بالینی آنان نیز طبق روال سابق، در بیمارستان برگزار خواهد شد. در زمینه اسکان این دانشجویان نیز بخش‌هایی از بیمارستان را به عنوان خوابگاه دانشجویی به دانشجویان پرستاری اختصاص داده ایم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری دانشجو مبنی بر اینکه آیا دلیل اصلی تخریب دانشکده در جریان سیل، فاصله کم آن با بستر رودخانه بوده است، می‌گوید: این ساختمان در ابتدا بیمارستان بوده و بعد‌ها تغییر کاربری به دانشکده داده است. برای احداث دانشکده جدید نیز زمینی از محل منابع طبیعی استان در نظر گرفته ایم و به محض تامین اعتبارات عملیات احداث ساختمان جدید دانشکده را در دستور کار قرار خواهیم داد، اما فعلا برای تامین فضای تحصیل دانشجویان پرستاری، به بازسازی این دانشکده پرداخته ایم.

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان تاکید می‌کند: از مسئولان کشور‌ی به خصوص وزارت کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی انتظار داریم در زمینه تخصیص اعتبارات به مناطق سیل زده به مسئله اعتبارات مراکز آموزشی و بهداشتی تخریب شده نیز توجه داشته باشند و تسهیلاتی برای جبران این خسارات در نظر گیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی لرستان استانداری لرستان سیل98 سیل لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۷۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، احمد چلداوی رئیس دانشگاه شاهد در نشست خبری این دانشگاه که ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه شاهد در سال ۱۳۶۹ با دستور امام خمینی تاسیس شد. این دانشگاه در ابتدا در چند رشته محدود فعالیت خود را آغاز کرد. قبلا دانشکده‌ها در سطح شهر پراکنده بودند و سپس همه تجمیع شده و در مجاورت مرقد امام خمینی مستقر شدند.

بیشتر بخوانید: دانشگاه‌های تحقیقاتی چگونه اقتصادهای منطقه‌ای را تقویت می‌کنند؟

وی افزود: این دانشگاه هم‌اکنون ۱۰ دانشکده دارد که ۴ دانشکده در حوزه پزشکی و ۶ دانشکده در حوزه‌های هنر، علوم انسانی، علوم پایه، کشاورزی، فنی-مهندسی و ... فعالیت می‌کنند. همچنین دانشکده داروسازی در حال تاسیس است. این دانشگاه هم‌اکنون ۳۸ رشته کارشناسی، ۴۰ رشته دکتری و ۲ رشته دکتری عمومی در پزشکی و دندانپزشکی دارد.

چلداوی خاطرنشان کرد: دانشگاه شاهد هم‌اکنون ۶ هزار دانشجو دارد. ۲ سال از فعالیت ما در دانشگاه شاهد می‌گذرد. اقدامات مهمی در این ۲ سال انجام شده است. برای مثال بودجه پژوهشی دانشگاه ۱۰ برابر شده است. پژوهش در اغلب دانشگاه‌ها به شدت مظلوم است. پژوهانه استادان هم ۱۰ برابر شده است‌. همچنین آزمایشگاهی با هزینه ۵ میلیارد راه‌اندازی شده است که دانشگاهیان می‌توانند از ابرکامپیوتر این آزمایشگاه استفاده کنند.

