Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان دامپزشکی کشور و دبیرکل منطقه آسیا، اقیانوسیه و خاور دور (OIE) با بیان اینکه اینکه آمریکایی ها می گویند تحریم‌ها شامل مواد دارویی و غذایی نمی‌شود کذب محض است، تصریح کرد: وقتی نمی‌توانیم ارز جابجا کنیم یعنی نمی‌توانیم واکسن و داروهای لازم دیگر را وارد کنیم و امنیت غذایی ما مورد تهدید قرار می‌گیرد که با فعالیت‌های اخیر خود این تحریم ها را بی‌اثر کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، علیرضا رفیعی پور صبح امروز در نشستی خبری اظهار کرد: روز ۱۴ مهر روز ملی دامپزشکی را تبریک می‌گویم، ما جمعیتی حدود ۴۰ هزارنفری در ۳۲ اداره کل سراسر کشور هستیم.

وی افزود: طی سال گذشته با توجه به اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال رونق تولید معرفی کردند و بیش از یک سال است در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم، اقداماتی که در یک سال گذشته انجام دادیم به رونق تولید رسیده‌ایم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: سال ۹۷ و شش ماه اول سال ۹۸ در کاهش بیماری استراتژیک دامی و بیماری‌های مشترک بین دام و انسان بسیار موفق بودیم و این کمک به تولید داخلی است.

رفیعی پور عنوان کرد: با کنترل بیماری‌های حاد دامی بین ۳۵ تا ۷۵ درصد کاهش بیماری‌ها را داشتیم و این مسئله موجب کاهش هزینه‌های تولید برای تولیدکننده‌های داخلی داشت به‌گونه‌ای که تولیدات دامی کشور به بیش از ۱۵ میلیون تن رسید.

وی خاطرنشان کرد: برای تولیدات دامی نیاز به نهادینه هایی داریم که بسیار اهمیت دارد و باوجوداینکه در شرایط تحریم بودیم اما همیشه تا شش ماه جلوتر نیاز کشور را تأمین می‌کنیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: سازمان دامپزشکی در ۳ حوزه بهداشتی و کنترل بیماری‌ها دام و طیور، نظارت بر فرآورده‌های تولیدی و وارداتی دامی از مزرعه تا سفره مردم، تشخیص سلامت فرآورده‌های دامی در آزمایشگاه‌ها فعالیت دارد.

رفیعی پور اضافه کرد: سازمان دامپزشکی به بیش از ۴۰۰ هزار مرکز از حوزه تولید، توزیع، نگهداری و عرضه برای تضمین امنیت مردم از بیماری‌های دامی خدمات ارائه می‌دهد.

وی بیان کرد: ما به مردم داخل و خارج به‌عنوان مصرف‌کننده تضمین کیفیت محصولات دامی و طیور را می‌دهیم و ۳ میلیون تن محصولات مختلف صادراتی داریم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار کرد: ما در شرایط تحریم توانسته‌ایم حتی موفق‌تر از شرایط تحریم باشیم و با امید به آینده نیات شوم دشمنان در ایجاد جنگ اقتصادی را بی‌اثر کنیم.

رفیعی پور افزود: طرح ملی ارتقا کیفی گوشت و مرغ امروز در ۱۴ استان کشور افتتاح می‌شود و تلاش داریم محصولی باکیفیت برای صادر به کشورهای اروپایی و اوراسیایی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: لبنیات و برخی اقلام مختلف فرآورده‌های دامی به‌تمامی قاره‌های دنیا صادر می‌شود، با این طرح جدید حدود ۳۸ کشتارگاه در کشور آماده تولید گوشت مرغ را با کیفیت A و A+ هستند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور عنوان کرد: هرمزگان از استان‌های پاک کشور حساب می‌شود، امسال برای اولین بار با کشور چین پروتکلی امضا کردیم که صادرات میگو در لیست مجاز به صادرات به چین رفت.

رفیعی پور افزود: بیماری لکه سفید میگو بیش از یک دهه است که مهمان مزارع کشور است و خسارت می‌زند، باید کاری کنیم که در کنار حضور این ویروس فعالیت کنیم، این ویروس برای بروز کردن نیاز به تنش دمایی و شوری دارد که اگر این دو تنش کمتر از حد استاندارد باشد ویروس فعال می‌شود و با اقدامات بهداشتی و مدیریت این تنش‌ها می‌توان از فعال شدن این ویروس جلوگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: تحریم رسماً توسط دولت آمریکا اعمال‌شده و اعلام اینکه تحریم‌ها شامل مواد دارویی و غذایی نمی‌شود کذب محض است، وقتی نمی‌توانیم ارز جابجا کنیم یعنی نمی‌توانیم واکسن و داروهای لازم دیگر را وارد کنیم و امنیت غذایی ما مورد تهدید قرار می‌گیرد که با فعالیت‌های اخیر خود این تهدید را بی‌اثر کردیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور عنوان کرد: دستورالعمل‌های جدید در حوزه قاچاق به‌گونه‌ای است که شرایط را برای قاچاقچیان سخت و هزینه قاچاق را زیاد کرده است، در حوزه فرآورده‌های خام دامی قاچاقی صورت نمی‌گیرد.

