Web Analytics Made Easy - Statcounter

به راستی مافیایی پشت پرده گرانی مرغ در کرمان وجود دارد و برای پایین نیامدن قیمت مرغ در کرمان دست‌های پشت‌پرده‌ای تبانی می‌کنند یا اینکه مسئله به این پیچیدگی‌ها هم نیست و نبود تدبیر گره باز نشده این مشکل در کرمان است. ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، جلسه تنظیم بازار دوشنبه هشتم مهرماه استان کرمان بود که پس از بحث و بررسی فراوان قیمت مرغ در استان کرمان بالاخره 12 هزار و 900 تومان اعلام و مقرر شد که این مصوبه از صبح چهارشنبه دهم مهرماه در کرمان اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهارشنبه دهم مهرماه که هیچ پس از گذشت 4 روز از زمان اجرای این مصوبه همچنان مرغ در کرمان با قیمت 13 هزار و 650 تومان می‌تازد و هنوز خبری از قیمت مرغ 12 هزار و 900 تومانی در کرمان نیست و شاید چیزی که بیش از هر چیز آزاردهنده است نبود عزمی برای رفع این مسئله در کرمان است.

این روزها گرانی قیمت مرغ در کرمان به کلاف سردرگمی می‌ماند که هر کسی چیزی می‌گوید و مشکل را به گردن شخص و نهاد دیگری می‌اندازد؛ براستی مافیایی پشت پرده گرانی مرغ در کرمان وجود دارد و برای پایین نیامدن قیمت مرغ در کرمان دست‌های پشت‌پرده‌ای تبانی می‌کنند یا اینکه مسئله به این پیچیدگی‌ها هم نیست و نبود تدبیر گره باز نشده این مشکل در کرمان است.

مرغداری‌ها و مرغ‌فروشان، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، گشت‌های بازرسی، تعزیرات حکومتی، ستاد تنظیم بازار و معانت اقتصادی استاندار کرمان و ...؛ به راستی مشکل را باید در کجا جستجو کرد؟

اوج‌گیری واردات نهاده دام از چهار گوشه کشور در اوج تحریم/ تولید مرغ به مازاد رسیدآغاز تنظیم بازار وزارت صنعت/ تهدید تولیدکنندگان؛ مرغ ارزان نشود وارد می‌شوددو نرخی بودن قیمت مرغ در کرمان کار نظارت بر عرضه را سخت کرده است

مهدی حسینی‌نژاد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان هم با اشاره به اینکه متولی قیمت مرغ در استان کرمان اتحادیه تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان مرغ است اظهار داشت: براساس مصوبه جلسه گذشته تنظیم بازار استان کرمان مقرر شد که این اتحادیه قیمت مرغ در استان کرمان را به قیمت مصوب کشوری آن یعنی 12 هزار و 900 تومان برسانند.

وی با بیان اینکه فرصتی هم به آنها داده شد تا این قیمت مرغ در کرمان را به قیمت مصوب کشوری برسانند افزود: پایان هفته گذشته مهلت رسیدن قیمت مرغ در کرمان به قیمت 12 هزار و 900 تومان بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد عنوان کرد: بازرسان تعزیرات حکومتی، اتحادیه و صنعت، معدن و تجارت با کسانی که بیشتر از این مبلغ مرغ را می‌فرشند برخورد کرده و پرونده آنها به تعزیرات حکومتی ارجا می‌شود.

وی با بیان اینکه مقرر شد اتحادیه تولیدکنندگان مرغ گزارش تفصیلی از دلایل گرانی مرغ و مشکلات خود را ارائه کنند گفت: در جلسه بعدی تنظیم بازار درباره این مسئله تصمیم‌گیری می‌شود.

محمدعلی دهقان سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان نیز در رابطه با گرانی قیمت مرغ در کرمان و عدم اجرای مصوبه تنظیم بازار استان به خبرنگار ما گفت: یکی از دلایل گرانی قیمت مرغ در کرمان، اختلاف قیمت است که بین اتحادیه مرغداران و بقیه بر سر قیمت مرغ زنده وجود دارد.

وی با بیان اینکه از زمان اجرای مصوبه تنظیم بازار در کرمان، تعزیرات حکومتی می‌توانند ورود کرده و با متخلفات برخورد کند افزود: البته قرار است تا جلسه‌ای برگزار شده و اختلاف قیمت مرغ زنده قیمت 8 هزار و 550 و 8 هزار و 850 تومان بین وزارت جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت تعیین تکلیف شده و قیمت مرغ زنده مشخص شود.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان با اشاره به اینکه کمبود مرغی در کرمان تاکنون به ما اعلام نشده است گفت: آمار مرغداری‌هایی که مرغ آنها آماده کشتار است روزانه اعلام و تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مرغداری‌هایی که مرغ آنها آماده کشتار می‌شود باید برای کشتار رفته و به بازار عرضه شود عنوان کرد: هر چند در تابستان در روزهایی کمبود مرغ داشتیم اما در حال حاضر جوجه‌ریزی در استان به تعداد مناسب بوده و اگر خروج مرغ از استان نداشته باشیم کمبودی هم نداریم.

