Web Analytics Made Easy - Statcounter

نکته تلخ ماجرا برای بی بی سی و دیگر رسانه‌هایی مثل ایران اینترنشنال این است که حنای سیاست «تفرقه بینداز و حکومت کن»، دیگر رنگی ندارد و چه مردم ایران و چه مردم عراق، اسیر این شایعه‌پراکنی‌ها نمی‌شوند.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در اعتراضاتی که هفته گذشته در کشور عراق برگزار شد، فارغ از چرایی آغاز تظاهرات، نکته قابل تأملی که وجود دارد، نحوه پرداختن رسانه‌هایی همچون بی بی سی و ایران اینترنشنال به این ماجرا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 تخریب وجهه ایران نزد مردم عراق، از اهدافی بود که این رسانه‌ها با آغاز اعتراضات دنبال می‌کردند.

تاکتیک نخ‌نما شده

یکی از روش‌هایی که رسانه‌های وابسته به غرب در این رابطه به کار بستند، پخش اخبار دروغ، مبنی بر حضور نیروهای ایرانی در عراق، برای سرکوب معترضان عراقی بود.

به طوری که آمدنیوز و ایران اینترنشنال، به طور ویژه‌ای فعالیت خود را بر مخابره و القای این خبر به مردم ایران متمرکز کرده بودند.

البته این اولین باری نبود که رسانه‌های معاند ملت ایران و عراق از این شیوه مضحکی استفاده می‌کردند. مشابه همین شایعه در فتنه ۸۸ ایران نیز وجود داشت. در ایام فتنه سال ۸۸، رسانه‌هایی مثل بی بی سی با پخش تصاویر نیروهای انتظامی و بسیج، مدعی آن بودند که ایران برای برخورد با فتنه‌گران، نیروهای حزب‌الله لبنان را به خیابان‌های تهران آورده است.

 

 

بعنوان مثال یکی از تصاویری که آن روزها در رسانه‌های خارج نشین و حامی فتنه  پخش می‌شد، عکس مهدی نوروزی-که در نبرد با نیروهای داعشی در سامرا به شهادت رسید-بود. این رسانه ها با انتشار تصویر شهید مهدی نوروزی، او را از نیروی های حزب الله لبنان جا زده بودند.

تلاش‌های بیهوده

تلاش این رسانه‌ها برای تفرقه بین ملت ایران و عراق محدود به این ماجرا نمی‌شود. در چند سال گذشته، همزمان با فرا رسیدن ایام اربعین امام حسین علیه‌السلام، بی بی سی و امثالهم نیز حجم فعالیت خود را در به حاشیه کشاندن حماسه اربعین و همچنین تحت‌الشعاع قرار دادن برادری مردم ایران و عراق، چندین برابر می‌کنند.

در یکی از این موارد، روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» در گزارشی از خطر تعرض زائران ایرانی، با بانوان عراقی خبر داده بود.

در آبان‌ماه سال گذشته نیز بی بی سی در گزارشی تحت عنوان «تأثیر مراسم پیاده روی اربعین بر جامه عراق»، پیاده روی اربعین را که هر ساله مشتاقان امام حسین را میلیونی به کربلا می‌کشاند، مختل کننده اقتصاد عراق دانسته بود. تا با این روش مردم عراق را به پیاده روی اربعین بد بین کند.

امسال نیز در آستانه مراسم اربعین، بی بی سی طی گزارشی کذب، اعلام کرد که روحانیون شیعه عراق دختران نوجوان را [در قبال دریافت پول] به صیغه مردان بزرگ‌سال در می‌آورند. تا شاید بتواند وجهه روحانیون و به طور کلی اسلام را نزد مردم عراق تخریب کنند.

 

انکار واقعیت

با آنکه پس از سخنرانی شب جمعه نخست وزیر عراق در ارتباط با تظاهرات اخیر، اعتراضات فروکش کرده و شهر ها در آرامش به سر می‌بردند، بی‌بی‌سی در گزارشی مدعی شد که سخنان «عبدالمهدی» کمکی به فرو نشاندن بحران نکرده است. بی بی سی از طرفی با دروغ‌پردازی ماجرا را وارونه نشان می‌دهد و از طرفی دیگر نیز دست به انکار واقعیت می‌زند.

