Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، کشورهای عضو سازمان جهانی دریانوردی(IMO) تصمیم گرفته‌اند قانون سوخت با سولفور کمتر از نیم درصد را تا سال 2020 اجرایی کنند که بر اساس یک استراتژی اولیه پنج ساله کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از سوی کشتی‌ها مدنظر قرار گرفته است، اما آنچه مهم است اینکه طراحی پالایشگاه‌ها اصولاً برای محصولات گران‌تر مانند گاز، بنزین و سوخت هواپیما است و سوخت سنگین دریایی یک محصول نیست، بلکه ضایعات پالایشگاهی است که باید دفع شود تا در روند تولید محصولات دیگر دچار مشکل نشود و گفته می‌شود پالایشگاه‌های دنیا اکثراً به علت ارزش‌افزوده معتدل در مقابل سرمایه‌گذاری هنگفت برای تجهیزات جدید مانند کوک کراکر علاقه‌ای به تولید سوخت با سولفور بالا ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به احتمال اجرایی نشدن قانون مذکور در موعد مقرر برخی کشورها خواستار به تعویق افتادن الزام اجرای آن شده‌اند، وزیر نفت کشورمان نیز در این باره گفته است: بخشی از سوخت کم‌سولفور در پالایشگاه‌های کشور تولید می‌شود، بخشی نیز از بازار تهیه می‌شود. اگر کشتی‌ها نتوانستند سوخت کم‌سولفور خود را تامین کنند IMO یک ماده‌ای در نظر گرفته که چنانچه یک کشتی با تلاش متعارف نتوانست سوخت کم‌سولفور تامین کند می‌تواند از سوخت با سولفور بالا استفاده کند.

در این ارتباط حمید حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با بیان اینکه ما برای تولید سوخت کم سولفور در کشور بشدت مشکل داریم، اظهار داشت: باید میزان سولفور نفت کوره از 3.5 درصد به نیم درصد برسد و این چیزی نیست که براحتی امکان‌پذیر باشد. باید نفت و پالایشگاه‌ها تغییر و ارتقا یابند.

وی افزود: کشتی‌های ما سالانه به 2 میلیون تن نفت کوره نیاز دارند و سالانه 15 میلیون تن نیز به بازارهای منطقه و عمدتا جهت بانکرینگ در فجیره صادر می‌کنیم که اگر میزان سولفور این نفت کوره کاهش نیابد، دچار مشکل می‌شویم.

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی تصریح کرد: اگر نخواهیم از مازوت برای کشتیرانی استفاده کنیم باید بازار دیگری برای آن پیدا کنیم و یا اینکه نفت کوره را با گازوئیل با سولفور کم مخلوط کنیم تا میزان سولفور کاهش یابد که این هم اقتصادی نیست.

 وی با بیان اینکه تامین نیاز داخل به عهده پالایشگاه‌های کشور گذاشته شده، گفت: در حال حاضر تغییراتی در پالایشگاه شازند اراک داده شده تا بتواند ظرف 2 تا 3 ماه آینده سوخت با سولفور کم تولید کند و از طرف دیگر دنبال طرح‌هایی هستند که پروژه را به بخش خصوصی واگذار کنند و خود کشتی‌ها نیز می‌توانند تاسیساتی نصب کنند که میزان سولفور را کم کنند.

حسینی ادامه داد: علاوه بر موارد مذکور، کشورهای دنیا مثل روسیه پیشنهاد کردند که اجرای این کنوانسیون چند سال عقب بیفتد چون همه کشورهای منطقه از جمله عربستان، امارات و عمان و بحرین نیز همین مشکل را دارند و شاید تنها هند و  قطر در این زمینه کمتر مشکل دارند.

وی یادآور شد: ممکن است راه حل بینابینی هم پیدا کنند و گفته شود فعلا میزان سولفور تا یک و نیم درصد کاهش یابد و در مرحله بعد به نیم درصد برسد، در هر حال همه کشورها دچار این مشکل هستند و این باعث می‌شود قیمت‌ها به شدت افزایش یابد.

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که حداکثر ذخیره سازی برای کشتی‌ها و هواپیماها انجام شود، قیمت‌ها در داخل کشور مقرون به صرفه‌تر است. ضمن اینکه کشتی‌هایی که در لیست تحریم نیستند نیز می‌توانند سوخت مورد نیاز خود را از بازار منطقه تامین کنند اما قطعا هزینه‌ها بالاتر می‌رود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران پتروشیمی کشتی گاز نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۹۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«لولوی» حسن یزدانی پیدا شد!

