Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید محسن مرتضوی عصر شنبه در نشست خبری اظهار داشت: در ۱۵ سال گذشته سه پایگاه اورژانس در شهرستان رفسنجان داشتیم که در حال حاضر این تعداد به ۲۰ پایگاه رسیده است که ۱۷ پایگاه در کل شهرستان اضافه کردیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در هر گوشه شهرستان که بخواهیم یک پایگاه اورژانس مستقر است، افزود: قرار است شش پایگاه دیگر نیز با توجه به جمعیت و گستردگی شهرستان اضافه کنیم که کارهای آن در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: از سال ۸۶ رشته فوریت‌های پزشکی در رفسنجان تدریس می‌شود و تمام پرسنل ما کاردانی رشته فوریت‌های پزشکی، کارشناسی رشته فوریت‌های پزشکی، پرستاری و ارشد اورژانس و رشته‌های مربوط به این کار هستند. یک نسل جدید آمبولانس و یک نسل کامل پرسنل جوان وارد سیستم شده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی رفسنجان ادامه داد: ساختمان مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه و شهرستان را راه‌اندازی کردیم که مرکز پایش و کنترل در این محل داریم که تمامی اورژانس‌های مراکز درمانی و اورژانس‌های پایگاه‌ها را از طریق دوربین رصد می‌کنند تا زمان رسیدن آمبولانس‌ها را علاوه بر آن ضبط تمام مکالمات انجام می‌شود همچنین ظرفیت‌های دیجیتال و اتوماسیون در دو هفته آینده به این سیستم اضافه می‌شود.

مرتضوی با بیان اینکه ۵۰ درصد آمبولانس‌های رفسنجان کمتر از سه سال تولید شده‌اند، تصریح کرد: در تمام بخش‌ها به ویژه آموزش‌های همگانی فعالیت داریم و تقاضا داریم با همکاری اصحاب رسانه در خصوص آموزش‌ها انگیزه ای ایجاد شود که مردم بتوانند هم در لحظات اولیه بحران کمک حال ما باشند و هم یک سری کارهای حیاتی در کار ما را مردم بدانند.

وی به طرح‌های پزشک خانواده و رایگان شدن هزینه حوادث ترافیکی اشاره کرد و در این زمینه گفت: اگرچه هزینه حوادث ترافیکی رایگان است اما در این خصوص معضلی داریم که افرادی با صحنه‌سازی اتفاقات غیرترافیکی را ترافیک مطرح می‌کنند و می‌خواهند هزینه درمان‌شان رایگان باشد که پرسنل ما زمانی که به این افراد نامه نمی‌دهند با توهین آن‌ها روبه رو می‌شوند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی رفسنجان ادامه داد: موضوع دیگر اینکه با افزایش هزینه‌های درمانی مردم در هزینه‌های درمانی ماندند و میزان مراجعه به پزشک کمتر شده که در این میان زمانی که به پزشک مراجعه نمی‌کنند صبر می‌کنند بیماری مزمن شود و بیمار وضعیت وخیمی پیدا کند و به اورژانس زنگ می‌زنند.

مرتضوی ادامه داد: گاهی با تماس‌هایی مواجه می‌شویم که غیر از گفته‌هایی است که طی تماس صورت گرفته و فقط می‌خواهند پرسنل را به محل بکشانند و متوجه می‌شویم فرد می‌خواست فقط یک سرم وصل کند لذا با توجه به اینکه در شهری که بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت شهری هفت آمبولانس دائما در حال خدمت‌رسانی هستند چنین تماس‌هایی  مشکلاتی به وجود می آورد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی رفسنجان یادآور شد: بیمار اورژانسی کسی است که اگر در مدت کوتاهی حداکثر تا یک ساعت به وی خدمات نشود یا فوت کند یا دچار عوارض ناتوانی، قطع عضو و... سایر عوارض برگشت ناپذیر شود مثلا بیمار قلبی، تصادفی، تشنج واقعی از بیماران اورژانسی به شمار می‌روند.

به گفته وی دستورالعمل در تمام دنیا است که از لحظه تماس همکار پاسخگوی ما فرد را راهنمایی کنند تا رسیدن آمبولانس بتواند کمک حال مریض باشد.

رئیس مرکز مدیریت حواث و فوریت‌های پزشکی رفسنجان تصریح کرد: مواردی هم داریم که فرد تنها تماس می‌گیرد و نام روستا را می‌برد و قطع می‌کند، دیگر هیچ آدرسی نداده و پرسنل نمی‌دانند کجا باید بروند سپس فرد تماس گیرنده به ما مراجعه می‌کند و شاکی می‌شود.

مرتضوی با اشاره به شلوغی خیابان‌ها و ترافیک در زمان پیک افزود: در بهترین حالت زیر هشت دقیقه باید به محل برسیم.

وی بیان داشت: هر آمبولانس حدودا یک ساعت درگیر کار یک مریض است و دوباره باید آماده عملیات شود اگر فرهنگسازی نشود ما در این قضیه دچار مشکل می‌شویم مردم باید همکاری خوبی داشته باشند و کار ما را به واقع باور کنند. گاهی فکر می‌کنند پرسنل ما از مأموریت فرار می‌کنند در صورتی که امکان فرار نیست چون صوت تمام تماس‌ها رصد شده و به مراجع قانونی اعلام می‌شود در بدترین حالت هم امکان ندارد همکار ما مأموریت نرود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی رفسنجان با بیان اینکه آمار حوادث ترافیکی در شمال استان و بالاخص رفسنجان بالاتر از میانگین استان و کشور است، تصریح کرد: متاسفانه مزاحم های تلفنی با اورژانس زیاد است.

کد خبر 4737976

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان رفسنجان اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر قزوین گردشگری گرگان هفته دفاع مقدس شیراز خطبه های نماز جمعه مرز مهران آتش نشانی ایلام شهرکرد یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۷۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صاعقه ومصدومیت شدید مرد رفسنجانی

    به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان روابط عمومی اورژانس رفسنجان اعلام کرد: این حادثه عصر امروز رخ داد وفرد آسیب دیده با کمک یک دستگاه آمبولانس از پایگاه احمدآباد اورژانس رفسنجان به مرکز درمانی علی ابن ابیطالب(ع) منتقل شد.

 

دیگر خبرها

  • برقراری ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • ثبت بیش از ۲۰۰۰ مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری
  • ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری
  • ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال و بختیاری
  • واژگونی اتوبوس در میمه با ۱۲ مصدوم
  • یک کشته در برخورد تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان
  • صاعقه ومصدومیت شدید مرد رفسنجانی