Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمدی جانشین بسیج جامعه پزشکی با اشاره به اقدامات بسیج جامعه پزشکی برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در مسیر پیاده روی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد:  بخشی از خدمات بسیج جامعه پزشکی در داخل کشور است و سعی کردیم با توزیع جغرافیایی مناسب نیروها علاوه بر زائران ایرانی به زائران اربعین حسینی که از کشورهای غربی همسایه و استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان وارد ایران و از مرزهای شرقی خارج می‌شوند، خدمت رسانی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی با بیان اینکه در راهپیمایی اربعین حسینی امسال روی آموزش بهداشت تأکید داریم، گفت: تیم‌هایی با حضور در محل طبخ مواد غذایی در موکب ها آموزش‌های لازم را به تهیه کنندگان غذای زائران ارائه می‌دهند تا مواد غذایی بهداشتی در اختیار زائران قرار گیرد.

جانشین بسیج جامعه پزشکی با اشاره به خدمات رایگان خدمات دندانپزشکی به زائرین اربعین حسینی اظهار کرد: در مرز مهران، شهر کربلا و در بین الحرمین خدمات رایگان اورژانس دندانپزشکی به زائران اربعین حسینی داده می‌شود تا ما در کنار سایر نهادهای بهداشت و درمان بتوانیم بخشی از وظایف خود را در برابر زائران اباعبدالله الحسین انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: استقرار ۱۰۰ موکب درمانی در مسیر راهپیمایی اربعین/ ارائه خدمات فیزیوتراپی و طب سنتی به زائران

در بسیج جامعه پزشکی بودجه دولتی نداریم

احمدی با اشاره به چالش تامین دارو و تجهیزات پزشکی اظهار کرد: یکی از نیازمندی های جدی بسیج جامعه پزشکی تامین دارو است، چرا که ما در بسیج جامعه پزشکی بودجه دولتی نداریم و هزینه‌ها را خیرین و اعضای بسیج جامعه پزشکی تامین می‌کنند و تامین هزینه های دارو و تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت‌های مالی است.

وی تصریح کرد: از خیرین و نهادهایی مانند وزارت بهداشت و هلال احمر درخواست داریم به بسیج جامعه پزشکی در تامین هزینه های دارو کمک کنند تا در در خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی دچار چالش نشویم.

بیشتر بخوانید: توصیه‌های ضروری در خصوص تغذیه و بهداشت در سفر اربعین

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۷۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱

امتداد - بانک مرکزی بنابر ثبت سفارش‌ها و اعلام اولویت‌ها و نظر وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، در طول سال ۱۴۰۲ برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی مجموعا بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارز تامین و پرداخت کرد که از رشد ۲۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ برخوردار است. همچنین تامین ارز کالاهای اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی سال ۱۴۰۱ حدود  ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از  ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

تامین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن ( ۱۴۰۱ ) از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا دیروز سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ نیز بیش از ۳ میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است. 

کالاهای اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و نهاده های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۴.۳ میلیارد دلار ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی در ۱۴۰۲
  • بسیج جامعه پزشکی مهاباد خدمات رایگان ارائه کردند
  • خدمات صادقانه و بی منت در منطقه سیدآباد مهاباد