آنچه که مشخص است این است که مانند همیشه، تلاش رسانه‌های غرب برای ایجاد اختلاف بین مردم ایران و عراق با شکست مواجه شده و هم ملت ایران و هم عراقی‌ها، بیش از پیش بر برادری خود تاکید می‌کنند.

نکته تلخ ماجرا برای بی بی سی و دیگر رسانه‌هایی مثل ایران اینترنشنال این است که حنای سیاست «تفرقه بینداز و حکومت کن»، دیگر رنگی ندارد و چه مردم ایران و چه مردم عراق، اسیر این شایعه‌پراکنی‌ها نمی‌شوند.

منبع: رجا نیوز

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حاشیه های سیاسی عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۸۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اذعان رسانه‌های عبری: حزب‌الله دست برتر را در جبهه شمالی دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه‌های عبری زبان با اشاره به عملیات مهم نیروهای حزب الله لبنان طی روز گذشته در جبهه شمالی و ساقط کردن پهپاد هرمس ۴۵۰ گزارش دادند: ما با مشکل بزرگی رو به رو هستیم.

در ادامه این گزارش‌ها تاکید شده است: ما دست برتر را در حریم هوایی لبنان از دست داده‌ایم. این مساله به صورت گسترده‌ای به ضرر ما در زمینه جمع آوری اطلاعات خواهد بود.

رسانه‌های عبری اضافه کردند: بعد از گذشت نیمی از سال و تداوم درگیری با حزب الله این نیروها دست برتر را دارند و زمان تغییر این مفهوم فرا رسیده است.

رسانه‌های عبری زبان روز گذشته نیز به شکست این رژیم در جنگ با حزب‌الله لبنان در شمال سرزمین‌های اشغالی اذعان کردند.

این رسانه‌ها اعلام کردند که رژیم صهیونیستی جنگ را در جبهه شمالی باخته است؛ چرا که ۶۲ هزار نفر از این منطقه‌ها تخلیه شده و به هتل‌ها و آپارتمان‌ها منتقل شده‌اند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی ضمن اشاره به شکست مداوم تل آویو در برابر حزب‌الله لبنان از آغاز جنگ در جبهه شمالی، اعلام کردند که نزدیک به ۳۰ هزار شهرک‌نشین به خواسته خود این منطقه‌ها را ترک کرده‌اند.

لازم به ذکر است سخنگوی ارتش اشغالگر صهیونیستی روز گذشته اعلام کرد که پهپاد مذکور پس از اصابت موشک زمین به هوا در داخل لبنان سقوط کرد.

رسانه‌های صهیونیستی هم گزارش دادند که یک فروند موشک زمین به هوا به سمت یک هواپیمای بدون سرنشین این رژیم که در حریم هوایی لبنان پرواز می‌کرد شلیک شد.

نیروهای حزب الله پیشتر نیز چندین پهپاد صهیونیستی از جمله پهپادهای نوع هرمس ۴۵۰ را ساقط کرده بودند.

کد خبر 6085146

دیگر خبرها

  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • تغییر تاکتیک حزب‌الله مقابل رژیم صهیونیستی
  • اذعان رسانه‌های عبری: حزب‌ الله لبنان دست برتر را در جبهه شمالی دارد
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • حزب الله لبنان: «وعده صادق» بازدارندگی تل‌آویو را از بین برد
  • اذعان رسانه‌های عبری: حزب‌الله دست برتر را در جبهه شمالی دارد
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکایی را از سر می‌گیریم
  • شوخی بامزه بلاگر عراقی با تشابه اسمی ایران و عراق وایرال شد+ ویدئو
  • حزب‌الله تجهیزات جاسوسی تازه تعویض‌شده یک پایگاه اسرائیلی را دوباره منهدم کرد