رفیعی پور تصریح کرد: خوشبختانه در طی سال‌های گذشته داروهای دام و طیور بیش از ۹۷ درصد در کشور تولید می‌شود، در حوزه واکسن دامی نیز بیش از ۹۶ درصد در کشور تولید می‌شود اما در حوزه طیور متأسفانه حداکثر ۳۰ درصد تولید داخلی داریم و این موضوع از مواردی است که بابت آن در یک سال تحریم سختی‌های بسیاری کشیدیم که تلاش داریم در آینده‌ای نزدیک به درصد بالاتری از تولید برسیم.

وی اضافه کرد: شرایط قرنطینه هرمزگان به دلیل واردات صدها هزار تن محصول مطلوب است که اگر این‌طور نبود با طغیان بیماری‌ها مواجه می‌شدیم اما حتماً نیاز به پیشرفت بیشتری دارد که برای ارتقای آن تلاش بیشتری خواهیم کرد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: وقتی آب‌شیرین‌کنی تعبیه می‌شود تمامی استعلامات کامل گرفته می‌شود و از این بابت جای نگرانی نیست.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور نیز در این نشست اظهار کرد: قریب ۶ هزار مرکز درمانی دامپزشکی، ۳۰۰ واحد آزمایشگاه تشخیص دامپزشکی، هزار مرکز واکسیناسیون دام، دو هزار واحد داروخانه دامی در کشور داریم و ۷ هزار نفر به‌عنوان مسئولین بهداشتی بر این مراکز نظارت می‌کنند.

محمدرضا صفری افزود: ممکن است مرغ تولیدشده خط دو در طرح ملی ارتقا کیفی گوشت و مرغ که امروز در ۱۴ استان کشور افتتاح می‌شود ممکن است قدری گران‌تر از مرغ معمولی باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گوشت مرغ استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۸۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف، ضبط و معدوم سازی حدود ۱۹ تن انواع مواد خام دامی

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از همدان به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند، حسن توکلی سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند در تشریح خبر "کشف، ضبط و معدوم سازی حدود ۱۹ تن انواع مواد خام دامی در سال ۱۴۰۲ در نهاوند" گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان اسفند ماه بیش از ۶ هزار و ۵۵۲ واحد بازرسی و ضبط معدوم سازی حدود ۱۹ تن انواع مواد خام دامی از مراکز تولید، نگهداری، حمل و عرضه فرآورده های خام دامی در سطح شهرستان نهاوند صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه مواد خام دامی فاسد کشف شده شامل انواع گوشت قرمز و مرغ گرم و منجمد بوده است، افزود: هنگام بازرسی و نظارت کارشناسان بر مراکز عرضه و فروش فرآورده‌های خام دامی شهرستان، این مواد جمع‌آوری و ضبط شده است که از شهروندان عزیز درخواست می‌شود از خرید هرگونه مواد خام دامی فله‌ای و یا در بسته‌های بدون مشخصات و برچسب خودداری کنند و در هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای محصولات توجه کنند.

توکلی در ادامه اظهار داشت: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه مواد پروتئینی از ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ در سطح مراکز توزیع و عرضه انواع مواد خام دامی در شهرستان ادامه دارد. ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ

وی تصریح کرد: در این طرح ۲ اکیپ ثابت و ۲ اکیپ سیار شامل کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی از ۳۵۰ واحد مراکز تولید، توزیع، نگهداری، حمل و عرضه انواع فرآورده های خام دامی در سطح شهرستان در دو نوبت صبح و عصر به صورت مستمر بازدید و نظارت صورت می‌گیرد.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند در پایان گفت: از همشهریان محترم تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی مراتب را از طریق شماره تلفن ۰۸۱۳۳۴۲۹۱۲۶ یا به سامانه ۱۵۱۲ ارتباط مردمی دامپزشکی گزارش دهند.

خبرنگار: محمدحسین میرزائی

انتهای خبر/

کد خبر: 1225463 برچسب‌ها دامپزشکی

دیگر خبرها

  • بیماری دامی در مازندران کاهش یافت
  • امحا۳۰۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی در مشهد
  • ۲۹۶ هزار واکسیناسیون رایگان دام سبک و سنگین در خوشاب
  • کشف، ضبط و معدوم سازی حدود ۱۹ تن انواع مواد خام دامی
  • نظارت بهداشتی دامپزشکی کاشمر بر تولید ۴۳ هزار کیلو گوشت قرمز در نوروز
  • ضبط ۸ هزار و ۸۰۰کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی
  • انجام بیش از ۵ هزار بازدید بهداشتی در طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی
  • کاهش ۶۴درصدی بیماری دامی در مازندران
  • کاهش ۶۴ درصدی بیماری دامی در مازندران
  • فعالیت حدود دو هزار نفر در زنبورستان‌های چهارمحال و بختیاری