Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@13:47:58 GMT

گفت‌وگو حلقه گمشده در خانواده‌ها است

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۵۹۹۰۰

گفت‌وگو حلقه گمشده در خانواده‌ها است

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ در این جلسه که روز گذشته، 13 مهرماه با نظارت واحد مشاوره امور بانوان و خانواده فرمانداری اسلامشهر و با همکاری انجمن جامعه‌شناسی ایران و معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در سالن جلسات فرمانداری اسلامشهر برگزار شد؛ عالیه شکربیگی، استاد دانشگاه تهران و ناظر علمی انجمن جامعه‌شناسی ایران در سخنانی بیان کرد: در طرح ملی گفت‌وگوی خانواده که هم اکنون در 30 استان کشور در حال اجراست، پس از اجرای دوره مقدماتی، افراد به عنوان تسهیل‌گران سطح یک وارد محلات خواهند شد و به بررسی در زمینه موضوعات گوناگون در رابطه با جوانان و نوجوانان، خانواده و سالمندان خواهند پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه به تشریح تکنیک‌ها و راه‌های ایجاد انگیزه گفت‌وگو در جامعه پرداخت و گفت: هنوز مفهوم سالار بودن در جامعه ما به چشم می‌خورد و ستیزه‌جویی را عامل غالب در گفت‌وگوها می‌دانیم؛ ارتباطات افراد جامعه با هم ناقص بوده و گفت‌وگو حلقه گمشده در خانواده‌ها است.

استاد دانشگاه تهران، احترام کامل، آماده دریافت و باز بودن ذهن، آرامش و پرهیز از شتاب، حمایت خلاق در عین خویشتنداری، جویندگی و نظاره‌گر بودن بر صحبت طرف مقابل را از شرایط گفت‌وگو برشمرد.

در این برنامه که بخشدار مرکزی و نمایندگان ارگان‌ها، نهادها و اصحاب رسانه نیز حضور داشتند، مصطفی زینت‌بخش، معاون برنامه‌ریزی و اداری و مالی فرماندار اسلامشهر در سخنانی به بیان عوامل فرهنگ‌سازی و بنیان خانواده و سیره زندگی اهل بیت(ع) پرداخت.

نسرین ذوالقدر

منبع: ایکنا

کلیدواژه: کارگاه آموزشی طرح ملی گفت وگوی خانواده اسلامشهر ایکنا نبأ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۹۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مهم شبکه خانواده در حل بسیاری از مسائل جامعه

همایش "دانشگاه دوست‌دار سلامت خانواده" به نقش محوری خانواده در جامعه ایرانی پرداخت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، فاطمه قاسم‌پور رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس یازدهم در همایش دانشگاه دوست‌دار سلامت خانواده که به مناسبت هفته سلامت در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی استان قم برگزار شد، اظهار داشت: در تمام سیاست‌گذاری‌ها باید مراقب نهاد خانواده باشیم.

وی با اشاره به اینکه در نگاه دیگری، خود خانواده یک نهاد کنشگر بوده و در حل مشکلات کشور می‌تواند اثرگذار باشد، بیان کرد: نباید خانواده را تنها یک نهاد دریافت کننده خدمات ببینیم بلکه خانواده می‌تواند مسائل حکومت را نیز حل کند.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس یازدهم با بیان اینکه استفاده از واژه حکمرانی به معنای استفاده از تمام بازیگران جامعه است، گفت: باید به سمت مفهومی حرکت کنیم که نهاد خانواده بتواند در حکمرانی نقش آفرینی کند.

وی با اشاره به اینکه خانواده ایرانی در جامعه دارای ارزش‌ها و هنجارهای مختلفی است، افزود: در موضوع کرونا اثبات شد که خانواده ایرانی همچنان دارای ارزش‌ها است.

نقش دانشگاه در تعامل بین دولت و خانواده

 سلیمی عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده نیز در این همایش اظهار داشت: شبکه تعاملی و مفهومی سه گانه سلامت، خانواده و حکمرانی باید مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه می‌تواند در تعامل دولت و خانواده نقش آفرین باشد، تصریح کرد: شبکه خانواده می‌تواند بسیاری از نیازهای عمومی جامعه را مرتفع کند.

عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده با بیان اینکه ابر چالش خانواده با مسئله جنسیت و عدالت جنسی است، افزود: در موضوع سلامت خانواده نباید از کنار چالش‌های موجود به راحتی عبور کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید خانواده به صورت کلان دیده شود، خاطرنشان کرد: اگر این نگاه کلان وجود داشته باشد قطعا سیاست‌گذاری‌ها نیز تغییر پیدا خواهد کرد.

سلیمی با بیان اینکه موضوع خانواده را باید از جریانات سیاسی جدا کنیم، بیان کرد: اگر نهادهای علمی بتوانند تحلیل درستی به سیاست‌گذار ارائه دهند در عرصه سیاست‌گذاری در عرصه خانواده می‌توانیم شاهد تحول باشیم.

سلامت معنوی میان نسل جدید ترویج شود

احمری نیز در نخستین همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده اظهار داشت: نخستین اصل سلامت معنوی شادی و نشاط است.

وی با اشاره به اینکه سلامت معنوی متشکل از توکل و امید است، بیان کرد: سلامت معنوی دارای یک طیف مشخص و در مسیر رو به رشد قرار دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم با بیان اینکه در کشور اسلامی، معنویت اسلامی است، عنوان کرد: یکی از مشکلات موجود در ارتباط با معنویت این است که تعریف واحدی از معنویت فراهم نشده است.

وی با اشاره به اینکه شیوه مراقبت از سلامت معنوی از خود سلامت معنوی مهم‌تر است، افزود: بالاترین نعمتی که خداوند برای قلب سلیم قرار داده، بخشش است.

احمری با بیان اینکه خانواده باید به حیات پاک و قلب سلیم برسد، گفت: برای تحقق این هدف باید تمام ارکان خانواده به صورت یک سو حرکت کنند و برای این موضوع باید خداوند در خانواده حاکم شود.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌ها باید به سمت توانمندسازی در این مسیر بروند، اظهار داشت: سلامت معنوی باید با ابزار جدید برای نسل جدید جا بیافتد و نمی‌توان به همان روش اجدادی این موضوع را دنبال کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم بیان کرد: ابزار جدید به معنی تغییر خداوند و یا دین خداوند نیست بلکه به این معناست که باید شیوه بیان راه رسیدن به خداوند تغییر پیدا کند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • نقش مهم شبکه خانواده در حل بسیاری از مسائل جامعه
  • لزوم تدبیر جدی برای پرداخت مطالبات پزشکان خانواده
  • سلامت زیر بنا و اساس جامعه است
  • نقش مهم حمایت والدین در سلامت روانی و احساسی فرزندان
  • جهانگیر الماسی: غرب جامعه ایرانی را هدف گرفته است
  • خانواده حساس‌ترین قطب یک جامعه است
  • ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد
  • وقتی که سلامت جامعه از مسیر خانواده عبور می کند