Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: در سیستم دامپزشکی کشور برای ایمنی مواد غذایی لازم است که برنامه ملی درباره پسماندهای مواد غذایی را اجرایی کنیم.

به گزارش ایسنا، دکتر"صفرعلی ماکنعلی" امروز 14 مهرماه در مراسم بزرگداشت روز ملی دامپزشکی در دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار کرد: بحران تب برفکی در سال های 89 و 94 در کشور رخ داد که وسیع و وحشتناک بود اما این بحران را در 5 محور به شکلی مدیریت کردیم که رکورد کاهش کانون های تب برفکی را زدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با چالش هایی مواجه هستیم، افزود:  کنترل بیماری ها و ایمنی مواد غذایی دو هدف اصلی سازمان دامپزشکی کشور است که در بخش اول چالش هایی را داریم که یکی از آنها، موقعیت جغرافیایی کشور است که به عنوان مثال همسایگی ما با کشوری مانند پاکستان کار کنترل بیماری تب برفکی را بسیار دشوار می کند البته در این رابطه اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

ماکنعلی در ادامه تصریح کرد: 213 هزار خانوار عشایر کشور 25 میلیون راس دام دارند و مدیریت بهداشتی 25 میلیون دام متحرک و رصد و پایش بیماری ها در آنها کار بسیار دشواری است.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: ما جمعیت های دامی با ساختار بسیار مدرن در دنیا را داریم که مدیریت این واحدهای بزرگ در کنار ساختار دام عشایر کار بسیار سختی است و از سوی دیگر کشوری هستیم که تغییر در برنامه ها بسیار دشوار است.

وی اظهار کرد: در سیستم دامپزشکی کشور برای ایمنی مواد غذایی لازم است که برنامه ملی درباره پسماندهای مواد غذایی را اجرایی کنیم.

ماکنعلی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مهم دامپزشکی این است که دسترسی محصولات داحلی را به بازارهای بین المللی ایجاد کنیم، گفت: این روزها در دامپزشکی باید از انجام رفتارهای وصله ای جلوگیری کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه لازم است با کشورهای همسایه برای کنترل بیماری های فرامرزی همکاری کنیم، تصریح کرد: برنامه های زمینه های مختلف بر مبنای نیازهای کشور نیست در حالی که باید برنامه ها متناسب با نیازهای کشوری باشد.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در بخش دیگری از سخنانش گفت: به سمت سیاست گذاری، پایش و نظارت حرکت می کنیم و دامپزشکی دولتی به معنای سیاستگذار، نظارت عالیه  و مواردی از این دست است.

ماکنعلی با بیان اینکه باید بپذیریم رفتار دامپزشکی مصداق باشد، تاکید کرد: باید به اسناد بالادستی دنیا توجه کنیم و براساس آن اسناد بالادستی و شرایط کشور در حوزه دامپزشکی برنامه ریزی کنیم  ضمن آنکه در حوزه طیور برنامه هایی داریم که مصرف واکسن 40 تا 50 درصد کاهش یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی کرمان دامپزشكي تب برفكي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۰۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح جامع مدیریت دریاچه نمک قم در دوره پنج ساله

مدیرکل محیط زیست استان قم گفت: با تصویب برنامه جامع در ستاد ملی تالاب‌ها، بهبود وضعیت دریاچه نمک در دستور کار جدی قرار گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمدحسین بازگیر اظهار داشت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و تنوع اقلیمی استان قم در مرکز کشور، تهدیدات و فرصت های زیست محیطی در این خطه وجود دارد که نیازمند توجه هرچه بیشتر است. 

وی دریاچه نمک قم را یکی از تالاب‌ها و زیستگاههای ارزشمند در مرکز کشور دانست و افزود: متأسفانه به دلیل قطع حقابه ها و خشکسالی گسترده، اکوسیستم این منطقه به شدت شکننده شده است، اما خوشبختانه در حال حاضر با تصویب برنامه جامع در ستاد ملی تالاب‌ها، بهبود وضعیت دریاچه در دستور کار جدی قرار گرفته است. 

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: بر همین اساس مقرر شده است پروژه‌های اولویت دار طرح جامع مدیریت دریاچه نمک در یک کارگروه تخصصی با مسئولیت استاندار قم و عضویت استانداران حوضه آبخیز و دستگاه های مسئول، در یک دوره زمانی پنج ساله به اجرا گذاشته شود.

وی همچنین معضل پسماندها به ویژه رهاسازی پسماندهای صنعتی در مراتع و اراضی و حاشیه جاده‌ها را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: بر اساس قانون، متولی و مسؤول مدیریت پسماندهای عادی، صنعتی، کشاورزی، پزشکی و ویژه کاملا مشخص و تعیین شده است و امیدواریم به زودی با تصویب طرح جامع مدیریت پسماند در استان قم، گام‌های مثبت و مؤثری در جهت رفع این مشکل زیست محیطی برداشته شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی
  • اجرای طرح جامع مدیریت دریاچه نمک قم در دوره پنج ساله
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • ۷ دلیل برای استفاده از سرکه سیب
  • نشست اعضای کدکس مواد غذایی در چین برگزار می‌شود
  • ۷ دلیل استفاده از سرکه سیب | با این نوشیدنی موثر در کاهش وزن بیشتر آشنا شوید
  • بیماری تب برفکی در شرق کشور تحت کنترل است
  • برپایی ایستگاه‌های حال خوب سلامت در معابر پر تردد
  • معدوم کردن ۲.۲ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در بوشهر