دهقان در واکنش به اینکه بیان شده در استان کرمان کمبود مرغ داریم و مجبوریم مرغ را از یزد به استان وارد کنیم و به‌واسطه کرایه‌ای که می‌خورد افزایش قیمت داریم گفت: قیمت مرغ در یزد هم 12 هزار و 900 تومان است البته تاکنون کمبود مرغی در استان به ما اعلام نشده است.

همه این صحبت‌ها در شرایطی است که همچنان سامانه 124 بازرسی صنعت، معدن و تجارت قیمت مرغ گرم در کرمان را 13 هزار و 650 تومان اعلام می‌کند و با این وجود جای این سئوال همچنان باقی است که چطور تعزیرات حکومتی می‌تواند برای این گرانی قیمت مرغ ورود کند در شرایطی که بر خلاف مصوبه تنظیم بازار، بازرسی صنعت، معدن و تجارت که مرجع رسیدگی به تخلفات است همین قیمت را اعلام می‌کند.

آیا این دوگانگی رفتاری تاییدی بر این گرانی و گرانفروشی مرغ  در کرمان نیست و چه کسی باید مدافع حقوق مصرف‌کنندگان در کرمان باشد؟

انتهای پیام/ش

R7860/P/S6,67/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۰۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش اقساطی تاکسی برقی آغاز شد + قیمت و شرایط فروش

 پس از امضای توافق نامه همکاری بین شرکت کرمان موتور و سازمان تاکسیرانی شهر تهران، طرح جایگزینى تاکسى هاى فرسوده با تاکسى هاى برقى آغاز شد. در این توافق نامه که به امضاى سامان فیروزى مدیرعامل کرمان موتور و شادى ملکى سرپرست تاکسى رانى شهر تهران رسید، تاکسیرانان مشمول طرح، ضمن دریافت تسهیلاتی قابل توجه از سوی دولت و شرکت کرمان موتور، مى توانند با مراجعه به شرکت کرمان موتور در این طرح جایگزینى ثبت نام نمایند.

در این طرح فروش اقساطی، تاکسی برقی کرمان موتور با پیش پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان (شامل آورده راننده و مبلغ حاصل از اسقاط تاکسی فرسوده) به همراه ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات کرمان موتور و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات صندوق کارآفرینی امید انجام می‌شود. دوره بازپرداخت تسهیلات کرمان موتور نیز ۱ تا ۵ ساله برای خریداران لحاظ خواهد شد.

قیمت تاکسی برقی کرمان موتور ۱۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال در این ثبت نام اعلام شده است که خرید به صورت نقدی ۲۵ میلیون تومان تخفیف برای خریدار لحاظ خواهد شد.

براساس این گزارش، تاکسی برقی کرمان موتور یا جک ای۵۰ آ (JAC E ۵۰ A) از ۱۲۴ کیلووات قدرت و حداکثر گشتاور ۳۴۰ نیوتن متر بهره می‌برد. شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو ۷.۶ ثانیه است.

تاکسی برقی کرمان موتور قابلیت ۴۰۲ کیلومتر پیمایش با یکبار شارژ را داراست و حداکثر ظرفیت باتری این خودرو ۵۰.۱ کیلووات ساعت می‌باشد.

تجهیزات ایمنی خودرو جک ای۵۰ شامل سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی، ترمز پارک برقی + اتوهلد، و سنسور و دوربین عقب است.

در خصوص امکانات رفاهی در این خودرو می‌توان به سنسور باران، سیستم صوتی با نمایشگر ۱۰.۴ اینچی، کروز کنترل، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای اشاره کرد.

مدت زمان گارانتی تاکسی برقی کرمان موتور ۵ سال با ۱۵۰ هزار کیلومتر و باتری آن، ۵ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر اعلام شده است. ثبت نام این خودرو از طریق مراجعه متقاضی واجد شرایط به سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی انجام می‌شود.


منبع: عصر ایران

tags # خودرو برقی ، کرمان موتور سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • فروش اقساطی تاکسی برقی آغاز شد + قیمت و شرایط فروش
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن؛ وسوسه نشوید!
  • در خرید مسکن بی گدار به آب نزنید / پشت پرده آگهی های خانه ارزان
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن
  • پشت پرده رکوردزنی قیمت طلا
  • «کنسرو ماهی» صدرنشین گرانی خوراکی‌ها؛ شیرخشک ۵۷ درصد گران شد
  • انتقاد صریح شهاب الدین صدر از نمایندگان؛ این همه قیمت دلار و سکه بالا رفته اما صدای از مجلس بلند نمی‌شود /مجلس بعدی لایحه حجاب را یکبار دیگر مرور کند
  • وضعیت عجیب در بازار گوشت؛ فروش گوسفند با کارت ملی سوژه شد!