رئیس دانشگاه شاهد گفت: فرآیندهای مالی گرنت تسریع شده است. ۲۰ میلیون کمک هزینه خرید لپ تاپ به استادان اعطا کردیم. قراردادهای ارتباط صنعت در ۲ سال، ۱۷ برابر شده و مبلغ آن‌ها هم ۱۴ برابر شده است.از نظر پژوهشی رشد ۲ برابری داشته‌ایم. همچنین هزار متر مربع مرکز نوآوری راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: در زمینه فرهنگی دوره‌های مختلفی برای دانشجویان، استادان و کارکنان برگزار کرده‌ایم. برای مثال اردوهای راهیان نور و مشهد مقدس برکزار شده است. تحولاتی که در حوزه فرهنگی داشتیمدر ۲ شاخص فرهنگی بوده است که شامل سرانه فرهنگی و بودجه فرهنگی می‌شود، رتبه اول دانشگاه‌های گروه ب وزارت علوم را کسب کردیم. پذیرش دانشجو در این دانشگاه به صورت غیرمتمرکز است، به این معنا که ۴ برابر ظرفیت دانشگاه‌ برای مصاحبه به ما معرفی می‌شود. دو مرحله مصاحبه در این دانشگاه انجام می‌شود. ولایتمداری از مهم‌ترین فاکتورهای مصاحبه است. دانشگاه شاهد ملجأ و ماوای خانواده‌های ارزشی است که تمایل دارند فرزندانشان در دانشگاهی با سطح علمی خوب و محیط ارزشی پرورش داده شوند. در این سال‌ها فقط پذیرای دخترانی بوده‌ایم که به انتخاب خودشان حجاب برتر را انتخاب کرده‌اند.

وی تاکید کرد: سرانه مقالات بین‌المللی به ازای هر استاد، ۱.۵ است‌. ۳۴۴ عضو هیئت علمی در این دانشگاه مشغول به کار هستند. سرانه مقالات ISC، عدد ۱۵.۱ است که حدود ۵ هزار و ۳۰۰ مقاله می‌شود. تا پیش از این دوره دانشگاه شاهد خوابگاه متاهلی نداشت. در این زمینه برنامه‌ریزی کرده و مراحل نقشه‌برداری خوابگاه متاهلی در محوطه این دانشگاه در حال انجام است. دانشگاه شاهد سیاست‌زده نیست؛ اما منفعل هم نیست. این که دانشجویان دانشگاه شاهد در اغتشاشات شرکت نکردند به معنی انفعال نیست.

وی افزود: تا پیش از این دوره دانشگاه شاهد هیچ فعالیتی در سطح بین‌المللی نداشت؛ اما هم‌اکنون ۶۰ دانشجوی بین‌المللی داریم که از افعانستان، نیجریه و پاکستان آمده‌اند. همه این دانشجویان بورسیه شده‌اند. سال آینده از ۱۲ کشور شامل استرالیا، پاکستان، سوریه، عراق و افغانستان دانشجو خواهیم داشت که ۲۰۰ نفر خواهند شد. رویکرد دانشگاه شاهد در حوزه بین‌الملل درآمدزایی نیست بلکه هدف ما تربیت نیرو برای امام زمان است. بنیاد شهید هزینه بورسیه این دانشجویان را برعهده گرفته است.

چلداوی یادآور شد: قصد داریم ۲۰ هزار متر فضای آموزشی برای رشته پزشکی‌ در پردیس مرکزی دانشگاه اختصاص دهیم. همچنین دانشکده کشاورزی از محل فعلی جا به جا خواهد شد و در زمین‌های کشاورزی ساختمانی برای این دانشکده ساخته می‌شود. ساختمان فعلی دانشکده کشاورزی به دانشکده حکمرانی اختصاص داده خواهد شد.

رئیس دانشگاه شاهد خاطرنشان کرد: افزایش بودجه دانشگاه شاهد پارسال ۲۵ درصد بود و امسال حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است. با توجه به افزایش ۲۰ درصدی حقوق اساتید، این افزایش باید به حقوق اساتید اختصاص داده شود.

انتهای پیام/

عاطفه نظارتی‌زاده کد خبر: 1228275 برچسب‌ها دانشگاه شاهد

دیگر خبرها

  • واگذاری دیپلماسی علمی محور مقاومت به دانشگاه شاهد
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال
  • بودجه دانشگاه شاهد ۳۰ درصد افزایش یافته است
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • آخرین وضعیت ساختمان جدید اهدای خون مشتاق کرمان+تصویر
  • تخصیص ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به شبکه‌های بهداشت چابهار
  • جنگ غزه کلاس‌های درس دانشگاه کلمبیا را مجازی کرد
  • تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی
  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه
  • اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی بیمارستان بهلول گناباد