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، منصور برزگر در حاشیه مراسم انتخاب برترین‌های ورزش ایران در جمع خبرنگاران در مورد وضعیت کشتی آزاد ایران در المپیک پاریس بیان کرد: من در تمرینات کشتی نیستم اما بر اساس آنچه که از طریق تلویزیون مشاهده می‌کنم باید مقداری روی نفس‌ها و استقامتشان کار کنند. امیدواریم که در المپیک انتظارات مردم را برآورده کنند چون ملت ایران از کشتی توقع مدال دارند. اینکه بگویند پایم درد می‌کند، دستم درد می‌کند، آماده نیستم، مردم کاری ندارند و آنها مدال می‌خواهند.

برزگر در مورد حذف تیلور از حضور در المپیک پاریس گفت: به هر حال تیلور سن به هر حال سن تیلور بالا رفته بود این فردی هم که توانسته او را شکست داده ما هیچ اطلاعاتی از او نداریم. خوشحالیم که تیلور در آمریکا حذف شد البته نباید فکر کنیم که در این وضع خالی شده است چون فردی که اکنون به جای تیلور به المپیک می‌آید همه را شکست داده و حتی تیلور را هم شکست داده است. باید فیلم‌های کشتی این کشتی‌گیر جدید را آنالیز کنند. نمی‌دانم تصمیم کمیته فنی چگونه است و قرار است چه کسی در این وضع به المپیک برود اما اگر قرار است حسن یزدانی به المپیک برود امیدوارم که مدال طلا بگیرد و کشتی ایران صاحب دو طلا شود.

او در پاسخ به این پرسش که حذف تیلور به حسن یزدانی کمکی هم می‌کند؟ تصریح کرد: صد در صد از لحاظ روحی تاثیر زیادی دارد چون تیلور برای حسن یزدانی تبدیل به لولو شده بود. و با توجه به مسائل مطرح شده در رسانه‌ها نیز از لحاظ روحی روی او تاثیر می‌گذاشت.

برزگر در مورد اینکه به نظر می‌رسید کادر فنی ایران خیلی خوب تیلور را آنالیز نکرده بودند چون الان یک کشتی گیر آمریکایی اومد او را به راحتی شکست داد، تاکید کرد: من باید یه انتقاد کلی داشته باشم کشورهایی مانند ژاپن، روسیه و آمریکا بسیار خوب کار می‌کنند زمانی که کشتی ها برگزار می‌شود یک تیم از آنها در بالای سالن حضور دارند و فقط فیلم می‌گیرند. من هم موافقم که ما می‌توانستیم تیلور را راحت شکست دهیم به شرطی که روی آن کار می‌کردیم و آنالیز انجام می‌دادیم. الان آنالیزور ما چه کسی است و چه زمانی دیدید که کشتی به مسابقات برود و یک تیم آنالیزور نیز همراه آنها حضور داشته باشد. آیا افرادی که اثرگذار هستند همراه تیم کشتی به مسابقات می‌روند؟

کد خبر 847109 برچسب‌ها ویژه ورزشی دیوید تیلور- کشتی گیر آمریکا حسن یزدانی -کشتی

دیگر خبرها

  • «لولوی» حسن یزدانی پیدا شد!
  • کل‌کل خنده‌دار پدر و پسر کشتی ایران بر سر استقلال و پرسپولیس (فیلم)
  • ببینید | کل‌کل خنده‌دار پدر و پسر کشتی ایران بر سر استقلال و پرسپولیس
  • برزگر: به‌راحتی می‌شد تیلور را شکست داد 
  • چشم کاروان ایران در المپیک به عملکرد گوش شکسته‌ها
  • ◄ 6 ماشین هیبریدی در ایران؛ از سدان تا شاسی بلند
  • تاکید کریمی‌قدوسی بر ادعایش: برای سوخت کلاهک هسته‌ای، جمهوری اسلامی «نصف روز» زمان لازم دارد!
  • تعداد سهمیه‌های کاروان المپیک به ۱+۳۱ رسید
  • استقبال گرم از رئیس‌جمهور در پاکستان چه معنایی دارد؟!
  • ماجرای موشکی که جلوی چشم رهبری از آب بیرون آمد