Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@17:51:21 GMT

30 کودک سراوانی کاندید جراحی کاشت حلزون هستند

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۶۰۰۳۵

30 کودک سراوانی کاندید جراحی کاشت حلزون هستند

با حضور تیم شنوائی سنجی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بیمارستان رازی سراوان 100 کودک نا شنوا و کم شنوا مورد غربالگری قرار گرفتند 30 نفر از این کودکان جهت بررسی های تخصصی و جراحی کاشت حلزون به مرکز کاشت حلزون دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ارجاع شدند.


به گزارش ایسنا، دکترقاسم میری علی اباد معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه برنامه غربالگری و شناسایی کودکان دارای کم شنوایی در شهرهای استان اجرا می گردد خاطر نشان کرد:  با راه اندازی مرکز کاشت حلزون خدمات موثری در راستای کاهش هزینه و  مراجعه بیماران به سایر استانها و  درمان ناشنوایی و کم شنوایی خصوصا برای کودکان زیر 5 سال  برداشته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در برنامه غربالگری کودکان ناشنوا و کم شنوا بیش 100 بیمار مورد غربالگری که 30 نفر از این کودکان جهت بررسی های بیشتر و عمال کاشت حلزون به مرکز کاشت حلزون دانشگاه ارجاع گردیدند.
معاون درمان دانشگاه اضافه کرد: تجویز سمعک و نوار گوش برای حدود 20 نفز از کودکان زیر 5 سال انجام گرفت.
وی خاطرنشان کرد: کاشت حلزون تنها شکل از مداخلات پزشکی است که می‌تواند به واسطه تحریک الکتریکی عصب شنوایی مقداری از شنوایی را به فرد ناشنوای مطلق بازگرداند و در حال حاضر معمولا کودکان را بین سنین ۳ تا ۵ سال تحت عمل جراحی کاشت حلزون قرار می‌دهند و  این در حالی است که چنانچه این عمل بیش از ۳ سالگی انجام شود در صد موفقیت آن بیشتر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بیمارستان رازی سراوان سيستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۰۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  معاون بهداشت رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت:واکسیناسیون پنوموکوک از ۱۰ اردیبهشت‌و همزمان با هفتۀ جهانی واکسیناسیون در مجموعۀ زیر پوشش  دانشگاه آغاز خواهد شد.

دکتر محمد قربانی با بیان این‌که برنامۀ توسعۀ ایمن‌سازی کودکان از اولین و موفق‌ترین برنامه‌های ادغام شده در نظام ارائۀ خدمات بهداشتی درمانی کشور از سال ۱۳۶۳ بوده است، گفت: فراهم‌آوری امکانات و تجهیزات لازم برای توزیع و نگهداری واکسن، تامین به‌موقع واکسن و به‌کارگیری نیرو‌های آموزش دیده در رده‌های مختلف سبب گردید که پوشش واکسیناسیون کودکان زیر یک سال از ۳۷ درصد در سال آغاز برنامه به سرعت به‌بالای ۹۰ درصد در سال ۱۳۶۸ برسد و به‌لطف الهی و در سایۀ تلاش خدمت‌گزاران نظام سلامت کشور، در ۱۵ سال گذشته همواره بالای ۹۵ درصد بوده است.

وی افزود: حاصل این تلاش‌ها، حذف کزاز نوزادی، کنترل بیماری‌های دیفتری و سیاه سرفه، کاهش چشم‌گیر موارد شدید بیماری سل در دورۀ کودکی، حذف سرخک و سندروم سرخجۀ مادرزادی و عاری شدن کشور از فلج اطفال بوده است.
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه هم با بیان اینکه پنج درصد بیماری‌های تهاجمی و ۸۳ درصد مننژیت‌ها در کودکان زیر دو سال رُخ می‌دهد، گفت: استرپتوکوک پنومونیه از علت‌های اصلی بیماری‌های پنومونی، مننژیت، سینوزیت، اوتیت مدیا و سپتی سمی است که در سال ۲۰۱۵ این عفونت‌ها، عامل مرگ حدود ۳۰۰ هزار کودک زیر پنج سال بوده است.

جواد علی‌نژاد زرمهری با اشاره به این‌که این واکسن از واکسن‌های کم‌عارضه در گروه هدف کودکان زیر یک سال است، افزود: ایمنی‌زایی این واکسن تا پایان عمر می‌باشد و کودکان زیر یک سال در سه نوبت این واکسن را دریافت می‌کنند که اولین نوبت نیز در دو ماهگی کودکان تزریق می‌گردد.

وی گفت: واکسیناسیون پنوموکوک از ۱۰ اردیبهشت‌در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان و ایلام آغاز و بعد از تامین واکسن مورد نیاز، در سراسر کشور اجرا می شود
پنوموکوک یکی از مهم‌ترین باکتری‌های بیماری‌زا در انسان است. این باکتری عامل اصلی بیماری پنومونی (سینه پهلو) است. این باکتری‌ می‌تواند عفونت‌های دیگری مانند سینوزیت،  اوتیت (عفونت گوش میانی)، باکتریمی، سپسیس،  مننژیت،  استئومیلیت،  آرتریت، سپتیک،  اندوکاردیت،  پریتونیت،  پریکاردیت،  سلولیت و آبسه‌های مغزی را نیز ایجاد کند

دیگر خبرها

  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • جراحی زیبایی کامران نجف‌زاده؛ از عمل بینی تا کاشت مو!
  • کاشت الکترود عمقی مغز برای درمان «سندروم لی» یک زن ۲۳ ساله
  • همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل
  • به زودی، واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس کودکان هرمزگانی
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در اردبیل
  • جراحی موفق خونریزی مغزی اپیدورال، برروی دختر ۹ ساله سراوانی