Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-29@07:20:30 GMT

حادثه قطار زاهدان تروریستی نبود

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۶۰۳۵۲

به گزارش فارس، صبح امروز تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزیر راه و شهرسازی شامل سه سند در حوزه هواشناسی و حمل‌ونقل جاده‌ای به امضا رسید.

در حاشیه این مراسم وزیر راه و شهرسازی درباره سانحه ریلی قطار مسافری زاهدان - تهران، اظهار داشت: آن سانحه، سانحه‌ای نبود که سیستم حمل‌ونقل مقصر باشد بلکه اتفاقی افتاده بود که نادر است و کمیته سانحه هم به محل وقوع حادثه اعزام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* هیچ گونه شواهدی درباره تروریستی بودن حادثه قطار زاهدان وجود ندارد

وی با بیان اینکه موضوع باز شدن پیچ‌ها یک اتفاق نادر است، گفت: مدیریت استان به جد در حال پیگیری موضوع است و کمیته بررسی سانحه هم گزارش خود را در این باره ارائه داد.

اسلامی تأکید کرد: هیچ نوع شواهدی مبنی بر تروریستی بودن این حادثه وجود ندارد پیچ‌های ریل باز شده بود اما اینکه با چه انگیزه‌ای این پیچ‌ها باز شده بود مدیریت  استان سیستان و بلوچستان در حال پیگیری است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: ما حفاظت از خطوط ریلی را به طور جدی پیگیری و دنبال می‌کنیم. 

* ناآرامی‌ها در عراق با مدیریت دولت عراق کنترل شد

وی درباره سفرها به عراق اظهار داشت: وضعیت ناآرامی در عراق حرکت خاصی بود که ناگهانی ظهور کرد و یا مدیریت دولت و کشور عراق کنترل و جمع شد.

اسلامی با بیان اینکه مردم با پای پیاده به زیارت اباعبدالله (ع) می‌روند، گفت: کشور عراق امروز امن است و مشکلی وجود ندارد و وزارت خارجه هم اعلام کرده است که مردم با احتیاط سفر کنند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: ما هیچ گزارش ناامنی در عراق نداریم، روز گذشته 33 هزار نفر از مرز مهران عبور کردند.

وی افزود: برای ایام سفرهای اربعین 8 هزار دستگاه اتوبوس در نظر گرفتیم همچنین روزانه 55 رام قطار به کرمانشاه و خرمشهر داریم که 475 نفر را جابه‌جا می‌کنند.

اسلامی گفت: بیش از 600 مجوز هوایی هم از سوی سازمان هواپیمایی کشور به شرکت‌های هواپیمایی بابت پروازهای اربعین داده شده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۰۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع ۲ سانحه رانندگی در آزادراه قزوین- رشت طی ۲۴ ساعت گذشته

ایسنا/قزوین سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین از وقوع دومین سانحه رانندگی در آزادراه قزوین - رشت بر اثر برخورد زنجیره‌ای خودروها با انتقال ۱۰ مصدوم به بیمارستان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

ناصر صبوری غیاثوند درخصوص وقوع سانحه رانندگی در آزادراه قزوین- رشت، اظهار کرد: صبح امروز هفتم فروردین برخورد زنجیره‌ای خودروها با یکدیگر در آزاد راه قزوین - رشت اتفاق افتاد.

وی بیان کرد: این تصادف در کیلومتر ۵۷ آزادراه قزوین- رشت و در مسیر شمالی نزدیک تونل ۴۰۰ متری و حوالی طارم روی داد و بلافاصله ۲ تیم امداد و نجات از پایگاه‌های شیرین سو و کوگیر به محل حادثه اعزام شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین ادامه داد: این حادثه ۱۰ مصدوم برجای گذاشت که پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی چهار مصدوم توسط نجاتگران هلال احمر و ۶ مصدوم توسط عوامل اورژانس به مرکز درمانی منتقل شدند.

بنا بر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قزوین، صبوری خاطرنشان کرد: شب گذشته نیز یک حادثه رانندگی در آزادراه قزوین- رشت کیلومتر ۵۰ و نزدیک به طارم سفلی رخ داده بود که ۹ مصدوم برجای گذاشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مصدومیت دو تن در سانحه رانندگی درمرگنلر
  • نروژ: داعش توانایی خود را در افغانستان از دست داده است
  • سانحه رانندگی در غرب سبزوار هشت مصدوم برجا گذاشت
  • سانحه رانندگی در سبزوار ۸ مصدوم برجا گذاشت
  • یک فوتی و ۸ مصدوم در دو سانحه رانندگی در خوزستان
  • ◄ کدام معاونان وزیر راه و شهرسازی شرایط احراز پست معاونت را ندارند؟
  • رفع خطر از ۵۲۵ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کشور
  • ۱۲ مصدوم در دو حادثه رانندگی در خوزستان
  • وقوع ۲ سانحه رانندگی در آزادراه قزوین- رشت طی ۲۴ ساعت گذشته
  • بذرپاش: رفع خطر از ۵۲۵ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کشور