Web Analytics Made Easy - Statcounter

کریم زینی‌وند، فرمانده سپاه ناحیه درود در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با تاکید بر لزوم انس بیشتر جوانان با زیارت عاشورا، اظهارکرد: بخش مصیبت گریه بر امام حسین(ع) دارای تاثیرات معنوی است اما عبرت‌های عاشورا مهم‌تر از گریه‌های عاشوراست.
وی با ذکر این مطلب که عبرت‌آموزی و عبرت‌گیری موجب بازدارندگی و پیشگیری انسان از گناه می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر ما امروز زیارت عاشورا را بعد از قرن‌ها قرائت می‌کنیم به جهت آشنایی با یزید زمان است؛ بیش‌از ۱۳ قرن است که یزید از بین رفته است آن‌چه ما باید از عاشورا بیاموزیم این است که باید یزید زمان را بشناسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زینی‌وند با اشاره به این‌که عبرت از عاشورا یعنی از عاشورا بیاموزیم تن به ظلم ندهیم و زیر بار ظلم و ستم نرویم، خاطرنشان کرد: دشمنان با تحریم می‌خواهند ما را مجبور به تسلیم کنند اما عاشورا راه مقاومت و ایستادگی را به ما یاد می‌دهد یعنی اگر سرت هم بر نیزه رفت نباید در مقابل ظلم سر خم کرد.
فرمانده سپاه درود با ذکر این مطلب که شهید مطهری می‌فرمود امروز یزید زمان رژیم اشغالگر قدس و سردمداران آن است، اضافه کرد: باید بدانیم هر روز ما عاشورا است و با بصیرت از حسین زمان خود تبعیت کنیم.
وی با ذکر این مطلب که انسان می‌تواند با زیارت عاشورا خود را بشناسد، خاطرنشان کرد: کسی‌که زیر خیمه امام حسین(ع) سینه می‌زند اما نماز نمی‌خواند هنوز به درک درست از عاشورا نرسیده است چراکه امام حسین(ع) روز عاشورا نماز خود را ترک نکرد و زینب کبری(س) با آن همه مصیبت و دل‌شکستگی عاشورا، نماز خود را ترک نکرد و این درس عاشوراست.
زینی‌وند با اشاره به این‌که زندگی ما باید حسینی باشد نه این‌که در رفتار خود تهمت و غیبت داشته باشیم، ادامه داد: تهمت و غیبت با حسینی زندگی کردن مغایر است.
فرمانده سپاه ناحیه درود با اشاره به این‌که اگر عبرت‌های عاشورا را بیاموزیم جامعه رو به اصلاح می‌رود، ادامه داد: روضه‌خوانان و مداحان به تبیین درس‌ها عبرت‌های عاشورا بپردازند چراکه عبرت‌ ‌آموزی نقش، بازدارندگی و پیشگیری از گناه دارد.
وی بر تاکید اهل‌بیت(ع) بر قرائت و ثواب زیارت عاشورا اشاره کرد و با ذکر این مطلب که بنا بر روایات معتبر امام حسین(ع) به دیدار قرائت کننده زیارت عاشورا می‌رود، افزود: در حالات علمای دین نیز می‌توان مداومت بر قرائت زیارت پرفیض عاشورا را مشاهده کرد‌.

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فرهنگی عاشورا و امام حسین فرمانده سپاه دورود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۰۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۱۸ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه فجر جم طی سال ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم از تولید بیش از ۱۸ میلیارد مترمکعب گاز در این مجموعه طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیدمحمدمهدی هاشمی در سومین دوره آموزشی خبرنگاران صنعت گاز کشور و در جمع خبرنگاران گفت: جهاد تبیین در شرکت ملی گاز ایران که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، جز با همراهی خبرنگاران امکان پذیر نخواهد بود؛  از این روست که باید در مسیر تبیین این تلاش‌ها، همه همت خود را به کار گیرید.

وی افزود: اکنون، اتفاق‌ها و تحولات بزرگی در سطح‌های مختلف شرکت ملی گاز ایران را شاهد هستیم که جامعه هدف، تنها با کمک خبرنگاران از این تحولات آگاه می‌شود.

مدیرعامل پالایشگاه گاز فجر جم ادامه داد: آنطور که معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تأکید داشته، ما همواره خود را متعهد به روشنگری در جامعه و افکار عمومی می‌دانیم و بی‌شک خبرنگاران برای رسیدن به این هدف، رسالت بزرگی بر عهده دارند.

هاشمی بیان کرد: توجه روابط عمومی ستاد و اداره آموزش به ارتقای دانش تخصصی خبرنگاران نشان‌دهنده اهتمام ویژه برای فعالیت حرفه‌ای خبرنگاران است.

وی در پایان با بیان اینکه پارسال، بیش از ۱۸ میلیارد مترمکعب گاز در شرکت پالایش گاز فجر جم تولید شده است، تصریح کرد: اوج هنرمندی شرکت‌های پالایشی در زمستان، تولید پایدار و در تابستان، انجام تعمیرات اساسی است، زیرا ما تولید را در طول سال تعریف و هدفگذاری کرده‌ایم.

تبیین اقدام‌های سازمانی، مهمترین هدف خبرنگاران در حوزه روابط عمومی

بهرام حیدری، مدیر توسعه سرمایه انسانی مجتمع گاز پارس جنوبی نیز در سخنانی ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این کارگاه آموزشی و تأکید بر انتشار صحیح آمار و اطلاعات، از جامعه آماری ۱۷ هزار نفری این مجتمع خبر داد.

وی گفت: شما به عنوان طلایه داران عرصه خبر، باید اصول و اخلاق حرفه‌ای و ارزش‌های اسلامی را همیشه مدنظر قرار داده و روحیه امید و مثبت‌گرایی را در جامعه مخاطب خود، انتشار دهید.

مدیر توسعه سرمایه انسانی مجتمع گاز پارس جنوبی تبیین اقدام‌های سازمانی را مهمترین هدف خبرنگاران در حوزه روابط عمومی‌ها دانست و اظهار کرد: رعایت امانت داری جهت اقناع افکار عمومی امری لازم و ضروری است؛ ضمن آن که انتشار اخبار امید آفرین  نیز در این اقناع، بی تأثیر نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • نشست اعضای ستاد شورای اطلاع رسانی استان با دستورکار تبیین شعار سال
  • تولید بیش از ۱۸ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه فجر جم طی سال ۱۴۰۲
  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاهای آذربایجان شرقی
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی روستایی به همت سپاه عاشورا
  • (تصاویر) از سلاخی مار تا تصادف دلخراش ایمپالا
  • برگزاری رویداد پسران نوآوین در مهریز
  • دشمنان در تلاش برای منفی جلوه دادن «طرح نور: هستند
  • تیم‌ها باید به مسائل فنی بپردازند/ سعی می‌کنیم مقابل آلومینیوم بهترین خود باشیم
  • سیلی عبرت، برای دنیای استکبار