Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی درباره‌ی این که آیا برای دریافت برگه تردد اربعین باید وجه بیشتری پرداخت شود گفت: هیچ وجه اضافه‌ای از زائران چه برای برگ تردد و چه برای گذر نامه دریافت نخواهد شد.

 سرهنگ محمدرضا طبایی صبح امروز یکشنبه در یک نشست خبری که همزمان با هفته ناجا برگزار شد، با تشریح اقدامات انجام شده  از سوی پلیس مهاجرت و گذرنامه در ایام اربعین، گفت: از ابتدای ماه محرم تا کنون بیش از یک میلیون و 100 هزار جلد گذرنامه صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی همچنین از تمامی شهروندان خواست که به هیچ عنوان برای دریافت گذرنامه به دفاتر پلیس مهاجرت مراجعه نکنند.

سرهنگ طبائی با اشاره به ازدحام جمعیت متقاضیان برای دریافت گذرنامه اظهار کرد: برابر آمارهای ما آمار صدور گذرنامه از ابتدای محرم تاکنون 6 تا 7 برابر بیشتر از مدت مشابه سال قبل شده است. به همین دلیل لازم بود تا تدابیری اتخاذ شود که صدور گذرنامه با سرعت بیشتری صادر شود.

وی ادامه داد:‌در عین حال ظرفیت چاپ و صدور گذر نامه محدود بود و با توجه به اینکه لازم بود تا گذرنامه‌ها سریعتر صادر شود تصمیم بر این شد تا برگ تردد اربعین برای متقاضیان چاپ شود.

وی با بیان اینکه این برگه تنها برای زائران اربعین و در مدت راهپیمایی اربعین معتبر است گفت: این برگه در هیچ کشور دیگری اعتبار ندارد. کسانی که می‌خواهند برگ تردد دریافت کنند باید همان مدارک مربوط به گذرنامه را ارائه و همان مراحل را طی کنند ، تنها تفاوتش این است که این برگه زودتر صادر می‌شود و از طریق پست به آدرس متقاضیان ارسال خواهد شد. ضمن این که پس از ماموریت اربعین نیز گذرنامه اصلی این افراد به آدرسشان ارسال خواهد شد.

سرهنگ طبایی درباره‌ی این که آیا برای دریافت برگه تردد اربعین باید وجه بیشتری پرداخت شود گفت: هیچ وجه اضافه‌ای از زائران چه برای برگ تردد و چه برای گذر نامه دریافت نخواهد شد.

وی با اشاره به آمار خروج از مرز برای زیارت عتبات خاطر نشان کرد:‌ آمار تشرف به عتبات در بازده زمانی اول محرم تا ششم صفر 4 برابر شده به طوری که تنها در روز گذشته بیش از صد هزار نفر از مرزها خارج شدند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی درباره‌ی تعداد برگه‌های تردد چاپ شده نیز گفت: تاکنون بیش از 307 هزار برگه تردد چاپ شده که تا این لحظه بالغ بر 273 هزار مورد تحویل داده شده همچنین بالغ بر 50 هزار برگه نیز در صف چاپ است.

طبایی با بیان اینکه روزانه برای صدور 120 هزار برگه تردد ظرفیت وجود دارد، خاطر نشان کرد:‌ در حال حاضر حدود 80 هزار نفر در صف صدور برگ تردد هستند. البته باز هم تاکید می‌کنم که دارندگان برگ تردد باید توجه داشته باشند که برگه‌شان تنها تا 12 آبان ماه اعتبار دارند و باید تا قبل از این تاریخ به کشور باز گردند.

وی در مورد زائرانی که گذرنامه‌شان کمتر از 6 ماه اعتبار دارند نیز گفت: دولت عراق اعلام کرده بود که مدت اعتبار برای گذرنامه‌های ایرانی شش ماه است اما تاکنون درباره‌ی گذرنامه‌هایی که تا 3 ماه اغتبار دارند سخت گیری نشده و آنها از مرز خارج شدند اما اگر با مواردی نظیر سخت گیری مواجه شویم همانجا شرایطی را پیش بینی کردیم تا مهر تمدید روی گذرنامه‌ها درج شود.

سرهنگ طبایی با اعلام شماره تلفن‌های 110300010-110300002 گفت: متقاضیان گذرنامه با دریافت بارکد از دفاتر پلیس +10 می‌توانند صدور برگ تردد را از ادارات کل پیگیری کنند . البته این شماره برای سیم کارتهای همراه اول فعال بوده و در مورد سیم کارت ایرانسل ممکن است اخلال داشته باشد و در مورد سیم کارتهای رایتل نیز فعال نیست.

وی در مورد آن دسته از افرادی که قصد سفر به کشور عراق را داشته و برای دریافت گذرنامه مراجععه کردند گفت: اول این که توصیه ما این است که اگر امکان دارد گذرنامه  خود را پس از ماموریت اربعین دریافت کنند. اما اگر قصد دارند تا گذر نامه خود را در همین ایام دریافت کنند حتما اعلام کنند که قصد سفر به عراق را ندارد تا برگ تردد برایشان صادر نشود.

سرهنگ طبایی در مورد افرادی که برگ ترددشان مفقود شده گفت: این افراد می‌توانند به نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی در شهرهای بصره و نجف و کربلا و کاظمین مراجعه کنند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی از شهروندان خواست که از مراجعه به دفاتر پلیس مهاجرت و گذرنامه خودداری کنند و گفت: صفهای طولانی مقابل ادارات گذرنامه ایجاد شده که عمدتا به دلیل عدم اطلاع رسانی کافی است . بالای 90 درصد از مراجعه کنندگان سوال دارند که چرا گذرنامه‌شان صادر نشده در حالی که برای دریافت گذرنامه عجله کرده و قبل از صدور گذر نامه اقدامات مربوط به سفر  و خرید بلیط را انجام داده‌اند. درخواست من از شهروندان این است که ابتدا اقدامات مربوط به گذرنامه‌شان را انجام داده و سپس برای خرید بلیط اقدام کنند.

وی همچنین از بررسی برای ایجاد راهکارهایی به منظور حل مشکل گذرنامه و صدور آن دردفاتر پلیس +10  خبر داد و گفت: در صورت انجام اقدامات نهایی و دریافت موافقت‌ها نسبت به این امر اقدام خواهد شد.

سرهنگ طبایی درباره‌ی این که گفته می‌شود کاغذ برای صدور گذرنامه کم است نیز گفت: این موضوع صحت ندارد اما توجه داشته باشید که ظرفیت ما برای صدور گذرنامه یک ظرفیت محدود است و در این ایام درخواست‌ها به حداکثر خود رسیده است . ما بارها از شهروندان خواسته‌ایم که هر چه زودتر تکلیف گذرنامه خود را مشخص کنند.

وی در مورد نحوه خروج مشمولان سربازی از کشور و صدرو گذرنامه نیز گفت: در این زمینه مشمولان بایدابتدا کد سخا را دریافت کرده و سپس برای دریافت گذرنامه اقدام کنند. در صورتی که  سازمان وظیفه عمومی تاییدیه‌های لازم را بدهد این افراد نیز می‌توانند از کشور خارج شوند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی در مورد این که شهروندان در چه مواردی باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنند گفت: در مواردی ممکن است خطایی در اطلاعات یا نحوه صدور گذرنامه رخ داده باشد در این شرایط شهروندان می‌توانند به پلیس مهاجرت و گذرنامه مراجعه کنند در غیر این صورت نیازی به مراجعه نیست./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۱۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور حواله سوخت آنلاین تردد مرزی برای خودروهای سواری در مرز بازرگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، احمد مجرد افزود: این طرح از ابتدای سال جاری و به منظور تسهیل در تردد مسافران عازم خارج از کشور در یکی از مرزهای منطقه ارومیه بطور کامل اجرایی شده است.

وی ضمن اشاره به اهمیت ارایه خدمات و تسهیلات سفرهای نوروزی گفت: مسافران عزیزی که با خودروی سواری عازم کشور ترکیه هستند می توانند قبل از مراجعه به مرز بازرگان، بصورت الکترونیکی نسبت به اخذ حواله سوخت آنلاین تردد مرزی اقدام کنند.

 مجرد در خصوص فرایند این دستاورد الکترونیکی افزود: رانندگان عزیز می توانند با مراجعه به سامانه فروش مرزی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به آدرس wwt16.niopdc.ir نسبت به وارد کردن مشخصات خوردوی سواری دارای پلاک ترانزیت اقدام و حواله سوخت خود را بصورت الکترونیکی پرداخت نموده و در زمان مراجعه به مرز به سهولت و بدون معطلی از مرز خارج شوند.

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه یکی از مناطق مرزی کشور بوده و کنترل فروش مرزی سوخت در ۴ مرز رازی، پلدشت، سرو و بازرگان تحت مدیریت منطقه ارومیه است.

دیگر خبرها

  • نوبت‌دهی کارت هوشمند به دارندگان برگه سرشماری
  • صدور آرای جدید کمیته استیناف فدراسیون فوتبال
  • ستاره‌های فوتبال در نوروز پولدار شدند!
  • بلمبارد چیست ؟
  • روسیه برای دریافت پول فروش نفت به مشکل خورد
  • نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳ + جدول
  • امسال چند ماه می‌توانیم بیمه بیکاری دریافت کنیم؟
  • تجلیل از ۵۲ راننده داوطلب خدمت خالصانه سفر اربعین
  • صدور حواله سوخت آنلاین تردد مرزی برای خودروهای سواری در مرز بازرگان
  • صدور اسناد تفکیکی تمام قطعات سایت ۲۱ هکتاری مسکن ملی سبزوار